نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
از شهامت مربی پرتغالی استقلال خوشم آمد/ لابد آجورلو پشتش گرم بوده که مربی خارجی آورده/ گزینه استقلال باید دل و جراتش را بیشتر کند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیر اسبق استقلال گفت: قطعاً مدیر باشگاه استقلال درباره استخدام مربی خارجی حساب و کتاب‌هایش را کرده و می داند که باید از پس قرارداد مربی پرتغالی اش بربیاید.

حسین فرزامی، بازیکن و مدیر باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره حضور سرمربی خارجی در رأس کادر فنی این تیم و مسائل دیگر مربوط به استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

از تحولات جدید در کادر فنی استقلال خبر دارید؟

بله و باعث خوشحالی است که بالاخره سرمربی تیم استقلال مشخص شد. کم کم نزدیک بود که دیر بشود ولی باشگاه در دقیقه ۹۰ کارش را انجام داد. کمی دلهره برای هواداران به وجود آمده بود اما بالاخره اتفاقی که همه منتظرش بودند افتاد.

منظورتان جذب مربی خارجی است؟

به هر حال شرایط به گونه‌ای بود که مربیان ایرانی دست و دلشان به گرفتن تیم قهرمان فصل گذشته با آن نتایج و رکوردهای عجیب و غریب نمی‌رفت. فکر می‌کنم نکونام باید دل و جرأتش را برای مربیگری در ایران بیشتر کند. اگر بخواهد با این شرایط جلو بیاید شاید به این زودی موفق نشود.

از شهامت مربی پرتغالی استقلال خوشم آمد/ لابد آجورلو پشتش گرم بوده که مربی خارجی آورده/ گزینه استقلال باید دل و جراتش را بیشتر کند

چطور؟

یکی از ملزومات کار مربیگری جرات داشتن است. در صحبتهای رضا عنایتی می‌خواندم که علناً میگفت هیچ هراسی بابت مشکلات احتمالی در استقلال فصل بعد نداشته ولی بنا به مسائل دیگری نیامده است. مربی باید این طور باشد. نباید به خاطر اینکه هواداران علیه او شعار بدهند یا تیمش ببازد سرمربیگری تیمی را برعهده نگیرد. از شهامت مربی خارجی استقلال هم خوشم آمد. نشان داد که قطعاً یک فرد حرفه ای است.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

وقتی حرف از حرفه ای گری می‌شود چنین مربیانی در ذهن آدم نقش می‌بندند. کسی که کاری ندارد تیم فصل قبل افتاده، ته جدول بوده، بالا بوده، وسط جدول بوده یا هر جای دیگر، مربی می‌گوید من به خودم مطمئنم و می‌آیم تا این تیم را قهرمان کنم یا در لیگ حفظ کنم. وقتی مربی جدید استقلال در بدو ورود می‌گوید می‌خواهد استقلال را دوباره قهرمان کند این نشان می‌دهد که روحیه اش خیلی خوب است. این روحیه در بازیکنان هم تزریق می‌شود.

به نظر شما در این شرایط اقتصادی گرفتن مربی خارجی صلاح بود؟

قطعاً آجرلو پیش‌بینی‌های لازم را کرده و می‌داند که استقلال از فصل آینده چه چیزهایی می‌خواهد. اسپانسرش را جور کرده و از طرف دیگر پشتش به پولی که از بورس در حساب باشگاه سپرده گذاری کرده گرم است. آجرلو مدیر باتجربه ای است و قطعاً این مسائل را دور از ذهن ندارد.

از شهامت مربی پرتغالی استقلال خوشم آمد/ لابد آجورلو پشتش گرم بوده که مربی خارجی آورده/ گزینه استقلال باید دل و جراتش را بیشتر کند

به نظر شما استقلال با این مربی موفق می‌شود؟

این بستگی دارد که در فصل بدنسازی چه کار کند. بستگی به این دارد که چه بازیکنانی را جذب کند. ما الان در دفاع بازیکن نداریم. استقلال برای چند هفته پایانی توانست بدون مرادمند و سیاوش یزدانی گلیمش را از آب بیرون بکشد ولی حالا که بازیکن برزیلی رفتنی شده و شاید سربازهای استقلال هم برنگردند باید به فکر دفاع باشند. از طرفی استقلال غیر از شهباززاده باز هم یک فوروارد خوب می‌خواهد. همه باید دست به دست هم بدهند تا این استقلال دوباره مدعی قهرمانی باشد.

وضعیت رقبا را چطور می‌بینید؟

رقبا همیشه تلاش می‌کنند مثل استقلال که تلاش می‌کند خوب باشد. آنها هم بیکار نمی‌نشیند. باید به فکر خودمان باشیم و کلاه خودمان را سفت بچسبیم که باد نبرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی