چشم بسته می‌گویم هر بازیکنی از مهاجم پرسپولیس بهتر است/ خرید یحیی  با یک خداحافظی خوشحال‌مان کند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جمشید شاه‌محمدی مهاجم پیشین پرسپولیس می‌گوید: چشم بسته می‌گویم کاسیانو هر که باشد از تمیروف بهتر است!

در خبرها داشتیم شرزود تمیروف و منوچهرصفروف حاضر به فسخ قرارداد خود نیستند. پرسپولیسی‌ها با توصیه سرمربی این تیم قصد ادامه همکاری با وحدت هنانوف تاجیکستانی را دارند اما ظاهرا تمایلی برای ماندن دو خارجی دیگر یعنی تمیروف ازبک و صفروف تاجیکستانی وجود ندارد و تلاش‌هایی شده تا این دو بازیکن راضی به فسخ توافقی شوند. با توجه به اینکه هر تیم می‌تواند ۴ بازیکن خارجی در اختیار داشته باشد و هنوز تکلیف بازیکنان خارجی تیم مشخص نشده باید دید سرانجام اخبار جذب بازیکن خارجی به کجا خواهد رسید. فعلا یحیی خواستار جذب یک مهاجم برزیلی به نام کاسیانو شده و...

در همین راستا بد ندیدیم با جمشید شاه محمدی مهاجم سابق تیم پرسپولیس هم کلام شویم.

این روزها صحبت از خرید کاسیانوی برزیلی برای خط حمله پرسپولیس است. نظری ندارید؟

هرچه باشد از تمیروف بهتر خواهد بود!

ولی شما که بازی‌های کاسیانو را ندیدید؟

چشم بسته می‌گویم از تمیروف بهتر است. شما هر کسی را به پرسپولیس بیاورید و در خط حمله بگذارید از او بهتر است. یک بار گفتم من ۵۰ ساله را به جای تمیروف در خط حمله بگذارید بعضی‌ها خُرده گرفتند اما این حرف طعنه ای به عملکرد ضعیف این مهاجم بود.

حالا هم به نظر می‌رسد راضی به جدایی و فسخ قراردادش نباشد. این موضوع تبدیل به دغدغه پرسپولیس شده است؟

امیدوارم تمیروف با یک خداحافظی خوشحال مان کند اما همین امروز او را برای فروش بگذارید اگر یک خریدار یا باشگاه پیدا شد او را بخواهد جایزه دارید!

چه طور؟!

مهاجم پرسپولیس من نمی‌گویم هر بازی اما باید هر یک بازی درمیان گل بزند. مهاجمی که ۸ بازی در میان گل بزند به درد این تیم بزرگ نمی‌خورد.

ولی به زعم کادرفنی پرسپولیس تمیروف خیلی خوب می‌دوید، می‌جنگید و فضا سازی می‌کرد؟

به دوندگی و جنگندگی باشد شما می‌توانید یک دونده یا رزمی‌کار را در خط حمله بگذارید که بدود و بجنگند اما این طور نیست. پرسپولیس مهاجم گلزن می‌خواهد. تاریخ باشگاه پرسپولیس مملو از آقای گل‌ها و مهاجمان گلزن است.

کاسیانو فکر می‌کنید این خصوصیت را داشته باشد؟

من شناختی از این برزیلی ندارم اما امیدوارم با چشم باز خریداری شود. متأسفانه پرسپولیس در سال‌های گذشته تجربه خوبی از خرید بازیکن نداشته و همین مسئله چشم همه ما را ترسانده است.

ولی قبول دارید در لیگ برتر خودمان هم فقر مهاجم ششدانگ و گلزن دیده می‌شود؟

بله، شما می‌بینید گادوین منشا و کوین یامگا که بهترین شدند هم بیشتر گل‌های خود را از روی نقطه پنالتی زده اند. در جدول بهترین گلزنان لیگ بیست و یکم متأسفانه مهاجم ایرانی نداریم که تعداد گل‌هایش دو رقمی‌باشد و این اصلا خوب نیست.

شما خودتان مهاجم گلزنی در پرسپولیس و تیم ملی بودید که یک سال هم با تیم کشاورز آقای گل ایران شدید. به نظرتان علت کم گل زدن مهاجمان ایرانی چیست؟

در امر استعدادیابی که مشکل داریم و درآن بحثی نیست. دیگر شما یک مربی استعداد یاب عاشق پیدا نمی‌کنید که دنبال مهاجم با استعداد و گلزن باشد. زمین‌های خاکی و فوتبال گل کوچک جمع شده و جای خود را به مدارش فوتبال پولکی داده است. طرف ۱۰۰ کیلو وزنش است به مدرسه فوتبال می‌رود که فوتبالیست شود اما زمان ما بازیکنان در زمین‌های خاکی خودشان را نشان داده و آبدیده می‌شدند. یک مسئله دیگر هم وجود دارد.

بفرمایید؟

سیستم اغلب تیم‌ها در لیگ برتر فعلی ما استفاده از ۲‌هافبک دفاعی و بازی با تک مهاجم است. زمان ما همه تیم‌ها با دو مهاجم بازی می‌کردند که یکی بلند زن بود و دیگری تکنیکی، سرعتی و روی زمین! الان همه تیم‌ها با تک فروارد بازی می‌کنند که به قول معروف آن جلو بدود، پرس کند و بجنگند. شاید یکی از علت‌های اصلی کم گل زدن مهاجمان ما همین سیستم دفاعی باشد.

در فوتبال نتیجه گرای امروز اغلب مربیان سعی می‌کنند اول گل نخورند و نبازند و بعد به گل زدن فکر می‌کنند. آنها خوب می‌دانند باخت و شکست خوردن چه تبعاتی برای آنها می‌تواند در بر داشته باشد. قبول دارید؟

بله اما به هر حال شجاعت هم باید باشد. در فوتبال یا هر رشته دیگری باید ریسک کرد. در همین فوتبال نتیجه‌گرا هم می‌توان فوتبالی تهاجمی‌و زیبا ارائه داد که تماشاگران لذت ببرند. فصل آینده قرار است باز تماشاگران وارد استادیوم شوند و به همین دلیل مربیان باید به خاطر آنها هم شده بازی‌های تهاجمی‌و زیباتری انجام دهند. البته امیدوارم این اتفاق بیفتد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی