۳۷
سد یک میلیون دلاری نبود پرسپولیسی می‌شدم/ اگر اتهام‌شان به من ثابت می‌شد باید مادام‌العمر محروم می‌شدم/ پیشنهادی از بوندس‌لیگا دریافت کردم
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

محمدحسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی معتقد است منتقدان اسکوچیچ با بی‌رحمی از سرمربی تیم ملی ایران انتقاد می‌کنند.

امید یوسفیان؛ محمد حسین کنعانی زادگان یکی از خوش مصاحبه ترین بازیکنان فعلی فوتبال ایران است. مدافع ملی پوش الاهلی قطر دومین فصل حضورش را در این تیم سپری می‌کند ولی در این فصل یک بازیکن نام آشنا را کنار خودش می‌بیند. شجاع خلیل زاده زوج کنعانی زادگان در پرسپولیس و تیم ملی، در این فصل به الاهلی پیوسته و دوباره با کنعانی زادگان همبازی شده است. اتفاقی که می‌تواند در نهایت باعث هماهنگی بیشتر این دو بازیکن در جام جهانی شود. محمد حسین این روزها در گرمای طاقت فرسای قطر مشغول انجام تمرینات سخت بدنسازی به همراه تیمش است، تا خودش را برای فصل جدید آماده کند.

دیروز فرصتی دست داد تا با کنعانی زادگان تماس بگیریم و در خصوص مسائل مختلف فوتبال ایران صحبت کنیم. مدافع جنوبی تیم ملی در گفت‌وگو با خبرورزشی در خصوص قراردادش با الاهلی، پیشنهاد از بوندسلیگا، بازگشت به پرسپولیس، حضور در جام جهانی، انتقادات از اسکوچیچ، امباپه و البته تقابل با انگلیس صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

بعد از چند روز حضور در ایران، به قطر برگشتی تا در تمرینات الاهلی شرکت کنی. در این خصوص صحبت کن

خب من بعد از پایان لیگ قطر به ایران آمدم تا مدتی استراحت کنم. چند روزی است که با پایان تعطیلات دوباره به قطر برگشتم. تمرینات پیش فصل ما شروع شده و خودمان را برای فصل جدید لیگ ستارگان قطر آماده می‌کنیم. هوا در قطر واقعا گرم و طاقت فرسا است و ما مجبوریم در این هوای گرم و شرجی صبح و عصر تمرین کنیم تا آماده بازی‌های لیگ قطر شویم. فکر می‌کنم حدود ۱۰ روز دیگر هم به همراه تیم راهی اتریش خواهیم شد تا ادامه تمرینات را در وین انجام دهیم و چند بازی دوستانه هم برگزار کنیم.

طی روزهای گذشته یکی از رسانه‌های قطری از احتمال جدایی تو از الاهلی صحبت کرد. این موضوع صحت دارد؟

واقعیت این است که یک پیشنهاد از بوندسلیگای آلمان برای من آمده که پیشنهاد بسیار خوبی هم است. با این حال مدیران الاهلی اجازه جدایی من را نمی‌دهند و اعلام کردند که به تو نیاز داریم. در واقع آن‌ها گفتند که برای جدایی باید مبلغ یک میلیون دلار برای رضایتنامه پرداخت کنم تا اجازه جدایی به من بدهند که تقریبا این امر نشدنی است. کمتر تیمی‌در اروپا پیدا می‌شود که چنین مبلغی را پرداخت کند، به همین دلیل من هم تمرکزم را بر روی لیگ قطر گذاشتم تا با آمادگی کامل مسابقات را پشت سر بگذارم و آماده جام جهانی شوم.

فعلا قسمت نیست به اروپا بروم ولی همه تلاشم را می‌کنم تا با درخشش در تیم ملی و انجام بازی‌های خوب، بعد از جام جهانی تجریه حضور در یک تیم اروپایی را بدست بیاورم. این هدف من است و برای رسیدن به آن سخت تلاش می‌کنم.

در مورد حضور شجاع هم در الاهلی صحبت کن.

خب شجاع یکی از بهترین مدافعان ایران است و در سطح آسیا هم شناخته شده است. تجربه بازی در قطر را هم دارد و همین موضوع باعث شد تا مدیران الاهلی او را جذب کنند. از اینکه دوباره با شجاع در یک تیم باشگاهی همبازی شدم، خیلی خوشحالم. امیدوارم در کنار هم بتوانیم اتفاقات خوبی را در الاهلی و البته در تیم ملی رقم بزنیم و عملکرد مناسبی داشته باشیم. فکر می‌کنم همبازی شدن مجدد من و شجاع باعث هماهنگی بیشتر ما خواهد شد و این موضوع به تیم ملی هم کمک خواهد کرد.

وضعیت مصدومیتش به چه شکل است؟

خداراشکر کاملا خوب شده و مشکلی ندارد. شجاع با شروع تمرینات کنار تیم تمرین می‌کند و روز به روز هم بهتر می‌شود. از نظر مصدومیت مشکلی ندارد و خیلی خوشحالم که او را سرحال می‌بینم.

بعد از پایان لیگ قطر و وقتی که به ایران برگشتی، خیلی‌ها از حضور مجدد تو در پرسپولیس صحبت کردند. حتی یکبار هم به باشگاه رفتی و جلسه ای با مدیران پرسپولیس برگزار کردی. طی چند هفته گذشته صحبتی از بازگشت تو به پرسپولیس نشد؟

پرسپولیس که عشق است و این باشگاه مثل خانه من می‌ماند. هواداران پرسپولیس هم که آنقدر به من لطف و محبت دارند، من نمی‌دانم چگونه پاسخ آن‌ها را بدهم. همیشه گفتم، بازی در پرسپولیس برای هر بازیکنی افتخار است و من هم از اینکه روزی پیراهن این تیم را بر تن کردم، خیلی خوشحالم و به خودم می‌بالم. اگر بخواهم واقعیت را بگویم و روراست صحبت کنم، صحبت‌هایی شد ولی همانطور که گفتم، الاهلی برای جدایی من یک میلیون دلار پول می‌خواهد و همین موضوع انتقال من را به تیم‌های دیگر غیرممکن می‌کند. اگر سد یک میلیون دلاری نبود، با پرسپولیس مذاکراتم را آغاز می‌کردم و شاید الان عضوی از این تیم برای فصل آینده بودم. باز هم می‌گویم، جدایی از الاهلی و بازگشت به پرسپولیس یا رفتن به هر تیم دیگری اصلا دست من نبود و نمی‌توانستم کاری انجام دهم. من هرچه دارم از پرسپولیس و هوادارانش است و عاشقانه تیم محبوبم را دوست دارم. از همینجا هم برای پرسپولیس و هوادارانش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بهترین‌ها برای آن‌ها بیفتد.

سد یک میلیون دلاری نبود پرسپولیسی می‌شدم/ اگر اتهام‌شان به من ثابت می‌شد باید مادام‌العمر محروم می‌شدم/ پیشنهادی از بوندس‌لیگا دریافت کردم

از صحبت‌هایت اینطور می‌شود متوجه شد که بازگشتت به پرسپولیس به زودی انجام می‌شود. اینطور نیست؟

خب من همیشه گفتم که پرسپولیس خانه من است و بازی در این تیم و برای هوادارانش حس خوبی به من می‌دهد. فعلا که با الاهلی قرارداد دارم. حال باید دید در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. هرچند قطعا روزی به پرسپولیس برمی‌گردم و دوباره برای تیم مورد علاقه ام بازی خواهم کرد.

می‌دانم که بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنی. به نظرت چه دلیلی باعث شد تا پرسپولیس بعد از ۵ فصل قهرمانی، نتواند جام بگیرد؟

قطعا همه بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنم. حتی اگر ساعت بازی‌های پرسپولیس با تمرینات یا بازی‌های ما در قطر تداخل داشته باشد، بازی‌ها را ضبط می‌کنم و بعدا می‌بینم. به نظرم پرسپولیس به لحاظ آماری و کسب امتیاز فصل خوبی را سپری کرد ولی متاسفانه جام نگرفت. به هرحال فوتبال است و از این اتفاقت رخ می‌دهد. پرسپولیس در چند سال اخیر بهترین تیم ایران بوده و من شک ندارم که دوباره فصل آینده تاج قهرمانی را از استقلال پس خواهد گرفت.

خریدهای جدید پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

خب تا اینجا اکثر خریدهایی که کردند بازیکنان ملی پوش بودند که اصلا نیازی به تعریف من ندارند. همگی از دوستان و همبازیان من در تیم ملی هستند. خیلی از این بابت خوشحالم و امیدوارم همه این نفرات و بازیکنانی که بعدا اضافه خواهند شد، در پرسپولیس بدرخشند و در پایان فصل جام قهرمانی را به هواداران هدیه دهند.

صحبت‌هایی مبنی بر خداحافظی سید جلال از فوتبال و حضور او در کادرفنی پرسپولیس شنیده می‌شود. در این مورد چه نظری داری؟

خب من بارها گفتم که چیزهای زیادی از سید جلال یادگرفتم و او بدون شک یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است. افتخاراتی که او بدست آورده، فوق العاده است و بعید می‌دانم کسی بتواند رکورد او را در قهرمانی‌هایی لیگ برتر بزند. من که فکر می‌کنم، سید به راحتی چند سال دیگر می‌تواند بازی کند، چون زندگی سالمی‌دارد و خیلی خوب تمرین می‌کند. نمی‌دانم واقعا چه تصمیمی‌خواهد گرفت ولی اگر بخواهد وارد دنیای مربیگری هم بشود، من شک ندارم در این راه موفق خواهد شد. سید جلال قدرت رهبری بسیار بالایی دارد و همین موضوع قطعا به او در مربیگری هم کمک خواهد کرد. من معتقدم سید در آینده یکی از بهترین مربیان ایران خواهد شد.

اوضاع تیم ملی را در این روزها چطور می‌بینی؟

خب خداراشکر شرایط کادرفنی و بچه‌ها که خوب است. با این حال برای کسب نتایج خوب در رویداد مهمی‌مثل جام جهانی نیاز به برنامه ریزی خوب و انجام بازی‌های دوستانه داریم. متاسفانه در فیفا دی قبلی فقط یک بازی دوستانه داشتیم که کافی نبود. حالا مدیران فدراسیون قول دادند در اردوی بعدی چند بازی دوستانه قوی تدارک خواهند دید که امیدوارم همینطور شود. ما به این دیدارهای دوستانه خیلی نیاز داریم تا بتوانیم هم بیشتر هماهنگ شویم و هم نقاط ضعفمان را شناسایی و آن‌ها را برطرف کنیم.

بعد از شکست مقابل الجزایر خیلی‌ها از اسکوچیچ انتقاد کردند و معتقدند او برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی کوچک است. نظرت در این خصوص چیست؟

به نظرم انتقادها از اسکوچیچ بی رحمانه و بعضا ناجوانمردانه است. او بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی در جام جهانی است. من از دراگان حمایت می‌کنم، چون می‌دانم چقدر زحمت می‌کشد و چه کارهایی برای موفقیت تیم ملی انجام می‌دهد. اسکوچیچ وقتی مربی تیم ملی شد که کسی جرات این کار را نداشت. یادمان نرود که در چه شرایطی از مرحله اول مقدماتی صعود کردیم و به چه راحتی راهی جام جهانی شدیم. نتایج اسکوچیچ با تیم ملی فوق العاده بوده و نباید به خاطر یک باخت در بازی دوستانه اسکوچیچ را بکوبند.

در اردوی قبلی تیم ملی یک روز کنار بچه‌ها بودی ولی بعد از آن اردو را ترک کردی. داستان چه بود؟

خب وقتی اسمم در لیست تیم ملی بود، خودم را فورا به اردو رساندم ولی به دلیل محرومیت انضباطی نتوانستم به اردوی قطر بروم و در بازی دوستانه مقابل الجزایر حضور داشته باشم. یک عده می‌خواستند من را به حاشیه ببرند ولی خداراشکر به همه ثابت شد که آن حرف‌هایی که در مورد من می‌زدند، اشتباه بود و از این بابت خیلی خوشحالم.این یک جلسه محرومیت را هم به خاطر احترام به نظر ارکان قضایی کمیته انضباطی پذیرفتم، وگرنه خودتان می‌دانید اگر بازیکن تیم ملی خلافی مرتکب شود و جرمش ثابت شود، ممکن است مادام العمر محروم شود. من از طریق وکیلم داستان‌هایی که علیه من درست کردند را پیگیری کردم و باز هم خداراشکر می‌کنم بی گناهی من ثابت شد و همه متوجه شدند که خلافی نکردم.

سد یک میلیون دلاری نبود پرسپولیسی می‌شدم/ اگر اتهام‌شان به من ثابت می‌شد باید مادام‌العمر محروم می‌شدم/ پیشنهادی از بوندس‌لیگا دریافت کردم

گروه تیم ملی را در جام جهانی چطور می‌بینی؟

همانطور که می‌دانید جام جهانی بزرگترین رویداد فوتبالی جهان است. همه کشورها تلاش می‌کنند تا در این جام بزرگ شرکت کنند. ایران هم با قدرت در این رقابت شرکت خواهد کرد. انگلیس فوتبال را به همه دنیا شناسانده و معتبرترین لیگ جهان را دارد. سخت است با این تیم بازی کردن و در گروه سختی حضور خواهیم داشت. باید با آمریکا هم بازی کنیم که این بازی هم مسلما آسان نخواهد بود. ولز هم با ستاره ای مثل بیل قطعا رقیب سختی خواهد بود و هرکس که می‌گوید گروه ما راحت است، سخت اشتباه می‌کند.

بعضی‌ها معتقدند با توجه به روند آماده سازی تیم ملی، باخت مقابل تیم قدرتمندی مثل انگلیس حتمی‌است. نظر تو در این رابطه چیست؟

من همیشه مثبت فکر می‌کنم و همه چیز را مثبت می‌بینم و به چیزهای منفی فکر نمی‌کنم. خیلی‌ها می‌گویند انگلیس و آمریکا در گروه ما هستند و سخت است. ما هم ایران هستیم و تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا با صعود از این گروه راهی مرحله بعدی شویم. در جام جهانی قبلی هم ما مقابل تیم‌های بزرگی مثل پرتغال و اسپانیا بازی کردیم و برای ما فرقی نمی‌کند جلوی چه تیمی‌بازی کنیم. شک نکنید با تمام قوا در جام جهانی حاضر خواهیم شد و این موضوع را نشان خواهیم داد. خودم برای این بازی لحظه شماری می‌کنم. بازی خیلی سختی است. بازی اول است و آنها می‌آیند که بهترین عملکرد را داشته باشند تا در بازی اول امتیاز بگیرند و ما هم همینطور. آنها شناختی از ما ندارند و ما هم همینطور. امیدوارم با بهنرین امکانات و آماده سازی به جام جهانی برسیم و به همه دنیا نشان دهیم چه قدرتی داریم.

به نظرت تیم ملی مقابل تیم قدری مثل انگلیس تدافعی بازی خواهد کرد؟

مسلما بستگی زیادی به شرایط بازی و بازیکنان خواهد داشت. اینکه آقای اسکوچیچ چه تفکر و روندی را دنبال خواهند کرد. با توجه به شناختی که از ایشان پیدا کرده‌ام، اسکوچیچ هر تیمی‌را از صبح تا شب بارها آنالیز می‌کند. منظورم این است که بارها فیلم بازی حریفان را خواهند دید و بر اساس تاکتیک حریف فلسفه بازی ما را مشخص خواهند کرد. فکر نکنم بازی تدافعی را در نظر خواهند داشت و درست است که انگلیس بازیکنان قدرتمندی دارد اما مسلما ما هم به دنبال یک نمایش فوق العاده مقابل حریف خواهیم بود.

قبلا در یک مصاحبه برای امباپه کری خواندی. برای ستاره‌های تهاجمی‌انگلیس مثل کین، استرلینگ، گریلیش، مونت و فودن کری نمی‌خوانی؟

ببینید، من کری نخواندم. من تیم ملی فرانسه و امباپه را خیلی دوست دارم و گفتم دوست داشتم که مقابل آن‌ها قرار بگیرم. امباپه بهترین مهاجم دنیاست و بزرگترین مدافعان جهان هم نمی‌توانند او را مهار کنند. دوست داشتم مقابل او بازی می‌کردم تا خودم را محک بزنم و چالش بزرگی با او داشته باشم. انگلیس هم پر از ستاره است و کلی‌هافبک و مهاجم طراز اول دارد. من برای کسی کری نمی‌خوانم ولی به توانایی‌های خودم و سایر بچه‌های تیم ملی ایمان دارم و به نظرم می‌توانیم روز سختی را برای آن‌ها رقم بزنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۵
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    اره واقعا به همه ثابت شد
  • عیسی آل کثیر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    عشقی حسین کمبانی خودتو شجاع برگردین برسپولیس کبیر
  • علی رضا sss IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخوانه ! خوب میدانی کی‌روش بیاد تیم ملی جای دهن لقی مثل تونیست
    • رنجبر CO ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      هیس ! اردوی دبی !!!
    • دو ستاره حلبی کیسه IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      حداقل پسوند sss بردار معلوم نشه دلت از کجا پره کیسه کش.کیروش و کیسه یه وجه مشترک دارن.میدونی که ...شیشششش تاییا
  • آروین IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    تو درست میگی تو بی گناهی!🤣🤣🤣🤣
  • ابوالفضل نهاوندی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    کی‌روش کجایی که قورباغه ابوعطا میخوانه مطمئنا با باخت بازی تدارکاتی بعدی ویه افتضاح دیگر فاتحه اسکوچیچ خوانده ست
    • حسین IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      شما چرا نارحتی بازی با الجزایر براتون ثابت نشد با دفاع استقلالی تون
    • غلام سلمانی پور IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      نابغه ،کی روش این را بامصدومیت هم انتخاب میکرد.حالا که دیگه کمپانی واقعیه
    • تاج IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      اصلا فوتبا میبینی دیدی فهمیدی اخه خنگ برو مرور کن بعد زر مفت بزن کی روش که اولین انتخابش کنعانی زود بابا خجالت بکشی تو که نمیفهمی
  • آرش شعبانی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    بازیکنان تیم ملی ما بجز طارمی سردار وجهانبخش بقیه دریک سطح و معمولی و آماتور هستند اینو بارها درتیم ملی با سرمربیان خارجی ثابت شده به همین دلیل ثابت شده تیم ملی تاکتیک پذیر نیست یکی از همین بازیکنان تاکتیک ناپذیر همین کنعانی نژاد است که به جای اینکه بیسترتلاش بکنه واز مغز نداشته اش کار بکشه بیشتر از زبیشتر از فک وزبانش کار می‌کشه
    • آرش IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      مطمئن باش اگر شجاع و کنعانی نبودن ایران نمی‌رفت جام جهانی، کافیه به همین بازی با الجزایر دقت کنی
    • حسین IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      والاهمین سه نفرهم درمقایسه بالژیونرایی که دیگر تیمهای آسیایی دارند نمیشه توبازیهای بزرگ روشون حساب کرد
  • سام IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    هر کدام از ما به جای او و دیگر فوتبالیستهای که در جنوب خلیج فارس مشغول بازی هستند، بودیم قطعا انتخاب اول پول بسیار بیشتر را انتخاب میکردیم. فوتبال در یک کشور بشیار پولدارتر با امکانات ویژه و دستمزد میلیون دلاری !! کمی واقع بین باشیم.
  • عشقپولیس IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    کی روش وقتی هیچ کس به کنعانی زادگان اعتقاد نداشت کی روش بود که درمقابل همه ایستاده وپ پافشاری کرد کشف کی روش بود و کیسه سوز واقعا حسین کنعانی زادگان باوجود حسین وشجاع دفاع هر تیمی بیمه هس
  • حسن IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    چطوری خدارایادمیکنی ومیگی ثابت شدبیگناهم.توتیم ملی کهکل اعضاوسرمربیش هم بنگاه جذب بازیکن برای لنگ تبدیل شده معلومه که کروکودیلی مثل توهم شاخ بشه.اینوبدون که یک سیاوش یزدانی ازصدتامثل توواون شجاع بی وجودسرترهست.راستی یکی مثل توازاسکوچیچ که لیگ دوهم بهش تیم نمیدادن ازش حمایت نکنی پس کی تعریف کنه
  • حسین IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    من خودم پرسپولیسیم ولی این وشجاع باورشون نمیشد یروز اونورزندگی کنندحتی شده قطر،توخوابم نمیدیدندشده بامنت والتماس خودشونواونجا نگه میدارن،جفتشون بیغیرت وپولکین ایناوامثال اینایروزی پرسپولیس روواسه ترانسفرشدن انتخاب کردند
  • امین IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    آقا ببخشید از کدوم اتهام صحبت میکنه؟آیا همون قضیه اتوبوس تیم ملی رو میگه؟
  • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    آقای محسنی اژه ای! تحویل بگیر. این هم بازیکن تیم ملی فوتبال ایران
  • میرهاشمی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    تیم‌ملی تبدیل به فسادخانه بولینگ شده با بعدی بیا فیلم هم از عملیات بگیر و به ریش ملت بخند
  • ماسال IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    تنها دفعاتی که تیم ملی گل به خودی خورده توسط بازیکنان کنان کیسه بوده ؟! خخخ
  • علیرضا جودی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    سلام انشالله تیم ملی بااین سرمربی بی کفایت وکادرغیرفنی توجام جهانی برندبرینند به اعتبار فوتبال کشورمون اون موقع بفهمندتیم کثیف پیروزی وسلطانی فرچه ظلمی وخیانتی به فوتبال ورزش کشورمون کردن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی