ساپینتو با قول قهرمانی فشار را روی خودش بالا برد/ این استقلال دیگر مدل فرهاد مجیدی بازی نمی‌‎کند/ سال‌هاست شخصیت باسابقه‌های استقلال حفظ نمی‌‎شود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: در سال‌های اخیر هم رفتارهای خوبی با بازیکنان سابق استقلال در سال‌های پایانی فوتبالشان صورت نمی‌گرفت که امیدوارم این موضوع در رابطه با وریا غفوری رعایت شود تا شأن و شخصیت او زیر سوال نرود.

پیروز قربانی، کاپیتان و بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره تغییر و تحول در کادر فنی تیم استقلال اظهاراتی را مطرح کرد:

به نظر شما ساپینتو از چه طریقی سرمربی استقلال شد؟

من در جریان روند انتخاباتی این مربی نیستم اما در نهایت لابد شرایطی به وجود آمده که این فرد انتخاب شده است. نکته مهم درباره انتخاب سرمربی در ایران این است که مدیران و مسئولان قبل از اینکه به مسائل فنی فکر کنند به موجودی جیب‏‎شان نگاه میکنند و اینکه ببینند چه افرادی برای آمدن به ایران راحت تر و بدون دردسرتر هستند.

چقدر از ریکاردو شناخت دارید؟

طبق اطلاعاتی که درباره این فرد به دست آورده‌ام سبک کاری او کاملا متفاوت با فرهاد مجیدی است. بنابراین فکر می‌کنم برای چنین تغییر و تحول بزرگی زمان لازم است تا استقلال دوباره به یک شکل دیگر وارد مسابقات شود.

فکر می‌کنید چه کسی یا چه افرادی او را برای استقلال انتخاب کردند؟

قطعا اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال بوده اند که در این باره تصمیم گیری کردند. چیزی که ما در این مدت می‌دانیم این بود که باشگاه استقلال کمیته فنی ندارد. فکر می‌کنم باید صبر کنیم تا ببینیم کار به چه صورت پیش می‌رود.

وعده چهار قهرمانی از سوی سرمربی جدید استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در این باره حرفی ندارم! فقط امیدوارم که بتواند به وعده‌هایش عمل کند. ولی این موضوع کاملا مشخص است که او با چنین وعده‌ای فشارها را بیش از اندازه روی خودش بالا برده است. شاید هم این قول و قراری که با هواداران گذاشته ناشی از اعتماد به نفس بالایش است ولی آنچه مسلم است اینکه ما لیگ خیلی سختی را در پیش داریم.

به طور کلی نظر شما درباره مربیان پرتغالی چیست؟

مربیان پرتغالی در دنیا مربیان شناخته شده ای هستند. مثل کرواسی، پرتغال هم یک کشور مربی خیز است. البته طبیعی است که در چنین شرایطی وقتی تعداد مربیان زیاد میشود مربی ضعیف هم ببینیم اما سرآمد مربیان پرتغالی مورینیو، کی روش یا پینتو سرمربی سابق تاتنهام هستند. بیشتر از این نظر درباره پرتغالی‌ها ندارم.

پرسپولیسی‌ها معتقدند آنها نقل و انتقالات تابستانی را برده اند. به نظر شما جایگاه استقلال در این فصل جابجایی کجاست؟

در فصل نقل و انتقالات هر تیمی‌بسته به نیازهایش بازیکن جذب می‌کند. طبیعتاً استقلال که پارسال قهرمان شده خیلی نیاز به تغییر ندارد. البته با توجه به تغییر سبک فوتبال استقلال از مجیدی به ساپینتو قطعاً این تغییر و تحولات در استقلال هم باید شکل بگیرد.

ساپینتو با قول قهرمانی فشار را روی خودش بالا برد/ این استقلال دیگر مدل فرهاد مجیدی بازی نمی ‎کند/ سالهاست شخصیت باسابقه های استقلال حفظ نمی ‎شود

خود شما و تعدادی دیگر از بازیکنان باسابقه استقلال در سال‌های پایانی فوتبال تان به شکلی غیر معمول از استقلال جدا شدید. حالا به نظر می‌رسد چنین وضعیتی در انتظار وریا غفوری است. نظر شما در این باره چیست؟

هر آمدنی یک رفتنی هم در پی دارد. ولی متاسفانه نوع رفتن بازیکنان استقلال به ویژه در سال‌های اخیر خیلی قشنگ نبوده است. به نظرم جدایی یک بازیکنی که چند سال در جایی بازی کرده باید طوری باشد که شان و شخصیتش حفظ شود. وریا غفوری هم در این سالها برای استقلال کم زحمت نکشیده و حتی فکر می‌کنم با توجه به آمادگی جسمانی که دارد می‌تواند تا یک سال دیگر هم برای استقلال بازی کند. امیدوارم در نهایت اتفاقی بیافتد که شخصیت و شأن وریا غفوری حفظ شود.

به عنوان آخرین سوال در رابطه با تیم ملی نظرتان درباره حضور ایران با اسکوچیچ در جام جهانی چیست؟

من مدتی قبل گفتم که اسکوچیچ اگر می‌خواهد موفق باشد باید تغییر سبک بدهد. چون با این وضعیت فوتبالی شانسی برای کسب نتیجه در گروه جام جهانی نخواهد داشت. از آن طرف بازی‌های تدارکاتی هم خیلی مهم است. تا اینجا بازی‌های خوبی نداشتیم. اگر اتفاقات خوبی برای تیم ملی می‌خواهیم آن هم با این نسل طلایی، اسکوچیچ باید تغییر سبک بدهد و بیشتر روی فاز دفاعی اش کار کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حیدر AU ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    کاش شما هم به عنوان کمک ایرانی ساپینتو در استقلال بودید شما لیاقتش را دارید اما هر جا که باشید موفق باشید من امسال نگران دفاع میانی و خط حمله تیم هستم علف غلامی را دوست دارم اما از پای راستش استفاده نمیکند در بعضی مواقع مشکل ساز است سجاد هم اگه سخت کوشی علی دایی را داشت بهتر می‌شد
  • مرتضی ساوجبلاغی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    تاج چهلواندی ساله که محکوم به نابودیه واین اصالتشه که نگهش داشته آجرلو مارتوی آستین تاجه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی