نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۲
جزئیات پیشنهاد وسوسه‌کننده فنرباغچه برای خرید طارمی/ باشگاه ترکیه‌ای فیرپلی مالی را دور می‌زند
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه فنرباغچه ترکیه که دنبال خرید مهدی طارمی است، با مشکل بزرگ «فیرپلی» مالی مواجه شده و قصد دارد این مسئله را به شیوه متفاوتی برطرف کند.

رسانه‌های ترکیه روز گذشته مدعی شدند باشگاه فنرباغچه ترکیه خواهان به خدمت گرفتن مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو است.

سرمربی فصل بعد فنرباغچه، «ژرژ ژسوس» پرتغالی است که سابقه کار در تیم بنفیکا پرتغال را هم دارد. ژسوس که اتفاقاً از روی نیمکت بنفیکا سابقه تقابل با طارمی را هم دارد، با شناخت کامل از توانایی‌های این مهاجم، نام او را در لیست خریدهای تابستانی فنرباغچه قرار داد تا خط حمله این تیم را تقویت کند.

علاقه باشگاه فنرباغچه به طارمی امروز یکی از سوژه‌های اصلی روزنامه‌های کشور پرتغال هم بود. دو روزنامه «اوژوگو» و «رکورد» اطلاعات کامل‌تری را در ارتباط با احتمال انتقال مهاجم ایرانی پورتو به کشور ترکیه منعکس کردند.

به نوشته اوژوگو، فنرباغچه در حال حاضر به دلیل مشکلات «فیرپلی» مالی، نمی‌تواند طارمی را به خدمت بگیرد؛ آن‌هم در شرایطی که پورتو حداقل مبلغ ۲۰ میلیون یورو برای فروش او در نظر گرفته است.

این روزنامه در مطلب خود آورده است: «پورتو درهای خود را به روی بازیکن ایرانی نمی‌بندد، بلکه فقط مبلغی بیش از ۲۰ میلیون یورو می‌فروشد. مطبوعات ترکیه مهاجم پورتو را به فنرباغچه با سرمربیگری ژرژ ژسوس مرتبط کردند که او را در بنفیکا نمی خواست… فیرپلی مالی ترکیه اجازه نمی‌دهد فنرباغچه به خواسته خود برسد اما رقابت هنوز وجود دارد.»

جزئیات پیشنهاد وسوسه کننده فنرباغچه برای خرید طارمی/ باشگاه ترکیه‌ای فیرپلی مالی را دور می‌زند

طبق ادعای اوجوگو، باشگاه ترکیه‌ای قصد دارد طارمی را برای فصل آینده با یک بند خرید اجباری به خدمت بگیرد آن‌هم با مبلغ ۲۰ میلیون یورو. هدف از این کار، دور زدن مشکلات فیر پلی مالی است که فنرباغچه با آن مواجه است.

این روزنامه همچنین اعلام کرد که برخی از باشگاه‌های انگلیسی و فرانسوی هم طارمی را زیر نظر داشتند اما هیچ اقدام رسمی برای جذب او انجام ندادند.

اما نکته جالب درخواست سرمربی فنرباغچه برای جذب طارمی، به سابقه او در بنفیکا بر می‌گردد. بعد از ماجرای «کارت قرمز» در پرتغال که به انتشار پرونده فساد مدیران سابق باشگاه بنفیکا اختصاص داشت، مشخص شد که ژسوس (سرمربی وقت بنفیکا) درخواست برای جذب طارمی از تیم ریوآوه را «وتو» کرد. در واقع مخالفت ژسوس با انتقال طارمی به بنفیکا باعث شد این مهاجم راهی پورتو بشود و یکی از ستارگان این تیم در دو فصل اخیر لقب بگیرد.

روزنامه «رکورد» هم به مشکلات فنرباغچه اشاره کرده و نوشته است:

«مهدی طارمی دیروز در شبکه‌های اجتماعی به شدت مورد توجه قرار گرفت و نام او به عنوان هدف فصل آینده فنرباغچه مطرح شد اما اراده ژسوس سرمربی پرتغالی فنرباغچه با واقعیت تضاد دارد. از یک طرف، مداخلات یوفا مانع از سرمایه‌گذاری هنگفت فنرباغچه در خریدها می‌شود. از سوی دیگر، مشخص است که باشگاه پورتو حاضر به مذاکره کمتر از مبلغ ۲۰ میلیون یورو نیست، زیرا طارمی یکی از بازیکنانی است که سرجیو کونسیسائو نمی‌خواهد او از دست بدهد.

مهاجمی که در دو فصل در دراگائو ۴۶ گل به ثمر رساند و ۲۸ پاس گل داد، نقش بزرگی در تیم ایفا کرد و مداخله خود را محدود به حرکات در منطقه حریف نکرد. طارمی همچنین یک عنصر مهم در اقدامات دفاعی است که مربی را بسیار خوشحال می‌کند و او را بیشتر از یک مهاجم صرف می بیند. به همین دلیل پورتو خروج او را در تابستان امسال آسان نمی‌کند.«

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    رفتن طارمی از لیگ پرتغال به ترکیه یک پسرفت مطلق است.
  • لنگ حکومتی IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    کتش فیرپلی مالی توی ایران هم بود، لنگ به چاه نفت وصل بود، امسال دیگه از چاه نفت هم رد کرده...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی