نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

همه می دانیم این ۵ ماه نیز برای تیم ملی ایران مثل برق و باد می گذرد و همین که چشم روی هم بگذاریم به تاریخ ۳۰ آبان و دیدار با انگلیس می‌رسیم.

آرتین زهرابی؛ همه می‌دانیم تیم ملی ایران در آستانه رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه وضعیت ناراحت کننده ای دارد. حتی اگر تا چندی پیش شک داشتیم در فوتبال ایران چه خبر است؛ با اعتراض بازیکنان تیم ملی و انتقادهای آنها از شرایط فعلی، متوجه همه چیز شده‌ایم.

ما یک رکورد خیره کننده در این مقطع زمانی هم از خود بر جا گذاشته‌ایم؛ تنها تیم ملی جهان هستیم که ۵ ماه قبل از مسابقات، نه تنها برنامه نداریم بلکه سرمربی تیم ملی با لجبازی عجیب (و در شرایطی که هنوز ارنج تقریبی تیم را هم نشناخته) ۵ بازیکن تیم قهرمان لیگ برتر را خط می‌زند.

اقتداری از سرمربی تیم ملی در نگاه نخست به چشم می‌خورد که از همان ابتدا برای افکار عمومی‌"باورکردنی" نیست؛ در نتیجه با یک عذرخواهی ساده از سوی باشگاه استقلال، همه بازیکنان بلافاصله بخشیده می‌شوند! انگار که اسکوچیچ فقط می‌خواست بگوید من در زمینه خط زدن بازیکنان، مقتدرانه وارد عمل می‌شوم و هیچ کسی حریفم نیست! درست مثل همان اتفاقاتی که برای مهدی طارمی رخ داد و اگر فشار رسانه ها در بخش های مختلف نبود، شاید بازی طور دیگری ادامه پیدا می‌کرد.

خط خوردن ۵ بازیکن استقلال از لیست تیم ملی ایران، در روز مجمع بی خاصیت فدراسیون فوتبال، نشانه ای بود بر بلاتکلیفی همه چیز... عصاره مدیریت فوتبال کشور در روز مجمع برملا شد؛ اینها می‌خواهند با مدیریت مشعشع خود، تیم ملی را به جام جهانی ببرند! تیمی که که اساسا حتی برای حضور در یک بازی ساده آسیایی، فاقد آمادگی لازم است و لابد با توقع پرد پرگل مقابل انگلیس و آمریکا می‌خواهد به قطر برود!

وضعیت دردناک و ناراحت کننده تیم ملی ایران را ببینید و کاری کنید/ آقای رئیس! نمی خواهید زیر میز این بازی خطرناک بزنید؟

فدراسیون فوتبال روی هواست و تنها از منابع دولتی در این شرایط نابسامان اقتصادی، تقاضای استمداد دارد؛ بلکه وزیر ورزش از بودجه های دولتی خرجشان را بدهد. آقای وزیر اما کجاست...؟

غیبت حمید سجادی در روز مجمع مهم فدراسیون فوتبال، نشانه یک آنارشیسم بزرگ مدیریتی است. مردی که این روزها باید بیشتر از همه به وضعیت تیم ملی سرک بکشد، خودش به گوشه ای رفته و نظاره گر نمایش دراماتیکی شده که این روزها با آن دست به گریبانیم.

همه می‌دانیم این ۵ ماه نیز مثل برق و باد می‌گذرد و همین که چشم روی هم بگذاریم به تاریخ ۳۰ آبان و دیدار با انگلیس می‌رسیم. تیمی داریم که بازیکنان تعیین کننده اش از این شرایط بغرنج، ابراز نارضایتی شدید کرده اند؛ سرمربی تیم ملی سکوت تلخی کرده و فقط منتظر شروع رقابت های جام جهانی برای پر شدن یک رزومه تاریخی است. تیمی داریم که هنوز ارنج ۱۱ نفره اش را نمی‌شناسیم و سبک فوتبالش را نمی‌دانیم. تیمی داریم که هنوز در یک بازی دستگرمی‌ به میدان نرفته و عیارش مشخص نشده...

آخرین بار که یادتان نرفته مقابل چه حریفی باخت دادیم؟ کره جنوبی که بدترین شکست های تاریخی اش را مقابل ما تجربه کرده است، این بار در سئول، درس بزرگی به تیم ملی ایران داد. مسابقه ای که هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم؛ حتی بگویید یک تاکتیک ساده و ابتدایی. در آن بازی، بد هم باختیم؛ خیلی بد.

انگلیس اما حریف متفاوت تر و غیرقابل مقایسه با تیم های آسیایی است. آمریکا هم آن آمریکای ۹۸ نیست. آنقدر می‌توانیم از این مسائل بنویسیم که تبدیل به یک طومار شود اما شخصی که باید زیر میز این بازی خطرناک بزند کیست؟ نفر اول ورزش کشور کجاست؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ع م IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    از نظر من تغییر رییس فدراسیون با تمام ضعف هاش کار احمقانه ای بود. ما که تماشاگریم میدونیم نبود یک متولی اصلی برای فوتبال خودش به اندازه کافی هرج و مرج ایجاد میکنه باقی مسائل دیگه بماند! یعنی در ارکان تصمیم گیری این داستان رو نمیدونستن؟ به نظر من جملگی دنبال پول هستن و منافع فوتبال ملی رو قربانی حرص خودشون کردن و کسی هم پیگیر چنین فسادی نیست.
  • شمسعلی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    مشکل فوتبال ما و بلکه ورزش ما، وقتی شروع شد که همه ارکان ورزش کشور از فدراسیون گرفته تا وزارت ورزش همه تلاششون شد قهرمان کردن یه تیم خاااص، بعله به هدفشون رسیدن و مثلا رکورد هم براش درست کردن ولی سوال اینجاست به چه قیمت؟! وزارت ورزش اسمش رو بذاره وزارت کیسه. وگرنه اگه وزارتی در کار بود چرا همه ورزشکاران فراری شدن؟ اینم از وضعیت تیم ملیمون
    • ساوالان IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      بلی..حتی استقلال به تیم امید هم بازیکن نداد. صدای هیچ کسی درنیامد...!!!!!! هدف دولت فقط پایان دادن به حسرت بود. حساب کنید قهرمان المپیک شدند. تمام دولت در این قهرمانی سهیم بودند.
  • سید IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    دقیقا یاد این ضرب المثل در فوتبال می رفتیم که می گویند مارادونا رو ول کن غضنفر رو‌ بگیر داره همش گل بخودی میزنه ، ما فدراسیون و‌مسیولین و وزیر و رئیس جمهورمون و مسیولین نیم ملی و سازمان لیگ داره به خودمون گل می زنند . خیلی عجیبه ولی برای آمریکا ،اسرتئیل و انگلیس خوشحال کننده است میدانید چیست فوتبال میدان بی‌رحمی است نمود مدیریت است جایی که سخنگوها نمی توانند چیزی را مثل سیاست توجیه کنند و از بانیان وضع موجود سخن بگویند
  • عجب IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    وقتی فوتبال ملی دست چند نفر دلال و گماشته هاشون باشد ،میشود همین
  • محمدطاها IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    حرف حق و حقیقت تلخ..بسیار زیبا نوشتی قصه پر از غصه این روزهای تیم ملی را، واقعا دمت گرررم‌ آقای زهرابی😍💙قلمت طلاست👏🔥💙انتظار می‌رفت که تیم ملی بعد از قرعه کشی جام جهانی برنامه های تدارکاتی مناسب برای آماده‌سازی تیم ملی در نظر بگیرد ولی در نهایت چیزی که مشاهده میشود بی برنامگی و آشفتگی محض است واقعا هیچ امیدی تو جام جهانی نیست..
  • شمسعلی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    متاسفانه باند قرمز تیم ملی را ملک شخصی خودشان می دانند
  • ساوالان IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    از وقتی راه ورود به تیم ملی گذشتن از معبر پرسپولیس شده معلومه که این اتفاقات میفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی