باقری: رئیس آینده زمین سوخته را تحویل می‌گیرد/ انوشیروانی تعارف را کنار بگذارد و از اعزام مرادی به تیرانا جلوگیری کند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حضور مرادی در این انتخابات هیچ فایده‌ای برای وزنه‌برداری ایران ندارد و من اگر به جای سرپرست آینده این فدراسیون باشم، بلافاصله با ارسال پیامی به فدراسیون جهانی اعلام خواهم کرد که مرادی هیچ سمتی در این فدراسیون ندارد.

با رأی دادگاه عالی، انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری باطل شد و علی مرادی بالاجبار از فدراسیون رفت. ضمن اینکه محمد پولادگر، معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش در نامه‌ای رسمی حکم برکناری رئیس فدراسیون را صادر کرد. کوروش باقری، سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری درخصوص این اتفاقات می‌گوید: «برای من مهم نیست که سرپرست آینده فدراسیون چه کسی است، برای من و خانواده وزنه‌برداری این مهم است که علی مرادی از ریاست این فدراسیون عزل شده است.»

او در ادامه بیان می‌کند: «با عزل مرادی از ریاست فدراسیون، برخی به فکر سرپرستی هستند که به ‌زودی از سوی وزارت ورزش برای تصدی امور این فدراسیون منصوب می‌شود، ولی از نظر مهم این است که مرادی پس از سال‌ها از این فدراسیون رفته و راهی برای بازگشت او نیست.»

باقری از دوران افول وزنه‌برداری در دوران مدیریت مرادی صحبت می‌کند: «سوء مدیریت او بر فدراسیون نه تنها موجب عقب‌ماندگی این رشته ورزشی در ایران شده، بلکه به نظر من بر روند پیشرفت وزنه‌برداری جهان نیز تأثیر منفی گذاشته است؛ چراکه وزنه‌برداری کشورمان همیشه یکی از پیشقراولان این رشته در جهان بود ولی تنگ‌نظری، توجه به امیال شخصی و سوء مدیریت رئیس پیشین فدراسیون سبب عقب‌ماندگی این رشته ورزشی در کشورمان و جهان شد. کمبود امکانات، سخت‌افزار، نیروی انسانی، عدم اعتماد عمومی خانواده‌ها، مستعدان و اصحاب رسانه کاستی‌هایی است که جبران آن برای رئیس آینده این فدراسیون بسیار سخت خواهد بود.»

باقری تأکید می‌کند: «به نظر من فردی که قرار است به عنوان رئیس آینده فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شود، زمین سوخته‌ای را تحویل خواهد گرفت که آباد کردن آن بسیار سخت و بسیار زمان‌بر خواهد بود.»

سرمربی اسبق تیم ملی ایران درباره آینده ملی‌پوشان معترضی که به علت شرایط بد، اردوی تیم ملی وزنه‌برداری را در آستانه برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی ترک کردند، می‌گوید: «این دیگر بستگی به شرایطی دارد که سرپرست جدید فدراسیون برای این ملی‌پوشان ایجاد خواهد کرد. مرادی بدون توجه به فلسفه تشکیل اردو، شوآفی را اجرا کرد که با اعتراض ملی‌پوشان مواجه شد. متأسفانه باید بگویم او حتی حداقل‌هایی که باید برای ملی‌پوشان در کمپ فراهم شود را تهیه نکرد. اکنون نوبت به سرپرستی خواهد رسید که از سوی وزارت ورزش برای انجام امور این فدراسیون تعیین شده تا با کادر فنی تیم ملی فعلی و یا هر کادری که مورد نظرش است، اردوی تیم ملی را با حضور ملی‌پوشان معترض برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی برپا کند. امیدوارم چون زمان کمی تا بازی‌ها باقی است، استارت تیم ملی زده شود.»

باقری درباره حضور مرادی در انتخابات فدراسیون جهانی که هفته آینده در تیرانا پایتخت آلبانی برگزار می‌شود و کاندیداتوری او برای تصدی پست‌هایی در اتحادیه اشاره می‌کند: «به صراحت عنوان می‌کنم حضور مرادی در این انتخابات هیچ فایده‌ای برای وزنه‌برداری ایران ندارد و من اگر به جای سرپرست آینده این فدراسیون باشم، بلافاصله با ارسال پیامی به فدراسیون جهانی اعلام خواهم کرد که مرادی هیچ سمتی در این فدراسیون نداشته و حضور او در این انتخابات غیرقانونی خواهد بود. انوشیروانی تعارف را باید کنار بگذارد و از اعزام مرادی به تیرانا جلوگیری کند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی