نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
یحیی مهره مار دارد یا ندارد/ سواد که دارد؛ سلیقه را هم اضافه کنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یحیی چه دارد که معمولاً چنس بازیکنانش انگار به خودی خود جور می‌شود؟ و تاس‌هایی که او می‌اندازد، خوش می‌نشیند

درباره فیروز کریمی می‌گفتند - به طعنه و طنز می‌گفتند البته - که او مهره مار دارد که البته نداشت اما سلیقه خوب و حواس جمع، توجه به ویژگی‌های لازم، و خلاصه، دانش تیم‌داری داشت! هم دانش داشت، هم زبان نرم و هم شوخ‌طبعی! بله، فیروز برای آنکه تیمش را خوب ارنج کند خیری از محسنات لازم را دارا بود که بقیه نداشتنش! الان درباره یحیی گل‌محمدی چطور باید داوری و قضاوت کرد؟ یحیی چه دارد که معمولاً چنس بازیکنانش انگار به خودی خود جور می‌شود؟ و تاس‌هایی که او می‌اندازد، خوش می‌نشیند، سه قاب خیلی هم سه قاب... آخرین تاسی که خوش نشست و خوب آمد، سه‌شنبه غروب بود! یحیی بود و قاعده پرفایده «هلو برو تو گلو»! ناگهان خبر آمد که خط هافبک پرسپولیس مطابق میل و برابر دلخواه گل‌محمدی تکمیل شده است! نه چک زدیم نه چونه عروس اومد تو خونه!

پرسپولیس که تیمش چند- درست خواندید چند درست است- هافبک تیم راه‌انداز می‌خواست در حالی که خودش را به کوچه علی چپ می‌زد و کاستی‌های خط حمله تیمش را و به ویژه ناکاملی‌های بازی مهدی ترابی را با غمض عین زیر چشمی رد می‌کرد تا به شیوه مرضیه «زیر سبیلی کاری بکند» متوجه شد ترکیب میانه زمین و مهاجمانش می‌تواند خیلی کاردرست و درست‌کار باشد!

یحیی را می‌توان آورنده یا برنده اول و آخر بازار یار خریدن و یار فروختن دانست! ما خود را مجاز نمی‌دانیم ولو با اشاره و آخرین سید پرسپولیس- یعنی یحیی گل‌محمدی- نامببریم، و الا می‌گفتیم که چه جناح چپ و مردان مهاجمی هستند این خریدهای آخر- یعنی خرید فعلاً آخر- پرسپولیس! آچار فرانسه‌ای که هم می‌دود، هم می‌داوند، هم دریبل‌زن هست، هم پاسور، هم شوتزن و هم یک‌تنه مرد وسط زمین!

فرهاد و شمشیر دو لبه

جنس استقلال تکمیل شد! و این عقیده روشن و شفاف خودشان است که اعلان و اعلام کردند: ....ساپینتوی پرتغالی همانی است که می‌خواستیم! شاید هم این مربی اسمی شده در پرتغال، بهترین مردی است که به درد استقلال می‌خورد و استقلال هم با این آقای خوش‌تیپ از هر حیث کامل می‌شود! تا ببینیم که چه می‌توان گفت و چه باید گفت! تا اینجا در بازار معرفی خود، نه استقلال کم گذاشته و نه ساپینتو کم آورده است! مرد پرتغالی در تیکه پاره کردن تعارفات معمول هیچ کم نمی‌آورد و در استفاده از حاشیه زمین و غلت خوردن در منطقه فنی مربیان خیلی ماهرانه عمل می‌نماید! ولی استقلال، تیمی است که باید بسته شود و توسط مربی‌اش باید بسته شود و الا سقوط به لیگ دو هنری است که همه پرتغالی‌ها در برخوردش از کسی عقب نیستند!

و اما حالا... استقلال بازیکنانش را- آنها که قرارداد تمام نشده هنوز دارند- به مذاکره دعوت نکرده یا این تشریفات فقط در مورد وریا غفوری کاپیتان آبی‌ها اعمال می‌شود؟ مرد پرتغالی که در گفت‌وگوی نخست نشان داد که چه خوب کلام منعقد شده را از گفتمان و کلام منعقد نشده تشخیص می‌دهد، تیم استقلال را هم در بستنش سر سوزنی دخالت نکرد. بنابراین می‌پرسیم:... جانا، تیم امروزی و فرداها را شما خودت تنهایی می‌بندی یا اجازه می‌دهی کمکت کنند و آن وقت...

سکوت ساکت‌ها

روی هم قد علم می‌کنند

یعنی این دفعه از زمین به آسمان می‌بارد؟ و یعنی این مرتبه، قرار است با پاس داشتن تصمیم خودش اجازه بدهد که تراکتور، بتواند تصمیم خود را بدون کم و زیاد کردن به اجرا درآورد؟ از سپاهان چشم‌مان ترسیده است که خبر جدایی نویدکیا، یکسری نقشه‌های آب زیر کاهانه را در کمال حوصله به کار بسته است! و آن‌قدر در این مهارت‌های معکوس ماهرانه عمل نموده و خواهد نمود که ساکت هم ترجیح داده ساکت باشد و هیچ نگوید والا سپاهان چه جوری جای این همه بازیکن درجه یک را پر می‌کند! تیم فولاد و مربی‌اش نکونام، یک چیزی می‌دانند که بقیه از آن بی‌خبرند و الا فولادی‌ها چرا سیب‌های سرخ خودشان را به دست چلاق رقبا می‌سپارند و بر عکس هم گاهی عمل می‌کنند؟ ذوب‌آهن انگار دارد بازی چاردیواری اختیاری را پیاده و بازی می‌کند! نفراتی که هرچه درباره‌شان بیشتر زحمت می‌کشی کمتر «خیرش را می‌بینی»!

بازار مکاره

ملوان در این وسط چه کاره است؟ نوری، زارع و پوررشید تا امروز چه کرده‌اند؟ هوادار با ساکت الهامی فعلاً ساکت مانده است! مس کرمان و گل‌گهر و مس رفسنجان حرف حساب‌شان چیست؟ بازنده بزرگ مسابقه‌های بیرون از مسابقه‌ها امیر قلعه‌نویی و دستیارانش در تیم گل‌گهرند! پارسال هفت امتیاز عین حلوا را از تیم سیرجانی کم کردند و یک حکم انشا شده رویش مثل آب خوردن! امسال تا حالا، سعید صادقی را که امیر به او دل بسته است بردند! در بازار مکاره فوتبال، امیر قادر به حفظ مهره‌های دلبندش هم نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ف دال IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    سلام؛ نمی‌دونم نسل جدید متوجه حرف‌های آشکار و بعضاً پنهان آقای لارودی می‌شن یا خیر (و اساساً براشون هم اهمیتی داره یا نه!)؛ هم‌چنین ملتفتِ نوع نگارش ایشون و نحوه‌ی خوانش مطالب‌شون (مثلاً، یادداشت قبلی استاد با تیتر «در لیگ اگر دیر بجنبی..» که می‌بایست نقالی‌طور خونده و لذت برده می‌شد ازش)؛ به هر ترتیب، بابت انتشار مطالب آقای لارودی، ممنون از خبرورزشی. حالا اردشیر خان و قلم طناز و بعضاً گزنده‌ی ایشون به کنار، از دیرباز در خبرورزشی اصطلاحاً «فضائی‌نویس»ها جایگاه خاص و ویژه‌ای داشتن؛ یاد رضا امیرشاهی و فرشاد و فرهاد کاس‌نژاد و و و.. به خیر و تن همگی سلامت، هر جا و در هر حالی هستن. یاهو.
  • حقیر لنگی نباشیم IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    مهره مار نداره صفت عقرب رو داره و کسانی هستند که تیم لنگ سوگلی انها هست این نا کسان هر کاری بشه برای لنگ گل محمد انجام میدین خیلی اشکار میگین صادقی بیا تو تیم سوم پایتخت رفتن تو تو تیم ملی تضمین شده هست بوی گند فاسد حتا در تیم ملی اگر صادقی از نظر فنی خوب هست چرا دعوت شدن او ملاک بازی تو تیم لنگ باید باشه گل محمد خان جام حلبی رو هم نمیتواند بدون کمک دولت مخفی کسب کنه بابا سلطان ها هستند که قدرت انها صد برابر فدارسیون فوتبال وزارت ورزش قوی تر هست دولت پنهان نه فقط تو ورزش فوتبال تو همه عرصه ها دخالت میکنند مشکل اول ایران این هست که کسانی که پشت پرده کار میکنند قدرت انها خیلی بیشتر از قدرت های سیاسی قانونی هست شخص مثل ترابی در لتگ اننقدر قدرت داره که حتا میتونه مربی لنگ عوض کنه ترابی اتش به اختیار هست دیگه ولی در تصویر شاید یک بازیکن فوتبال باشه
    • ف دال IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      از مؤمنی عباسی، از شماها هم که رقاصی! شاباش‌ش‌م می‌گیم فری‌جان از امارات حواله کنه! برای شمائی که نزده، می‌رقصید؛ افاضه فیوضات ابرپیشکسوت‌هائی مثل ممد مؤمنی (با این رزومه پر و پیمون و بخصوص سابقه ملی!) به‌سان سوخت اتمی و نوترون‌یه! اگه یه جو عقل تو ملاج مبارک بود که.. وضع‌تون این نبود، با این نگارش، سواد و بخصوص ادب. یاهو.
  • آنالیزور DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    سواد در حد خوندن و نوشتن یحیی یا بیشترش هم نه ادب میاره و نه شعور! ضمنا" دلالی و فساد هم ربطی به سواد نداره .هر کی هر چی داره از پر قنداق داره !!!! که متاسفانه
  • ا DE ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    مهره مار نداره ، حکومت رو پشتش داره، خودتون رو هر فرض کردید ؟!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی