دوای درد تیم ملی در جام جهانی؛ با اسکوچیچ ادامه بدهیم یا کی‌روش را برگردانیم؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

وضعیت تیم ملی ایران در آستانه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چندان مساعد نیست. این تیم که فیفادی مساعد خرداد را با بی‌برنامگی محض فدراسیون فوتبال از دست داده و اردوی پرحرف‌وحدیثی را در قطر برگزار کرده، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

روزنامه شرق نوشت: ایران در حالی نتوانست بازی‌های تدارکاتی مناسبی را برگزار کند که در واپسین ساعات باقی‌مانده، جدال با الجزایر را قطعی کرد و با پرداخت هزینه به تیمی که حتی نتوانسته جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد، دیدار کرد. الجزایر هم با تیمی نصفه‌ونیمه راهی قطر شد و در روزی که ایران نمایش بسیار ضعیفی ارائه داد، موفق شد با نتیجه ۲ بر یک «یوزهای ایرانی» را که قدرت‌شان هرگز در حد و اندازه‌های یک یوز نبود، شکست دهد.

همان شکست باعث شده تا اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد؛ دیدگاه هواداران فوتبال به توانایی‌های دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی منفی شده و از آن بدتر، بازیکنان تیم ملی هم اعتمادشان را به این مربی کروات از دست داده‌اند. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، بزرگان تیم ملی از همکاری با دراگان اسکوچیچ ناراضی هستند و در پسِ پرده در تلاش هستند تا با رایزنی، تغییراتی روی نیمکت تیم ملی به وجود بیاورند. قبل از راستی‌آزمایی این مورد، بهتر است اتفاقاتی که بر دراگان در ماه‌های اخیر گذشته، مورد بررسی قرار بگیرد.

بردن تیم‌های ضعیف

دراگان اسکوچیچ شروعی توفانی در تیم ملی ایران داشته و رکوردهای متعددی را جابه‌جا کرده است. او از زمانی که زمام امور را به دست گرفته، در بازی‌های رسمی فقط یکی را باخته و یکی را مساوی کرده و بقیه را که تعدادشان زیاد است، با برد پشت سر گذاشته است. او توانست ایران را در سریع‌ترین حالت ممکن به جام جهانی برساند و پاسخ خوبی به منتقدان دهد.

با این حال نتایجی که دراگان در تیم ملی ایران گرفته، تحت تأثیر عوامل بیرونی است. عده‌ای آن را به ستاره‌های بزرگ ایران ازجمله مهدی طارمی و سردار آزمون ربط می‌دهند؛ اما عده‌ای دیگر با فکت‌های آماری در پی اثبات این موضوع هستند که دراگان فقط توانایی بازی‌کردن برابر تیم‌های ضعیف را دارد. طبق آمار، اسکوچیچ با ایران فقط تیم‌هایی را شکست داده که در رنکینگ فیفا بالای رنک ۵۰ بوده‌اند. او در این مدت سه بار با تیم‌هایی که زیر رنک ۵۰ بوده بازی کرده که دو تا را باخته و یکی را مساوی کرده است. دو بازی با کره و یک دیدار با الجزایر، مجموع بازی‌های ایران در رده اخیر است.

نکته عجیب اینکه ایران در هر سه بازی، دو بازی رفت و برگشت با کره و یک بازی با الجزایر، اصلا در حد و اندازه‌های تیمی بزرگ ظاهر نشده و نمایش ضعیفی در زمین مسابقه داشته است. این مورد و هم‌گروهی ایران با تیم‌های قدرتمندی مانند انگلیس، آمریکا و ولز که دو تای آن‌ها از لحاظ سیاسی هم حیثیتی است، باعث شده تا فضا به‌شدت علیه دراگان اسکوچیچ شود.

او اگرچه پیش از این امیدوار بود با نتایجی که به دست آورده، پایگاه مردمی داشته باشد، ولی شکست برابر الجزایر موجی از نارضایتی را بین هواداران فوتبال رقم زد و تعداد کثیری از آن‌ها در فضای مجازی با راه‌اندازی هشتگ اخراج اسکوچیچ سعی کردند اعتراض‌شان به حضور این سرمربی در ایران را نشان دهند.

دوای درد تیم ملی در جام جهانی؛ با اسکوچیچ ادامه بدهیم یا کی روش را برگردانیم؟

حرف‌های دوپهلوی سرپرست فدراسیون فوتبال

هم‌زمان با این اتفاقات، اظهارنظر دوپهلوی میرشاد ماجدی، سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال هم فضا را برای دراگان اسکوچیچ به هم ریخت. او در واکنش به همکاری یا عدم همکاری با دراگان اسکوچیچ در تیم ملی گفت: «آقای اسکوچیچ با ما قرارداد دارد و مربی که قرارداد دارد، قطعا در حفاظت و حمایت کامل فدراسیون فوتبال است؛ اما اولویت خود من و اعضای هیئت‌رئیسه و ارکان فدراسیون فوتبال، تیم ملی است و بزرگ‌تر از نام فوتبال کشورمان در بحث ورزشی و فوتبالی نام دیگری نیست».

ماجدی در ادامه صحبت‌های خود درباره آینده دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران گفت: «ما هر کاری را برای سربلندی فوتبال‌مان انجام خواهیم داد، مخصوصا برای تیم ملی. سرمربی‌مان قرارداد دارد و ما متعهد به قراردادمان با ایشان هستیم. او مورد حمایت فدراسیون بوده و قرارداد دارد؛ اما باز هم عرض می‌کنم که بالاتر از تیم ملی هیچ آدمی نیست!».

هم‌زمانی این صحبت‌ها با جو منفی شکل‌گرفته علیه اسکوچیچ در تیم ملی باعث شد تا شایعه اخراج این مربی به گوش برسد. با این حال پرسشی که آن روزها مطرح شد این بود که دراگان برود و چه کسی بیاید؟ اینجا یک نام آشنا مطرح بود: کارلوس کی‌روش. کارلوس بعد از قطع همکاری با فوتبال مصر بی‌کار مانده و بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال در ایران اعتقاد داشته و دارند که بهترین گزینه برای این روزهای تیم ملی کارلوس کی‌روش است. البته نام کی‌روش بیخود هم بر سر زبان نیفتاده و به نظر می‌رسد بزرگان تیم ملی هم در پی بازگرداندن سرمربی سابق هستند.

دوای درد تیم ملی در جام جهانی؛ با اسکوچیچ ادامه بدهیم یا کی روش را برگردانیم؟

بازیکنان علیه دراگان؟

مقدمه‌ای که ذکر شد، سرآغازی بود بر اینکه به این نقطه رسیده شود؛ شایعه شده بازیکنان تیم ملی دل خوشی از همکاری با دراگان اسکوچیچ ندارند و می‌خواهند او تغییر کند. این موضوع را یکی از افراد حاضر در فدراسیون قبلی تأیید می‌کند. او که نمی‌خواهد نامش مطرح شود، می‌گوید: «واقعیت این است که بزرگان تیم ملی اعتقاد دارند دراگان در حد ایران نیست. آن‌ها بارها اعتراض‌شان را به این موضوع بیان کرده و خواستار تغییر شده‌اند».

او در پاسخ به اینکه کدام‌یک از بازیکنان چنین درخواستی داشته، می‌گوید: «وقتی می‌گویم بزرگان تیم ملی، دیگر نیازی نیست که از کسی نام ببرم. آن‌هایی که سابقه بیشتری دارند از کار دراگان در تیم ملی ناراضی هستند». بازیکنان به دنبال کدام مربی هستند؟ این فرد در پاسخ می‌گوید: «ببینید، بیشتر این بچه‌ها با کارلوس کی‌روش کار کرده و می‌گویند کارکردن با این دو مربی اصلا قابل مقایسه نیست. دیسیپلین کارلوس و کیفیت تمرینات و سخت‌گیری‌های او کجا، وضعیت دراگان اسکوچیچ کجا؟».

او همچنین می‌گوید فضا چنان بر رئیس فدراسیون فوتبال بابت این انتقادات تنگ شده بود که او به این فکر می‌کرد که آیا باید با دراگان به جام جهانی برود یا خیر؟ حالا شاید حدس‌زدن اسامی بازیکنان ناراضی چندان سخت نباشد. بزرگان تیم ملی هم پنج، شش نفر که بیشتر نیستند. چندین نفر از آن‌ها در قطر با وزیر ورزش دیدار داشتند و حتی شایعه شد که دو نفر از آن‌ها به دیدار رئیس‌جمهور هم رفته‌اند. این صحبت‌ها مبنی بر تنگ‌شدن عرصه به این بازیکنان در صورت ابقای دراگان نیست؛ چون این موج نارضایتی از همان روز نخست تا همین حالا وجود داشته است، ولی اتفاقا آن‌ها بیشترین تلاش را برای موفقیت تیم دراگان در این مدت داشته‌اند.

دوای درد تیم ملی در جام جهانی؛ با اسکوچیچ ادامه بدهیم یا کی روش را برگردانیم؟

چاره کار «کارلوس» است؟

حالا که فضا علیه دراگان شده و همچنین مشخص شده تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی هم اعتقاد دارند دراگان نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تیم ملی ایران باشد، آیا چاره کار کارلوس کی‌روش است؟ ظواهر امر این‌طور نشان می‌دهد. او این روزها بدون تیم مانده و حتی همین دو روز پیش با انتشار پستی در فضای مجازی یادی از تیم ملی ایران کرده است.

کارلوس با یادآوری برتری ایران برابر مراکش در جام جهانی نوشته است: «یکی از بهترین خاطرات ورزشی من، چهار سال پیش در جام جهانی روسیه با یکی از بهترین خانواده‌هایی بود که این شانس را داشتم تا با آن‌ها کار کنم. تنها راز فوتبال یک کلمه است: تیم. هیچ وقت در فوتبال دروغ نگویید، تیم همه و همه چیز است». صحبت‌های جدید کی‌روش با بیان خاطره از تیم ملی ایران، به اعتقاد بسیاری، چراغ سبز علنی او برای بازگشت به ایران است.

از طرفی همین روز گذشته عنوان شد که کارلوس کی‌روش پیشنهاد بازگشت به تیم ملی مصر را هم رد کرده و گفته منتظر تجربه جدیدی است. این تجربه جدید ایران است؟ اگر قرار به تکرار باشد، خیر، ولی آن‌هایی که کی‌روش را می‌شناسند، می‌دانند که او بی‌تاب حضور در جام جهانی و خلق یک رکورد خاص برای خودش است.

از طرفی در زمان اندک باقی‌مانده و با توجه به تجربه همکاری با ایران، کی‌روش نیازی به زمان برای شناخت بازیکنان ایران ندارد. او همین حالا هم با بسیاری از بازیکنان ایران در ارتباط است و کار آن‌ها را دنبال می‌کند. اما این‌ها یک روی سکه است؛ چون اتفاقا آن‌هایی که کارلوس را بیشتر می‌شناسند، می‌دانند او چندان اهل ریسک نیست.

او می‌داند برای کارکردن در ایران و آماده‌سازی این تیم برای جام جهانی فرصت اندکی دارد و با توجه به فضای حاکم بر فدراسیون فوتبال و البته در پیش بودن انتخابات این فدراسیون، نمی‌خواهد بی‌گدار به آب بزند. از طرفی اهالی فدراسیون کنونی هم احتمالا از اینکه جو روانی علیه دراگان اعمال نشود، تغییرات در کادر فنی تیم ملی را رد می‌کنند.

احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، در واکنش به این مسئله که بحث بازگشت کارلوس کی‌روش مطرح شده و گویا او هم پالس مثبت ارسال کرده و آیا بحث بازگشت او دنبال می‌شود، می‌گوید: «خیر، سرمربی ما در جام جهانی اسکوچیچ است و اعضای کادر فنی هم بر اساس فهرستی که او داده بود، انتخاب شده‌اند و قرارداد آن‌ها امضا شد و ما با همین تیم راهی جام جهانی خواهیم شد».

دوای درد تیم ملی در جام جهانی؛ با اسکوچیچ ادامه بدهیم یا کی روش را برگردانیم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • سیروس US ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    من کاملا معتقدم که کارلوس کی روش بهترین سرمربی در تاریخ فوتبال ملی ایران بوده است، اما از طرف دیگر فکر میکنم که گناه اسکوچیچ چیست؟ اکثر بازیکنان تیم ملی ایران در حال حاضر دارای سابقه حقیقتا حرفه ای هستند. این یعنی اینکه این بازیکنان کاملا از تاثیر یک مربی شناخته شده در سطح بین المللی در مسابقات جام جهانی آگاهند! اسکوچیچ در مقابل کی روش فاقد این امتیاز است، اما گناه بازیکنان ایران در این مسابقات چیست؟ از همان روز قرعه کشی کاملا مشخص شد که بازیکنان تیم ملی ایران بدلیل مسائل سیاسی و انتظارات غیر منطقی داخلی از آنان باید چه فشاری را تحمل کنند! آیا عجیب است اگر این بازیکنان سعی کنند در قبال انتظاری که از آنان میرود، خواهان حداقل شرایط برای قدم گذاشتن به این رقابتها باشند؟ فوتبال ما در حالت طبیعی قابلیت مقابله با هیچکدام از سه تیم همگروه را در شرایط فعلی ندارد. لیگ محقر و بی برنامه ما شاهد این ادعاست! بازیکنانی نیز که توانسته اند خود را تاحدودی مطرح کنند، این را فقط مدیون تلاش و از خودگذشتگی خودشان هستند و نه مدیران ورزش ایران! با کی روش و یا با اسکوچیچ، فقط میزان تحقیر شدن متفاوت خواهد بود!
    • اشکان IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      برای بررسی پرونده کی روش نیازی به «فکت های آماری» نیس! همه با دو چشم دیدن تیم کی روش از بردن تیمهای درجه دویی مثل عراق، لبنان و بحرین عاجز بود، سه هیچ از ژاپن بازنده تمام عیار فینال، باخت و تنها خوشحالیم که از اسپانیا و آرژانتین به لطف زیر توپ کشیدن‌های محوطه جریمه خودی کم گل خوردیم !!
    • P IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      اسکوچیچ باید حفظ بشه تا پایان جام جهانی برا 4 سال دوم باید برنامه ریزی بهتری انجام بشه البته اگه بخوایم تغییری بدیم علی دایی هموطن خودمونه و با هدف حمایت از هموطنمون و افتخار فوتبال خودمون انصافا محق تر و شایسته سرمربی گری تیم ملیه با یه دستیار خوب مثل پین با تجربه یا گزینه بهتر از پین ولی دیگه برگشت به کیروش چندان دستاوردی نداره دوره اون تموم شده هر چند با شناختی که اون از این تیم داره میتونه ابرومداری کنه ولی با نگاه به تیمای ضعیف همگروهمون بعیده که افتضاحی از نظر نتیجه گیری پیش بیاد خیلی جای استرس و احساس ناامیدی نداره اگه گروه ژاپن بود که حتما نیاز به مربی حرفه ای داشتیم اینجا دیگه لازم نیست
    • سیروس US ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      در جواب شما آقای اشکان! اگر برای بررسی نتایج یک مربی احتیاج به "فکت های آماری" نیست، پس به چه چیز احتیاج است؟ البته باتوجه به اینکه از نظر شما بازیهای تیم ملی در مقابل اسپانیا و آرژانتین زیرش زدن بوده، نمیشود از شما انتظار توجه به "فکت های آماری" داشت!
    • سیروس US ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      آقا یا خانم P ، منطق شما آنقدر قوی ست که جائی برای پاسخ دادن ندارد! :) واقعا فکر میکنید که گروه ایران ضعیف است و جای نگرانی نیست؟ یکبار دیگر به بازی تیم ملی در مقابل آمریکا در سال 98 "با دقت" توجه کنید تا متوجه بشویید که در آن بازی چقدر خوش شانس بوده ایم! تیم فعلی آمریکا ده برابر از تیم سال 98 آنان بهتر فوتبال بازی می کنند! البته ما بازیکنان خوبی داریم که قادر به رقابت هستند، اما چطور؟ در ضمن، خوشحال میشم که توضیح دهید که چرا فکر میکنید علی دائی توانائی سرمربیگری در تیم ملی آنهم در بازیهای جام جهانی را دارد؟
  • پدرام CA ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    کیروش کبیر عظمش رو جزم کرده که رکورد خودش در جام 2018 رو بشکنه واین بار نام خودش رو جاودانه کنه! در جام قبل ایران در مجموع 3 بازی یک ضربه داخل چارچوب در جریان بازی داشت (به غیر ایستگاهی ها) اگر این بار با کمی تلاش این یک رو به ضفر تبذیل کنه یک رکورد غیر قابل شکستن برجا خواهد گذاشت! تیم ملی در ج ج روسیه در مجموع 3 بازی 4 ضربه داخل چارچوب زد ( هر 67 دقیقه!) که شامل گل به خودی مراکش و یک پنالتی هم میشد! اما این فقط هنر کارلوسه نه تیم ایران! در مصر هم با داشتن صلاح در مجموع 2 بازی برابر سنگال (210 دقیقه) 4 ضربه داخل چارچوب زدند! سنگال البنه عرضه رکورد زدن نداره و با مربی "کوچکش" 16ضربه روانه جارچوب دروازه مصر کرد!
  • فقط تیم ملی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    بزرگان تیم ملی که مقابل ژاپن بحرین و عراق خوب سولاخ شدند.ایکاش همین اسکوچیچ خونه به خونه سرمربی تیم ملی نمی شد تا الان طارمی آزمون حاج صفی بیرانوند جهان بخش و عزت اللهی در حسرت جام جهانی می بودند و عمق حقایق فوتبال ضعیف ما در مدیریت، بازیکن سازی، سطح دانش فوتبال، تیم سازی و بقیه مشخص می شد.مگر تیم ملی اسباب بازی و ملعبه بازیکنان است که برای این مربی بازی بکنند و برای آن یکی بازی نکنند؟واقعا وجود این اختلافات و حواشی در آستانه حضور تیم ملی در جام جهانی در شرایط مشغول بودن کیروش برای بازگشت به مصر و جنجال آفرینی های گذشته کیروش در ایران محل تاسف است.ضمنا حقوق کیروش را هم بزرگان تیم ملی از جیب خودشان بدهند.
    • پدرام CA ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      دروغ میگن عزیز من بازیکنها تقریبا همه مخالف عوض کردن مربیند. آزمون بدبخت فقط مونده بود گریه کنه. حاج صفی و بیرانوند و شجاع و کنعانی و امیری و ... هم که دائما دارند نظرشون رو میگند بعنی به خاطر همین شایعه ها مجبور شدند که بگن وگرنه اگر راست بود مثل اون دو تا سکوت میکردند تمام بازیکنهای جوون میدونند که مثل دو جام قبل که با کیروش و اون سیستم دافعه برانگیزش بعد از جام هیچ بازیکن ایرانی پیشنهاد نگرفت اگه این بابا بیاد همون آش و همون کاسه این وسط فقط طارمی و جهانبخش ساز مخالف میزنند. خنده دار اینه که بازی که اسکو از جهانبخش میگیره در اوج امادگیش که اقای گل میشد در دوران کیروش هیجوقت برای تیم ملی خوب بازی نمیکرد ولی الان بهترین بازیهای ملیش رو میکنه
  • محمدحسین NL ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    عجالتا اصولی و ماجدی و کامرانی فر هم در حد ایران و فدراسیون فوتبال نیستند. از چنین تیم مدیریتی، چنین کادر فنی هم بعدی نیست
  • ع م IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    هنوز اینهایی که مطرح کردید نمیتونه دلیل محکمی برای بازگشت کی روش باشه پرچه که خیلی دوست داریم این اتفاق بیفته اما به نظرم همه اش گمانه زنیه. ضمن این که اگر قرار به تعویض اسکوچیچ بود باید خیلی زودتر این اتفاق میفتاد. الان کی روش چقدر میتونه موثر باشه؟ البته حضورش به تنهایی یک جو خاص و مثبت در تیم ایجاد میکنه اما با دشمنان خونینش چه خواهند کرد؟
  • صابر IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    سرمربیان تمام شدند؟ که میگی با اسکوچیچ ادامه بدیم یا کیروش را برگردانیم!!
  • حامد ج IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    با اینکه از سبک بازی تیم کیروش خوشم نمیاد ولی معتقدم بهترین گزینه جایگزینی تو این فرصت اندک هست. با این کادر فنی بریم جام جهانی همون بلایی که سر تیم والیبالمون اومد سر فوتبال هم میاد بلکه بدتر. کاش مسولین فدراسیون فوتبال راهی که فدراسیون والیبال رفت رو انتخاب نکنند...
  • هوادار تیم ملی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    با اسکوچیچ با یک میلیون دلار مثلا سه هیچ می بازیم با کی‌روش با پنج میلیون دلار و کلی بی احترامی شنیدن و اتوبوس چیدن یک هیچ می بازیم فرقشون همینه کی‌روش هر جا رفته کلی جنجال به پا کرده آخر هم اخراج شده ولی یه عده هنوز عاشقش هستن فقط به خاطر دشمنی با پرسپولیس
  • ... US ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    طرفداران برانکو به اون دفاع منسجم و رسوخ ناپذیر کیروش میگن "اتوبوسی". حالا صبر کنین تا دفاع هزار سوراخ "آبکشی" اسکو رو تو جام جهانی‌ ببینین.
    • رضا IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      کاملا درسته باید منتظر یه رسوایی وتحقیر وداغ فراموش نشدنی باشیم
  • مهدی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    تادیرنشده کیروش رابرگردانید.
  • مهران IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    اومدن کی‌روش فکر خوبیه فقط کی بیاد باهاش قرارداد ببنده و کی باید با اسکو فسخ کنه وضعیت فدراسیون فاجعه اس و صاحب نداره
  • کاوه IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    اگر ما با اسکوچیچ رفتیم جام جهانی و نه فقط حیثیت تیم فوتبال بلکه نام ایران با شکست های پر گل جلوی تیم هایی مثل آمریکا و انگلیس رفت ، همین آقای احسان اصولی باید پاسخگو باشه که با این شرایط بحرانی تیم ملی با قاطعیت میگن که با اسکوچیچ میریم جام جهانی
    • یه فوتبال مونده خرابش نکنید IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      با توجه به حیثیتی بودن بازی های انگلیس و آمریکا هیچ کسی ریسک باختن و حذف با تفاضل احتمالا دورقمی رو به جون نمی خره خصوصا وزیر ورزش چون به معنی پایان کارش خواهد بود. در مورد مشکلات مالی و هزینه سرمربی باید در نظر داشت اگر تیم بتونه مرحله بعد بره هزینه هاش رو درمیاره .
  • Reza IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    هیچکس به اندازه کی‌روش بدرد تیم ملی ایران نمیخوره کاملا به تیم ملی ایران مسلط و همه این بازیکنان دست پرورده کی‌روش هستند و در گروه جام جهانی با توجه به اینکه شناخت کاملی از فوتبال انگلیس و آمریکا داره ولز هم تقریبا سیستم فوتبالش شبیه به انگلیس میشه امیدوار بود به صعود ، مهمترین فاکتور کی‌روش انگیزه و تلاش سیری ناپذیری این مربی و اصلا قابل قیاس با امثال اسکوچیچ نیست خواهشاً این مربی رو از دست ندهید مردم ایران به غیر از فوتبال دل خوشی دیگه ای ندارند و امثال ماجدی و کامرانی فر در حد این تیم ملی نیستند و میدونند اگر یکی مثل کی‌روش بیاد آب خوش از گلوشون پایین نمیره و این عدم مدیریتشون رو به رخ همه می‌کشه خواهشاً وزارت ورزش به فکر تیم ملی باشه تمام امید این مردم به وزارت ورزش دوخته شده
  • امیر IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    کشورهای پیشرفته با دور اندیشی وکشورهای عقب مانده با جملاتی مانند، دراین فرصت کم، در مقطع کنونی و... زندگی رو پیش میبرن 🤔
  • حقیقت IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    سطح فوتبال ایران پایین است و این تیم هم همیشه در برابر تیمهای بزرگ بازنده بوده پس اینقدر خرج الکی نیاز نیست همین اسکوچیچ از سر این تیم هم زیاد ه
  • شکاک ES ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    اسکوچیچ نتونسته بازیکنی رو کشف کنه هنوز نمی دونه کی رو دفاع بیاره ولی کی روش بازیکن شناس و کاشف خوبی هست و تیمش همیشه منظم هست
  • جبار IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    این دفعه کیروش بیاد فقط باید با رئیس جمهور قرار مدار بذاره، تکبر و نگاه از بالا به پایین این بشر برای هر کسی که ذره ای میهن پرست باشه قابل تحمل نیست، دل خوشی یه عده اینه اکثر کسانی که لژیونر شدن تو دوره این بوده، بجز طارمی کدامشان بازیکنه تاپی شدن، ولی دوره مایلی کهن که امثال دایی، باقری، مهدوی کیا تو المان اقایی میکردن رو فراموش کردن، باور کنید یکی مثل دایی یا قلعه نوعی بهتر از کیروش میتونه تیم ملی رو تو جام جهانی جمع و جور کنه اینقدر نگاه به اونور نداشته باشید
  • فقط تیم ملی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    فوتبال ایران دولتی است و از نظر مرجع تامین بودجه فرقی بین فدراسیون با اکثر باشگاهها نیست و از این جیب به آن جیب یا از این دهان به آن دهان است.حال چطور باشگاهها می توانند مورایس و ساپینتو را بیاورند و به یحیی چهل میلیارد بدهند اما فدراسیون پول ندارد کیروش را بیاورد؟!!!!
  • تیم ملی ایران DE ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    هم شما هم ما خوب خوب خوب میدونیم،فدراسیون به هیچ وجه من الوجود کیروشو برنمی گردونه،پس این بحث از پایه بی فایده است،هدف این بود فقط علی دایی اسمش درفوتبال نباشه بعد دیگه بقیه اش اصلا مهم نیست هر کیو هرچی از هرکجا باشه خوبه ،دور همی یه سرمربی الله بختکی دم دستی آسون حرف گوش کن بیاریم، همین که صداش کنن سرمربی کافیه،بازی تدارکات مدارکاتیم شدشد نشدم نشد، میخوایم یه سفر بریم دسته جمعی قطر، هم فال هم تماشا،دیگه این همه من بمیرم تو بمیری نداره ، کارشناساومجریای فوق تخصصو دانشمند فوتبالی صداوسیما هم که حیف از وجودشون توی علوم هسته ای بی بهره ایم ، از اولش هم اسکوچیچو پسند کردن، هم با تخصص ما فوق العاده اشون توصیه کردن که بازی تدارکاتی همچین چیز مهمو ضروریم نیست، میشه یازده نفر از کوچه پس کوچه ها ی محل وخونه به خونه جمع کردو باهاش سیزده بدری یه مسابقه دوستانه برگزار کرد،پس دوستان بیهوده وقتتون با بحث درمورد کیروش ومحالات هدر ندین.
  • احمد NL ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    مردم ایران خیلی زود فراموش می کنند نتایجی که کی‌روش در جام جهانی. گرفت دیگر هیچ مربی نمی تواند تکرار کند ولی چه فایده که ما زود فراموش می کنیم تیم به اون خوبی که واقعا نظم تاکتیکی که بزرگترین مشکل فوتبال ایران است به نحو احسن داشت واقعا فوتبال ما از لحاظ آکادمیکی و تاکتیکی خیلی ضعیف است نمونه اش زنگ تفریح بودن تیمهای ایرانی در جام باشگاههای آسیا ولی کی‌روش اسمش تاکتیک داشت حتی در مقابل بزرگترین تیمهای آسیا نظم تاکتیکیش حفظ شد البته اونایی که از فوتبال سر درمیارند ارزش کار کی‌روش را میدانند الان کی‌روش بهترین گزینه است با اسکوچیچ فقط میرسم یه بازی انجام بدیم بیاییم واقعا آبروریزی خواهد شد زمان همه چیز را روشن می کند تا ارزش واقعی مربیان مشخص بشه بعضی ها از روی کینه سعی در بی ارزش کردن کار کی‌روش هستند ولی زمان پاسخ مناسبی به اونها خواهد داد کی‌روش بهترین مربی تاریخ تیم ملی ایران است ژاپن هم با 4 امتیاز صعود کرد
  • واقعیت IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    کیروش رو برگردانید خواهشا مردم نمیخوان آبروریزی بشه همه کیروش رو میخوان شما به خواسته مردم احترام بزارید چهار سال بچه ها زحمت کشیدن که به این رقابت ها بیان الانم دوره طلایی فوتبال ملی هستش پس کیروش رو برگردونید
  • فقط ایرانم IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    نه دیگه وقت تعویض مربی نیست فقط وزن نیمکت وکادرو باید با آوردن آقاکریم باقری بالا ببرن تا بازیکنا حساب ببرن بهترین گزینه کریم باقری چون هاشمیان اون کاریزمای قوی رو نداره امثال خداداد هم خودشون حاشیه هستن وبازیکن حساب نمیبره ولی آقا کریم ثابت شده هستش باید کریم باقری بره رو نیمکت تیم ملی سیدجلال هم نیمکت پرسپولیس کبیر یا برعکس بشه سیدجلال بره دستیار اسکوچیچ
  • زازا IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    بنظرم اسکوچیچ بمونه بهتر چون اکثر بازیکنان پیشکسوت ومربیان ایرانی و افراد فوتبالی پشت صحنه وگزارشگران، اکثرا خواهان حفظ اسکوچیچ هستند شاید نظر آنها بهتره درکشان از فوتبال بیشتره ولی عامه مردم آشفتگی فدراسیون می‌بینند نگرانند اگه یه درصدی هم میگن کیروش شاید بخاطر نظم و قاطعیتی که ازش بخاطر دارن
  • Nader IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    فقط کی روش. والسلام
  • استقلالی سربلند تاج قهرمان دوستاره IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    یخورده نامردیه ولی هرچی به این اسکوچیج و نوع بازی ایران نگاه میکنیم می‌بینیم قد و اندازه ش به جام جهانی و هماوردی و شاخ به شاخ شدن با انگلیس و ولز و ملز بقیه بر و بچ نمیخوره و قد این حرفها نیست.. حالا شایدم نتایج خوبی بگیره مثلا یه مساوی با ولز یا آمریکا ولی اگر میخوایم با قدرت بریم قطر و دست پر برگردیم بزرگ تر از اسکوچیچ باید بیاریم و شکی توش نیست.. اونجا بهترین و آماده ترین تیمهای جهان با تمام قوا اومدن از پرچم کشورشون دفاع کنند ماهم نبایس کم بیاریم..کی روش هم بد نیست ولی بنظر من مربیان ایتالیایی عالی اند.. فقط مافیاهای لنگی باید دست از سر مون بردارند و هی بازیکن بنجل و سفارشی غالب تیم ملی نکنند..
  • حدیث IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    به خاطر پرچم عزت سربلندی ایران فقط همه باید دمه فدراسیون جم شیم اعتراض کنیم که کیروش بیارن وگرنه هیچکی به فکر ابروی رفته ایران تو جام جهانی هویت که کیروش به ایران بازکناش داد باعث شد همه بعد جام جهانی لژیونر بشن برعکسش با اسکوچیچ اتفاق میفته اونایی که میگن کیروش دفاع اتوبوسی ساخته خیلی بی انصافن کیروش اون موقع دستش خالی بود مجبور بود رو ضد حملات تمرکز کنه با اینکه دستش خالی بود یه نیمکت قویم ساخت که اگه بازیکن اصلی مصدوم شه بازیکن نمیکت نشین جایگزنش شه ولی اسکوچیچ اصلا به نیمکت اعتقادی نداره همش با اینکه دستش بازه بازیکنای تو پست غیر تخصیصی بازی میده وقتیم نتیجه نمگیره میگه بازیکن اصلی نبود حالا تو دور رفت مقابل کره که همه بودن چیکار کردی کم مونده بود ببازیم به زور مساوی کردیم نه دانش فنی نه تاکتیکی خدا بهمون رحم کنه
  • حقگو IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    لطفا کی روش را برگردانید.
  • علی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    اقای فدراسیون کارلوس کیروش رو برگردون به تیم ملی فقط کی روش میتونه تیم ملی رو از گروهش ببره بالا پس دست به کارشید وقت کمه فقط کیروش بزرگ
  • ناشناس IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    می ترسم اسکوچیچ رو بفرستند بره منصوریان بیارن به جاش
  • مانفرد US ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    باید منتطر شیم حتما کیروش سقط شه تا سایه شومش بالا سر نیم ملی نباشه؟ ۸ سال جنگ تحمیلی بس نبود باز خیال دارید این ترسو رو بیارن یعده منفعت طلب
  • سجاد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    اسکوچیچ مربی نیست، کی روش بهتره، برگردونده بشه، ایران با اسکوچیچ جام جهانی نتایج ضعیف میگیره، حتی از تیم ملی مدل برانکو هم بدتر نتیجه میگره
  • حسین IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    لطفا کی روش رو بیارید این اسکوچیچ هیچ دانشی از فوتبال نداره چرا این مسئولین همیشه با مردم سر جنگ دارند
  • حسین IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    متاسف برای فدراسیون فوتبال که امسال ماجدی .کامرانی فر.استیلی هستند که برای منافع خودشون هرکاری میکنن و مردم برای ان ها مهم نیستن با این وضعیت آبرو فوتبال ایران در جام جهانی میره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی