نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
ساپینتو با کارلوس کی‌روش حرف زده است/ سرمربی استقلال حین غذا خوردن هم فیلم می‌بیند/ تکلیف تمدیدی‌ها تا سه‌شنبه روشن می‌شود
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: در این باره که چرا مدیرعامل باشگاه استقلال در حضور سرمربی جدید از گزینه ایرانی استقلال برای سپردن هدایت تیمش به او سخن به میان آورد نظری ندارم.

بهتاش فریبا، بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره حضور سرمربی پرتغالی در این تیم و مسائل حاشیه‌ای مربوط به مراسم معارفه اظهاراتی را مطرح کرد:

چه دلیلی داشت سرمربی تازه وارد استقلال نیامده قول چهار قهرمانی بدهد؟

همه مربیان دنیا وقتی جابجا می‌شوند در جلسه معارفه که نمی‌گویند می‌خواهم با تیم جدیدم دهم بشوم.

درست است! اما آیا قول قهرمانی هم می‌دهند؟

من معتقدم ساپینتو قبل از اینکه به ایران بیاید با کی روش صحبت کرده و با خلق و خوی ایرانی‌ها تا حدی آشنا شده و دوست داشته بگوید می‌خواهد برای قهرمانی بجنگد. چون هر کسی دوست دارد در شروع کارش به هواداران تیمش اطمینان خاطر بدهد.

خبر دارید ساپینتو را چه کسی برای استقلال انتخاب کرد؟

من خبر ندارم! ولی آنچه مهم بود این است که حالا تیم استقلال سرمربی دارد. چیزی که تا چند روز پیش نداشت و به همین خاطر نمی‌توانست یارگیری کند و سیستم جدیدش را برای فصل آینده طراحی کند.

چقدر از سبک ساپینتو شناخت دارید؟

مدل او کاملا معلوم است. یک مربی سختگیر با پشتکار زیاد. من صحبت‌های کریستیانو رونالدو درباره او را خواندم. ظاهراً این دو با هم در یک باشگاه حضور داشتند. رونالدو میگفت ساپینتو خیلی پشتکار داشته و نظمش همیشه برای او جالب بوده. تیم‌های بزرگ دنیا به همین دو چیز نیاز دارند. پشتکار و نظم. اصول سرمربیگری در باشگاه‌های بزرگ دارای قوانین مشخص و روشن است که ظاهرا ساپینتو آنها را می‌داند. اما درباره اینکه چه کسی او را آورده باید گفت که در فوتبال مملکت ما شرایط به گونه ای است که ممکن است هر دقیقه یک تغییری در آن به وجود بیاید. به همین خاطر ممکن است امروز یک نفر را انتخاب کنند و فردای یکی دیگر برای همین چیزی به طور دقیق مشخص نیست.

نظر شما درباره شرایط نقل و انتقالاتی استقلال چیست؟

به نظر من ما عقب افتاده ایم! ولی فکر می‌کنم اگر تمدیدی‌ها را تمدید کنیم، یک فوروارد چارچوب شناس و یک پلی میکر بگیریم تقریباً امسال تیم‌مان کامل است. البته فکر می‌کنم این مسائل هم در نظر باشگاه باشد ضمن اینکه ساپینتو هم می‌خواهد دو بازیکن خارجی با خودش به استقلال بیاورد. دو تای دیگر هم داریم.

ساپینتو با کارلوس کی روش حرف زده است/ سرمربی استقلال حین غذاخوردن هم فیلم می بیند/ تکلیف تمدیدی های تا ۳ شنبه روشن می شود

فکر می‌کنید یامگا و آمانوف بتوانند در چارچوب تاکتیکی ساپینتو جای بگیرند؟

با فوتبالی که از آمانوف دیدم معتقدم او هر چقدر در سیستم مجیدی جا نیفتاد می‌تواند با ساپینتو هماهنگ و اثرگذار ظاهر شود. او فوتبالیستی شوتزن، پاسور و سرعتی است که خوب به درون ۱۸قدم نفوذ می‌کند. یامگا هم که بازیکن رو به جلوی است. همین مسائل باعث می‌شود تا ساپینتو بیشتر از این دو بازیکن استفاده کند. فعلاً هم که سجاد را آورده ایم. ولی نکته جالب این بود که قراردادش را رسمی‌نکردند.

چطور؟

این به نوعی بی احترامی‌به سرمربی جدید است که بدون نظر او قرارداد سجاد شهباززاده را نهایی می‌کردند. باشگاه سجاد را آورد اما صبر کرد تا سرمربی مشخص شود. فکر می‌کنم گزینه‌های دیگر استقلال هم به همین خاطر منتظر تایید ساپینتو هستند. به هرحال استقلال هم فرصت کمی‌دارد و باید از نقل و انتقالات عقب نماند.

نکته خاصی درباره ساپینتو به گوش شما خورده است؟

شنیدم زمانی که در حال مذاکره با مسئولان استقلال بوده لپ تاپش در حین غذا خوردن کنار میز باز بوده و مسابقه استقلال و سپاهان را نگاه می‌کرده. این نشان می‌دهد تا چه اندازه به کارش اهمیت می‌دهد. ساپینتو به عنوان یک مربی حرفه‌ای میداند فرصت اش کم است به همین خاطر تک تک بازیکنان استقلال را زیر نظر گرفته است. ما باید تیممان را بر اساس خواسته‌های سرمربی ببندیم. در غیر این صورت مثل دو فصل پیش میشود که استقلال هفت‌هافبک وسط داشت اما وینگر وسط نداشت.

به نظر شما استقلال با ساپینتو نتیجه می‌گیرد؟

ما هنوز او را به طور دقیق نمی‌شناسیم. رزومه اش می‌گوید که سیستمش با سیستم قبلی استقلال تفاوت دارد و هجومی‌کار می‌کند. باید اجازه بدهیم تیم را در دست بگیرد و کم کم کار را شروع کند. آن وقت بهتر می‌توان نظر داد.

ساپینتو با کارلوس کی روش حرف زده است/ سرمربی استقلال حین غذاخوردن هم فیلم می بیند/ تکلیف تمدیدی های تا ۳ شنبه روشن می شود

چرا استقلال از مجیدی به عنوان مربی تیم قهرمان با رکورد بدون باخت بودن سراغ سرمربی تیم سقوط کرده رفت؟

صحبت کردن از مجیدی دیگر فایده ای ندارد اما به طور کلی شرایط هر کشور با جای دیگر متفاوت است. این خیلی مهم است که ساپینتو هر چه زودتر با شرایط استقلال هماهنگ شود. خودش را با فرهنگ ما آپدیت کند. به همین خاطر است که معتقدم ۱۰۰% با کارلوس کی روش حرف زده و اطلاعات گرفته. این که نشسته سر غذا بازی استقلال نگاه می‌کند هم یعنی می‌خواهد به سرعت کارش را استارت بزند. اخباری که از باشگاه به گوشم رسیده حاکی از آن است که استقلال ظرف دو یا سه روز آینده بازیکن میگیرد. هواداران بابت این موضوع نگران نباشند.

در جلسه معارفه ساپینتو، آجرلو گفت که میخواسته مربی ایرانی بیاورد اما شرایط به شکل دیگری برای باشگاه پیش رفت به نظر شما طرح این موضوع در حضور مربی تازه وارد آن هم در جلسه معارفه درست بود؟

شاید یکسری اخبار و اتفاقات پشت این موضوع وجود داشته باشد که به سیاست نظام مربوط می‌شود. اگر خاطرتان باشد بحث‌هایی در رابطه با نیاوردن مربی خارجی مطرح بود که آجرلو حتما به طور دقیق موضوع از چه قرار بوده و می‌خواسته از این طریق حرفش را بزند. من احتمال می‌دهم که این صحبت‌های آجرلو به همان موضوع ربط داشته است.

این حرف شما درست! اما آیا آجرلو نمی‌توانست این موضوع را کمی‌قبل از برنامه یا بعد از برنامه مطرح کند و با خبرنگاران در میان بگذارد تا اینکه درست در حضور ساپینتو این حرف را بزند؟

فکر می‌کنم در این باره خود آقای آجرلو باید جواب بدهد. من نظری ندارم.

درباره شلوغی جلسه معارفه چطور؟ دیدید در عکس دسته جمعی حتی جایی نبود که سرمربی استقلال بایستد؟

خود من هم به این جلسه اعتراض داشتم. چون جا داشت حداقل ۱۰ نفر از پیشکسوتان به نمایندگی از سایرین دعوت شوند اما ظاهراً این قدر سالن کوچک و فرصت برای جمع آوری دوستان کم بوده که این امکان به وجود نیامده است. ان شاءالله در جشن قهرمانی که به زودی برگزار می‌شود این مسائل هم رعایت خواهد شد.

حرف باقیمانده ای دارید؟

هوادار استقلال هرچه بگوید حق دارد. من هم می‌گویم که به نظر می‌رسد تیم رقیب تا اینجا خوب یارگیری کرده ولی متاسفانه چون هواداران از باشگاه شان خوب و دقیق خبر نمی‌گیرند ناراحت هستند. ولی خبر دارم که ظرف دو سه روز آینده تمدید قرارداد بازیکنان شروع میشود و نفرات جدیدی می‌آیند خیال همه راحت باشد. فعلا باید از مربی جدید حمایت کنند تا کار روی روال بیفتد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • مرتضی ساوجبلاغی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    بازهم وعده ی اول هفته وسط هفته آخرهفته شروع شد کاری میکنن که به قاسمی نژادبگیم رونالدو
  • پدرام CA ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    ببین چی گفت! "قبل از اومدن به ایران با کیروش خرف زده و به خلق و خوی ایرانیها آشنا شده!" (و برای همین مثل شارلاتانها قول 4 تا قهرمانی داده) ای داد بر من! بعد دو بار میگه موقع ناهار ( البته جلوی استقلالیها) داشته فیلم بازیکنها رو میدیده! پس بدون حتما با کیروش حرف زده! و درسش رو یاد گرفته!
  • ک و IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    این خط این هم نشون تیم استقلال با این مربی امسال رکورد اسیایی میزند به شرطی که این مربی را ازار ندهند وحمایتش کنن چه هوادارها چه مسیو لین تیم
    • حسین IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      درودبر بهتاش فریبا مرد همیشه آرام ومتین والبته جنتلمن ای کاش بعضی از پیشکسوتان استقلال که زود بر آشفته می شوند وهواداران را تحریک می کنند مثل ایشان باشند وسطح نگر نباشند وبه هواداران استقلال آرامش بدهند متاسفانه فضای مجازی طرفدارهای مجازی دشمن غداربه صفحه مجازی جوادنکونام و رصا عنایتی حمله بردند وباعث شدند جذب سرمربی به تاخیر بیافتد ولی با این حال مطمئنم که این سرمربی ساپینتو حتما در استقلال موفق خواهد شد وهواداران عزیز باید هشیار باشند در دام شیاطین که خودشان را استقلالی جا می زنند وقصدشان هرج ومرج وتفرقه بین هواداران آبی است باید هشیار باشیم دوستان باید از ارکان باشگاه حمایت کنیم الان ببینید هواداران قرمز تحت هر شرایطی حتی به ناحق از لنگپولیس حمایت می‌کنند اما نمی دانم ما استقلالی‌ها چرا اینقدر زود پشت تیممان را خالی میکنیم وناخواسته در جبهه دشمن قرار می گیریم خداوندا خودت پشتیبان استقلال وهواداران پاکدل باش وشر فتنه گران لنگی را به خودشان برگردان آمین
    • شمسعلی IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      خدا رحم کنه! یعنی این بار رکورد شیش گل خوردن از العین رو افزایش میده و هشت تا میخوره؟🤣🤣
    • لنگی متوهم IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      شمسعلی برو فیلم بازی الهلال ولنگ را ببین که با برانکو دلال آنهم ۱۰نفره ویک بازیکن بنام خربین یک تنه ۴تا به لنگ زد له هت میکنم شمسعلی
    • پرویز IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      چقدر این روزها خالی جای ادمهایی از جنس فریبا و پاشازاده.ادمهایی منطقی و سالم و البته کاربلد و بی غرض و مرض که حرفهاشون سر و ته داره و کارشناسیه.آدمهایی که قدری کاریزما توی وجودشونه و در هر حیطه ای از جمله تصمیم سازی تاثیر گذارند.بعد از رفتن پورحیدری خیلی بی صاحب شده استقلال.ادمهای داخل باشگاه یا عین نوری(ورژن وحید قلیچ استقلالی) تند رو چیپ هستن یا عین مظلومی و برهانی ، شوت و کم اثر و یا عین مومنی که هنرش مصاحبه و ژست گرفتنه.به اینا باید پیروز قربانی رو هم اضافه کرد که معتقده خودِ سِر آلکس فرگوسنه!!! و البته حسن آقا روشن رو هم نباید فراموش کنیم که با هر کسی حتی خودش مخالفه!!!! استقلال این روزها بیش از نون شب به یکی مثل بهتاش خان نیاز داره.آدمی بسیار پخته ، فنی ، مدیر و کاریزماتیک.افسوس که سیاست باشگاه نقطه مقابل اینه و عاشق ادمهایی مثل مظلومی کم اثر و... است
  • ک و IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    این خط این هم نشون تیم استقلال با این مربی امسال رکورد اسیایی میزند به شرطی که این مربی را ازار ندهند وحمایتش کنن چه هوادارها چه مسیو لین تیم
  • ک و IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    این خط این هم نشون تیم استقلال با این مربی امسال رکورد اسیایی میزند به شرطی که این مربی را ازار ندهند وحمایتش کنن چه هوادارها چه مسیو لین تیم
  • ک و IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    این خط این هم نشون تیم استقلال با این مربی امسال رکورد اسیایی میزند به شرطی که این مربی را ازار ندهند وحمایتش کنن چه هوادارها چه مسیو لین تیم
    • مرتضی ساوجبلاغی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      مگه دومیدانیه رکوردآسیاروبزنه بعداین دیوانه ای که من میبینم ازرکوردزدن فقط زدنش روبلده اونم ازنوع کتکش
  • رضایاک IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    کیسائوپینتو امسال قطعا کیسه را تو لیگ حفظ میکنه و بعد شوتش میکنن بیرون.
    • مرتضی ساوجبلاغی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      تیم غمخواریادته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی