نقل‌وانتقالات بارسلونا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه بارسلونا نام‌های بزرگی را در لیست خرید ژاوی می‌بیند، اما بدهی حدود یک میلیارد پوندی و سخت‌گیری‌های سازمان لیگ اسپانیا باعث شده در راستای جذب بازیکن جدید به فکر صرفه‌جویی هم باشند.

سیدحامد واسعی| باشگاه بارسلونا، غول سقوط‌کرده فوتبال اسپانیا در تلاش است تا با خریدهای ارزان‌قیمت یا جذب بازیکنان آزاد به دوران خوب گذشته بازگردد.

پادشاه سابق لالیگا و لیگ قهرمانان اهداف جاه‌طلبانه‌ای در نقل‌وانتقالات دارد. با این حال باشگاه بارسلونا تصمیم ندارد کل بودجه‌اش را برای نقل‌وانتقالات هزینه کند. بارسایی‌ها امید دارند که مبلغ انتقال و حقوق گزینه‌های‌شان را کاهش دهند.

بزرگ‌ترین گزینه

روبرت لواندوفسکی فوق‌ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گزینه بارسلونا است که در صدر لیست خریدشان قرار دارد. لِوا پیشنهاد بارسلونا را که جدی‌ترین پیشنهادش بوده بررسی کرده و با اعلام این که دوران حضورش در بوندس‌لیگا به سر آمده، خودش را به نوکمپ نزدیک‌تر کرده است. با این حال لواندوفسکی هنوز یک فصل دیگر هم با باشگاه بایرن‌مونیخ قرارداد دارد و باید مبلغی برای انتقال مهاجم ۳۳ ساله پرداخت شود. در هر صورت بارسایی‌ها می‌خواهند مبلغ ۳۵ میلیون پوندی انتقال لواندوفسکی را کاهش دهند.

تاکتیک مشابه

بارسلونا از تاکتیک‌های مشابهی برای روبن نِوِس هافبک ولورهمپتون و رافینیا وینگر لیدزیونایتد استفاده خواهند کرد. ژاوی سرمربی بارسلونا اعلام کرده که با وجود بدهی بیش از یک میلیارد پوندیِ باشگاه، تصمیم دارد هردو بازیکن را تابستان امسال جذب کنند. اما باشگاه نمی‌تواند هزینه زیادی برای آن‌ها بپردازد و باشگاه‌های لیگ برتری برای آن‌ها دست به نقدتر هستند. بنابراین باشگاه بارسلونا روی بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا مانور خواهد داد تا نِوِس و رافینیا را ترغیب کند تا راهی نوکمپ شوند.

بمب قرمز

حتی در برخی از رسانه‌های هواداری بارسلونا صحبت‌هایی در مورد متقاعد کردن محمد صلاح ستاره لیورپول به گوش می‌رسد. البته در صورتی که این انتقال صورت بگیرد به عنوان بازیکن آزاد در تابستان آینده خواهد بود. فعلاً صلاح گفته که تصمیم دارد فصل بعد را هم در آنفیلد سپری کند و با لیورپول ادامه خواهد داد.

دستمزد

فعلاً باشگاه بارسلونا درگیر این است که راهی برای پرداخت دستمزد ۱۶۰ هزار پوند در هفته لواندوفسکی پیدا کند. ادواردو رومئو رئیس بخش مالی باشگاه بارسلونا پس از جدایی بازیکنانی مثل لیونل مسی، آنتوان گریزمن و فیلیپه کوتینیو ۱۷۰ میلیون پوند از دستمزد بازیکنان بارسلونا در سال گذشته را کم کرد. با این حال صورتحساب سالانه ۴۸۰ میلیون پوندی آن‌ها هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین‌ها در دنیای فوتبال است. قبل از این که بخواهند خرید جدیدی را قطعی کنند باید به فکر کاهش این فاکتور هم باشند.

صرفه‌جویی

باشگاه بارسلونا در حال حاضر تحت‌کنترل‌های مالی سختگیرانه اعمال شده توسط سازمان لیگ اسپانیا کار می‌کند که در واقع به این معنی است که بابت هر یورو که هزینه می‌کنند باید ۴ یورو جبران شود. حتی امضای قرارداد با اسپانسر جدید «اسپاتیفای» که ۲۳۵ میلیون پوند درآمد دارد و وام بانکی ۴۳۰ میلیون پوندی هم برای تأمین مالی بدهی‌های باشگاه بارسلونا کمک چندانی به آن‌ها نکرده است.

محدودیت‌ها

بعد از این که جذب پیرامریک اوبامیانگ در ژانویه گذشته به دلیل شرایط مالی به تعویق افتاد، حالا هم انتقال آندریاس کریستنسن از چلسی و فرانک کسیه از میلان هم با این که بازیکن آزاد هستند درگیر همین مسائل و محدودیت‌ها شده است. هنوز باشگاه بارسلونا اجازه ثبت قرارداد جدید ندارد. بنابراین باشگاه بارسلونا امیدوار است هرچه زودتر بتواند بازیکنی مثل عثمان دمبله را بفروشد تا بخشی از هزینه‌های آتی تأمین شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ف دال IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    بازیکنی مثل عثمان دمبله را بفروشد؟! منظورتون رد کردن‌شه دیگه؟ قرارداد نداره بخواد بفروشدش که!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی