پایان کار ایران با کسب یک طلا، ۳ نقره و یک برنز
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آزادکاران نوجوانان کشورمان با کسب یک مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز به کار خود در رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا در قرقیزستان پایان دادند

رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای ۳۱ خرداد و اول تیرماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و نمایندگان کشورمان در پایان توسط محمدرضا لطفی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال طلا، امیرمحمد نوازی در وزن ۴۵ کیلوگرم، محمدرضا اسدی در وزن ۵۱ کیلوگرم، عرفان علیزاده در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره و یونس شفیعی در وزن ۷۱ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم امیر محمد نوازی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر مقابل مونختوگس امگالان از مغولستان به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر صفر و ضربه فنی از سد عظیم بردی آشیرگولیف از تاجیکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. نوازی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب نینگاپا گاناوار از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار شد، امیررضا تیموری زاد در گروه ۴ نفره قرار گرفت. وی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل لئو آکاگی از ژاپن شکست خورد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب مونخدال دارخانبات از مغولستان با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و در دور سوم نیز مقابل شوبهام آچاپاله از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر کشتی را واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۵۱ کیلوگرم ، محمدرضا اسدی در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۲ عظیم عبدیکالیکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۹ از سد عباس بک کوبیلوف از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. اسدی در دیدار پایانی مقابل نوردانات آیتانوف از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۵۵ کیلوگرم ابوالفضل شمسی پور در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر صفر مقابل جونگ پیل یونگ از کره جنوبی به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب اودسوران باتخو از مغولستان شد و با توجه به شکست کشتی گیر مغول در مرحله نیمه نهایی، شمسی پور از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم سجاد پیردایه در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر محبوب الام از بنگلادش را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب جواهر چولیبویف از ازبکستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، پیردایه به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر و ضربه فنی مقابل سورابه از هند شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدمهدی ممیوند سر وزن نرسید.

در وزن ۷۱ کیلوگرم یونس شفیعی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ ژاکشیلیک بایتاشوف از قرقیزستان را مغلوب کرد اما در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب شینگو آندو از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. نماینده کشورمان در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۳ مقابل بکاریس باخیتجان از قزاقستان به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم رضا سلیمانیان سر وزن نرسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم عرفان علیزاده در دور اول با نتیجه ۴ بر ۱ مقابل شرزاد پویونوف از ازبکستان پیروز شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۹ بر صفر اورازموهامت حاج علی اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیزاده در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ از سد ساحیل جاگلان از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار فینال با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب کامیل کوراگلیف از قزاقستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمدرضا لطفی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر رنتسندارجا مونخباتار از مغولستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر خیکماتولو کوربانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. لطفی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر پراتیک دشموخ از هند را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

رده‌بندی نفرات برتر اوزان فوق به شرح زیر است:

۴۵ کیلوگرم: ۱- نینگاپا گنانوار (هند) ۲- امیرمحمد نوازی (ایران) ۳- عظیم بردی آشیرگولیف (ترکمنستان) و نوراسیل آسامبک (قزاقستان)

۴۸ کیلوگرم: ۱- شوبهام آچاپاله (هند) ۲- لئو آکاگی (ژاپن) ۳- رامیل راسیم (قزاقستان) ... ۷- امیررضا تیموری زاد (ایران)

۵۱ کیلوگرم: ۱- نوردانات آیتانوف (قزاقستان) ۲- محمدرضا اسدی (ایران) ۳- نارسینگ پاتیل (هند) و عباس بک کوبیلوف (ازبکستان)

۵۵ کیلوگرم: ۱- وایبحاف پاتیل (هند) ۲- دارین عسکربک (قزاقستان) ۳- آسکات توکتوماتوف (قرقیزستان) و حسن بای عثمان اف (ازبکستان) ... ۷- ابوالفضل شمسی پور (ایران)

۶۰ کیلوگرم: ۱- بیلول شریپ اولو (قرقیزستان) ۲- جاواخیر چولیبویف (ازبکستان) ۳- سورابه (هند) و میناتو کوویا (ژاپن) ۵- سجاد پیردایه (ایران)

۶۵ کیلوگرم: ۱- آلپ ارسلان بگینجوف (ترکمنستان) ۲- آکوبیر رحیم اف (ازبکستان) ۳- آیکین بولاتولی (قزاقستان) و یوجین تاکیزاوا (ژاپن) ... محمدمهدی ممیوند (ایران) سر وزن نرسید.

۷۱ کیلوگرم: ۱- شینگو آندو (ژاپن) ۲- نارندر (هند) ۳- جان اردن باتارخو (مغولستان) و یونس شفیعی (ایران)

۸۰ کیلوگرم: ۱- پارویندر سینگ (هند) ۲- محمدالدین عبداله یف (تاجیکستان) ۳- عباس جان یولدوشوف (ازبکستان) و پاراهات آتایف (ترکمنستان) ... رضا سلیمانیان (ایران) سر وزن نرسید.

۹۲ کیلوگرم: ۱- کامیل کوراگلیف (قزاقستان) ۲- عرفان علیزاده (ایران) ۳- شیرزاد پویانوف (ازبکستان) و هایون چویی (کره جنوبی)

۱۱۰ کیلوگرم: ۱- محمدرضا لطفی (ایران) ۲- پراتیک دشموخ (هند) ۳- یدیگه کاسیمبک (قزاقستان) و خیکماتولو کوربانوف (ازبکستان)

رده بندی تیمی: ۱- هند ۱۸۸ امتیاز ۲- قزاقستان ۱۵۰ امتیاز ۳- ازبکستان ۱۴۵ امتیاز ۴- ایران ۱۲۶ امتیاز ۵- ژاپن ۱۲۲ امتیاز ۶- قرقیزستان ۱۰۷ امتیاز ۷- مغولستان ۸۵ امتیاز

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی