نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ریکاردو ساپینتو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصطفی آجورلو می‌خواهد تا خط پایان با ساپنیتو ادامه بدهد؛ البته اگر وسوسه حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و تجربه شکست‌های متعدد در این عرصه، او را سرانجام رها کند!

آرتین زهرابی؛ ریکاردو ساپینتو توسط مصطفی آجورلو که برای انتخاب سرمربی استقلال تحت فشار بود، سرانجام به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.

شاید در شرایطی که اعتماد به گزینه‌های داخلی، حتی می‌توانست مدیرعامل استقلال را بیش از این در کنج رینگ ببرد، این انتخاب جدید تا اندازه ای بتواند فرصت تنفس به آجورلو بدهد تا از تشدید اعتراض‌ها پیرامون تاخیر در حضور سرمربی جدید در امان بماند.

او حالا با ساپینتوی پرتغالی که کارنامه ای مشعشع در عالم مربیگری ندارد کار می‌کند و ما را به خاطره‌های نه چندان دور می‌برد. آجورلو تجربه همکاری با مربیان خارجی را در کارنامه دارد.

درباره تجربه همکاری مدیرعامل استقلال با مربیان خارجی/ بعد از دنیزلی و تومباکوویچ و ساغلام؛ آجورلو تا خط پایان با ساپینتو ادامه می دهد؟

آجورلو در سال‌هایی دنبال مصطفی دنیزلی رفت و این مربی را به تیم پاس تهران آورد که او یکی از مربیان صاحب سبک در فوتبال ترکیه محسوب می‌شد. محصول این همکاری اما قهرمانی در لیگ برتر نبود و بعدها این کارنامه در دوران مدیرعاملی آجورلو در استیل آذین، بیش از این رنگ باخت.

مدیرعامل فعلی استقلال در تجربه همکاری با حسین هدایتی (در استیل آذین) سراغ گزینه ای به نام تومباکوویچ رفت و همان سال هم طعم تلخ سقوط به لیگ یک با جمع کثیری از ستارگان فوتبال ایران نصیبش شد.

آجورلو که مدیریت در فوتبال را دوست دارد، بیکاری را باز هم تاب نیاورد و یک بار دیگر مدیرعاملی را در تراکتورسازی تبریز تجربه کرد؛ این بار او سراغ ارطغرول ساغلام رفت که این مربی هم نتایج درخشانی نگرفت و به کارنامه مدیریتی آجورلو چیزی اضافه نکرد؛ به جز تحمیل هزیه‌های اضافی!

درباره تجربه همکاری مدیرعامل استقلال با مربیان خارجی/ بعد از دنیزلی و تومباکوویچ و ساغلام؛ آجورلو تا خط پایان با ساپینتو ادامه می دهد؟

در سومین دوره همکاری با مربیان خارجی، حالا آجورلو را در کنار ریکاردو ساپینتو می‌بینیم که به شهادت ویدیوهای آرشیوی منتشر شده از او، یک مربی خاص با حالت‌های روحی متفاوت است.

آجورلو که هر دو جام او در لیگ برتر با مربیان ایرانی بوده (مجیدی جلالی - پاس؛ فرهاد مجیدی - استقلال) این بار با ریکادرو در استقلال چه خواهد کرد؟ لابد آجورلو می‌خواهد تا خط پایان با ساپنیتو ادامه بدهد؛ البته اگر وسوسه حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و تجربه شکست‌های متعدد در این عرصه، او را سرانجام رها کند! همه چیز اما بستگی به شرایط دارد؛ این نتایج استقلال است که می‌تواند آجورلو را به رفتن یا ماندن تشویق کند. اگر ساپینتو در کوران رقابت‌های لیگ نتیجه نگیرد، آیا آجورلو این مسیر را تا پایان ادامه می‌دهد؟

باید منتظر بمانیم و ببینیم...

درباره تجربه همکاری مدیرعامل استقلال با مربیان خارجی/ بعد از دنیزلی و تومباکوویچ و ساغلام؛ آجورلو تا خط پایان با ساپینتو ادامه می دهد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • رضایاک IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    من فکر میکنم کیسه و در راس آن مدیر عامل کیسه اصلا به خودباوری در سرمربی نرسیدن.و یا اینکه خب کیسه یه تیم کاملا معمولیه. نه اسطوره ی بزرگی داره نه مقام بین المللی که بزرگ‌ترینش یک شانزدهم لیگ قهرمانان آسیا بوده. در لیگ داخلی هم که ده سال برای سلامتی ورزش کردن و امسال بابا حمید قهرمانشون کرد. پس با تمام این تفاسیر و اینکه مدیر عامل کیسه بهتر از هر کسی میدونه کیسه تیم معمولی هست و سرمربی بزرگی هم کیسه کشا ندارن، پس مجبورن کلی هزینه کنن و یه خارجی را بیارن و بعد همه چیزا بریزن رو سرش : )
    • {…….} IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      بزرگی استقلال اینقدر مشعشع و با شکوه و عالمگیر است که حتی سرمربی جوانی مثل فرهاد که در آغوش این تیم بزرگ شده میتواند به راحتی قهرمان لیگ شود و از آن راحتتر با استقلال چند بار از روی پرسپولیس رد شود و لِه کند و برود خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • محمدطاها IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    انتخاب سردار آجرلو رو به فال نیک می گیریم و خوشبینیم که با این مربی استقلال روزهای درخشانی خواهد داشت..قطعا آقای ساپینتو با توجه به سابقه و تجربه ای که تو تیمهای اروپایی دارد از لحاظ تاکتیکی چند لول ازمربیان لیگمون بالاتر است بنظرم تو لیگمون‌جواب میده..سردار آجرلو اگر میخواد این مربی موفق شود باس دو برابر قبل فضای امنیتی و محرمانه تو باشگاه و اطراف تیم برقرار کند..باس مراقب سرمربی تیم باشد که چه کسی مترجم او میشود چه کسی مدیر رسانه ای تیم میشود چه کسی بعنوان دستیار کنار این سرمربی می نشیند..
  • محمدطاها IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    اینو هم بگم که اصلی ترین‌ موضوع ایجاد بستر و ابزار مناسب از طرف باشگاه برای این مربی است تا تفکرات هجومی و مالکانه ساپینتو در استقلال اجرا شود مورد بعدی زمان و‌فرصت کافی است این مربی مثل ماچونی هیچ شناختی از فوتبال منطقه و ایران ندارد و نیاز به زمان دارد..بعد از امضای قرارداد دیگه مربی رو با کارنامش نمی سنجند بلکه با عملکردش تو تیم می سنجد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی