نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
سرپرست فدراسیون فوتبال چوب استقلال را خورد؛ ماجدی ممنوع المعامله شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مطابق مقررات سازمان امور مالیاتی کشور، افرادی که ممنوع‌المعامله می‌شوند، همان طور که از نامش پیدا است، نمی‌توانند معاملات مالی انجام دهند و معامله‌ای را در محضر ثبت کنند.

ماجدی که در سال‌های ۷۰ و ۷۱ بازیکن استقلال بود و با آبی‌پوشان پایتخت به قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا ۹۱-۱۹۹۰ رسید، ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ از سوی علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت آبی‌پوشان به‌عنوان سرپرست تیم فوتبال استقلال معرفی شد. او ۶ سال بعد و در هشتم بهمن ۱۳۹۷ به همراه اسماعیل خلیل‌زاده، کامران منزوی و احمد سعادتمند به‌عنوان اعضای جدید هیأت مدیره استقلال انتخاب شدند تا در کنار امیرحسین فتحی مدیرعامل این باشگاه، تشکیل‌دهنده هیأت مدیره وقت استقلال باشند؛ سعادتمند به‌عنوان رئیس و خلیل‌زاده هم نایب‌رئیس هیأت‌مدیره شدند. ماجدی که در آن مقطع رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال بود، یکی از اعضای عادی هیأت‌مدیره بود که حق امضا هم نداشت و در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۸ هم از سمت خود استعفا کرد. با این حال، پرداخت نشدن بدهی مالیاتی باشگاه استقلال در آن سال‌ها که تاکنون باقی مانده و افزایش یافته است، گریبان مدیران سابق این باشگاه را گرفته که ماجدی هم یکی از آنها است. باشگاه استقلال، طبق سفته‌هایی به ارزش حدود ۵۰ میلیارد تومان که برای ضمانت پرداخت بدهی‌های مالیاتی‌اش به سازمان امور مالیاتی کشور داده بود، تا ۲۸ خرداد سال‌جاری فرصت داشت که تسویه حساب کند اما این مهلت ۹ روز است به پایان رسیده و همین موضوع باعث شده تا مدیران سابق استقلال که ماجدی هم جزو آنها است، ممنوع المعامله شوند. این اتفاق درشرایطی افتاده که ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال است و طبیعتاً به خود فرد محدود نمی‌شود و می‌تواند گریبان فوتبال ملی‌مان را هم بگیرد.

بدهی مالیاتی استقلال چقدر است؟
مطابق مقررات سازمان امور مالیاتی کشور، افرادی که ممنوع‌المعامله می‌شوند، همان طور که از نامش پیدا است، نمی‌توانند معاملات مالی انجام دهند و معامله‌ای را در محضر ثبت کنند. اگر این روند پرداخت نشدن بدهی ادامه پیدا کند، در مرحله بعد ممنوع‌الخروج می‌شوند و پس از آن هم حکم توقیف اموال‌شان صادر می‌شود. باشگاه استقلال در گذشته باید مبلغی حدود ۱۱۲ میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کرده که به علت پرداخت نشدن آن، حدود ۱۱۲ میلیارد تومان هم به‌عنوان جریمه روی آن آمده و در حال حاضر این باشگاه مبلغ ۲۲۴ میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۷۴۱ تومان بدهی مالیاتی دارد که باید آن را بپردازد. البته این مشکل تنها برای باشگاه استقلال و مدیران سابق و فعلی آن نیست. بلکه پرسپولیسی‌ها نیز باید بدهی‌های مالیاتی‌شان را بپردازند اما در حال حاضر ماجدی به‌دلیل اینکه مسئولیت سرپرستی فدراسیون فوتبال را برعهده دارد، پرداخت نشدن بدهی مالیاتی، ابعاد بیشتری پیدا می‌کند و ممکن است مسائل مالی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال را دچار اخلال کند؛ موضوعی که ممکن است تبعات آن دامنگیر تیم ملی نیز شود و باید دید ماجدی، فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال چه تمهیداتی را برای حل این مسأله می‌اندیشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    باید هرچه زودتر برای فدراسیون فوتبال یه رئیس انتخاب کنند امثال ماجدی هم به درد نمیخورند چرا که سرپرست در صورت باخت تیم و اتفاقات دیگر خیلی راحت شانه خالی میکنند
  • کیارش US ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    امیدوارم خبر ورزشی چاپ کنه یکی از نالایق ترین ضعیف ترین و بمعنی واقعی کلمه بدترین مدیرایی که تو فوتبال ما امده همین اقاست در شرایطی با اسکوچیچ داره کار میکنه که بهش دستور دادن و این ادم ذره ای استقلال رای نداره ۶۰٪فوتبال دوستان و تقریبا همه کارشناسان(نه وامانده هایی که غیر از گند زدن کار دیگه ای نداشتن و اسم پیشکسوت رو یدک میکشن)میگن این تیم با این شرایط هیچ غلطی نمیتونه بکنه و جز ابروریزی دستاوردی نداره و توی این شرایط این ادم اصرار داره با اسکوچیچ کار کنه کی مجبورش میکنه و بهش دستور میده دیگه فردوسی پوری هگ نیس که دست خیلیا رو رو کنه از همین الان برین و هرچی بلدین دعا کنین که بلای عربستان ۲۰۰۲ سرمون نیاد اونم تو این گروه
  • ابوجهل: IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    این چه قانون من درآوردی و چه اساسنامه مزخرفیه که بعد از عزل رئیس یه فدراسیون همه چیز باید چند ماه معطل بمونه و امور مربوطه با سرپرست اداره بشه تا آقایون بخوان دوباره انتخابات برگزار کنن؟! کل مملکت ما درگیر چنین قوانین مزخرفیه. درست مثل دولت قبل که همه چیز مملکت رو معطل برجام کرده بود. فردای روزی که عزل عزیزی خادم تایید شد باید انتخابات برگزار میکردن و قال قضیه رو میکندن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی