وقتی با دانشگر تماس نمی‌گیرند او هم می‌رود/ ابرام چرخی مثل ساپینتو قول نمی‌دهد!/ به سرمربی استقلال گفتند همین حرف‌ها را باید بزنی!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ادموند اختر پیشکسوت استقلال گفت: شاید مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد یک مدافع از محمد دانشگر بهتر را به خدمت بگیرد که اقدامی برای تمدید قراردادش انجام نداد.

ادموند اختر بازیکن اسبق استقلال درباره مسائل مربوط به فصل نقل و انتقالات و حضور ریکاردو ساپینتو در این تیم با خبرورزشی مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

نظرتان درباره جدایی محمد دانشگر چیست؟

محمد دانشگر جز خوب های استقلال بود اما ستاره نبود. پارسال هم جزو نفرات خوب خط دفاع استقلال کنار سیاوش یزدانی، مرادمند و عارف غلامی بود ولی وقتی بازیکن می‌بیند کسی برای تمدید قرارداد سراغی از او نمی‌گیرد طبیعتاً جدا می‌شود.

چرا به این راحتی بازیکنان از استقلال جدا می‌شوند؟

برای اینکه امروز وضعیت مثل زمان ما نیست. زمان ما وقتی بازیکنی به استقلال یا پرسپولیس می‌رفت دیگر حاضر نبود تحت هیچ شرایطی پیراهن این دو تیم را از تنش بیرون کند. حتی اگر پیشنهادی از سپاهان داشت. اما امروز می‌بینیم بازیکن وقتی فقط یک روز از بی تفاوتی باشگاهش میگذرد خیلی راحت لباس تیم هایی مثل مس رفسنجان، سپاهان، ملوان، فجر سپاسی، آلومینیوم اراک و هر جای دیگری که باشد را می‌پوشد. این نشان می‌دهد که بازیکن در این زمینه تاثیرگذار نیست بلکه افراد باشگاه هستند که در حفظ بازیکنان نقش دارند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

زمان ما رفتن به تیم های دیگر آسان بود ولی بازی کردن برای آنها سخت بود چون بازیکنان خود تیم ها خوب بودند اما الان برعکس شده. رفتن به تیم‌ها سخت است ولی بازی کردن در آنها آسان چون بازیکنان خوب خیلی کم شده اند. شما امروز می‌توانید از چندین ستاره دهه هفتاد استقلال اسم ببرید و درباره آنها خاطرات زیادی را مرور کنید ولی آیا در ۱۰ سال گذشته ستاره ای در استقلال بوده که از او خاطره ای در ذهن هوادار مانده باشد؟ خیر! برای اینکه دیگر ستاره ای در این لیگ حضور نداشته است. امروز هم دانشگر به سپاهان رفت و ممکن است فردا به تیم دیگری برود.

وقتی با دانشگر تماس نمی گیرند او هم می رود/ ابرام چرخی هم مثل ساپینتو قول نمی دهد!/ به سرمربی استقلال گفتند همین حرف ها را باید بزنی!

با توجه به جدایی دانشگر و تمدید نشدن قرارداد سیلوا وضعیت خط دفاعی استقلال را چطور می‌بینید؟

باید بگویم دانشگر ۱۰۰ بر صفر از سیلوا برتر بود. دانشگر ایرانی است، باتعصب، عرق ملی داشت و وطن پرست بود. استقلال را هم خیلی بیشتر دوست داشت و با تمام وجودش کار می‌کرد اما سیلوا چرا تمدید نمی‌کند!

واقعاً چرا تمدید نمی‌کند؟

چون او منتظر دستور مدیربرنامه هایش است. یامگا هم چنین شرایطی را دارد. یامگا قبل از اینکه استقلال بیاید کجا بود؟ تیم وایله نروژ که در حال سقوط بود! اصلا جایگاهی در آن تیم نداشت. ولی وقتی به استقلال آمد در همان بازی اول دو گل زد و حالا هواداران ناراحتند که چرا یامگا قراردادش را تمدید نمی‌کند. من به هواداران میگویم که ناراحت نباشید! یامگا هیچ جا نمی‌رود چون جایی بهتر از استقلال ندارد.

درباره انتخاب سرمربی خارجی جدید استقلال صحبتی دارید؟

استقلال غیر از این مربی خارجی هیچ کس دیگری را نمی‌توانست بیاورد و این اقدام باشگاه فقط برای ساکت کردن افکار عمومی‌بود.

چطور؟

چون هیچ مربی ایرانی در این فشار عجیب و غریب که مقصرش هم معلوم نیست مجیدی بود یا آجرلو، قبول مسئولیت نمی‌کرد.

دلیل این فشار چیست؟

به خاطر احساسی بودن طیف عظیم طرفداران استقلال. پسر خود من ۲۲ ساله است و بارها دیده ام که او در حین تماشای مسابقه استقلال می‌گوید مجیدی چقدر امروز خوشتیپ شده! من از او سوال کردم که چرا نمی‌گوید مجیدی خوب مربیگری می‌کند؟ اینها نشان می‌دهد که بیشتر هواداران استقلال جوان هستند که با منطق سروکار ندارند و بیشتر احساسی هستند.

وقتی با دانشگر تماس نمی گیرند او هم می رود/ ابرام چرخی هم مثل ساپینتو قول نمی دهد!/ به سرمربی استقلال گفتند همین حرف ها را باید بزنی!

به نظر شما یک مربی حرفه‌ای در روز معارفه اش قول چهار قهرمانی می‌دهد؟

قطعاً به او یاد داده‌اند. ساپینتو که از خودش این حرف‌ها را درنمی‌آورد. به او گفتند این حرف را بزن!

به عنوان یک مربی حرفه ای آیا می‌توان به این راحتی او را وادار به حرف زدن در رابطه با ۴ قهرمانی و دادن وعده ای به آن بزرگی کرد؟

باید بگویم ابرام چرخی هم قول یک قهرمانی را نمی‌دهد چه برسد به چهار قهرمانی! این در حالی است که حاضرم قسم بخورم ابرام چرخی از خیلی از مربیان ایرانی فوتبال را بیشتر و بهتر می‌فهمد، ولی در کل ساپینتو نباید این حرف را میزد.

درباره مراسم معارفه مربی جدید استقلال صحبتی دارید؟

واقعاً باعث تاسف است که یک عده که حتی یک سال هم در استقلال نبودند آنجا خودشان را جلوی دوربین قرار می‌دادند تا به اسم پیشکسوت عکس بگیرند! من خودم پنج سال در باشگاه استقلال بوده ام ولی خودم را پیشکسوت نمی‌دانم چون معتقدم پیشکسوت کسی است که بالای ۸ سال در یک تیم بازی کرده باشد. افرادی را در این عکس میدیدم که حتی در همان یک فصلی که در استقلال بودند هم فیکس بازی نمی‌کردند. واقعاً انتشار یکی دوتا عکس در سایت ها اینقدر ارزش دارد که بخاطرش طوری صف ببندند که سرمربی جدید تیم پشت سرشان گم بشود!

وقتی با دانشگر تماس نمی گیرند او هم می رود/ ابرام چرخی هم مثل ساپینتو قول نمی دهد!/ به سرمربی استقلال گفتند همین حرف ها را باید بزنی!

مصطفی آجرلو در همان جلسه و در حضور ساپینتو گفت قصد داشته مربی ایرانی بیاورد اما در نهایت مربی خارجی آورد. بیان این حرف در حضور سرمربی جدید درست بود؟

حرف درستی زده است. چون اصلا قصدی برای جذب مربی خارجی نداشت. او وقتی با جدایی ناگهانی مجیدی مواجه شد تحت فشار زیادی بود بعد هم که هیچ ایرانی نیامد کار را در دست بگیرد. به نظر من دو ایرانی به نام های نکونام و قلعه نویی می‌توانستند جلو بیایند. نکونام که خودش به عنوان یک بازیکن لالیگایی با بیشترین تعداد بازی ملی اینقدر اسم و رسم دارد که قطعا اگر به استقلال می‌آمد استقلال کمکی به بزرگ شدنش نمی‌کرد. ولی نفر دیگر امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی ایران بود. شرایطی که امروز می‌گوییم چرا مجیدی خودش را در آن قرار نداد، برای قلعه‌نویی خاطره است! هر زمان مربی در فوتبال ایران توانست ۱۵ سال مربیگری کند و پنج قهرمانی هم بیاورد تازه به جایگاه امروز امیر قلعه نویی می‌رسد. او می‌توانست در این شرایط به استقلال کمک کند چون تجربه مربیگری بعد از سال قهرمانی را دارد.

به نظر شما ساپینتو می‌تواند در استقلال موفق شود؟

ساپینتو تنها در صورتی می‌تواند موفق باشد که استقلال را دوباره قهرمان کند. تیم قهرمان فقط با قهرمانیِ دوباره موفقیتش به چشم می‌آید. حتی اگر استقلال با ساپینتو دوم شود هم عملکرد این مربی با استقلال بد خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • سلطان IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    ادموند خان اوضاع خیلی خرابه با این وضیعت والا اجرلو که اب رو قطع کرده درسته این ساپینتو رزومه انچنانی نداره ولی حس جنگندگی زیادی داره شاید حس جنگند گیش امسال به داد استقلال برسه و گرنه امکان داره به دسته پایین تر سقوط کنیم در کل با این شرایط باید دعا کنیم معجزه بشه و بس
  • مرتضی ساوجبلاغی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    هواداراستقلال خوب میدونه توی باشگاه چه خبره چندروزپیش گفته میشد بازیکنانی که قراردادندارند همگی دارن جدامیشن ومدیران باشگاه باوقاهت تمام جواب میدادند مگرماباکدام بازیکن صحبت کردیم که فلان بازیکن میگوید بامن تماس نگرفته اند وبااین حرف گوشی رادادنددست بازیکنانی که قراردادنداشتندیعنی باشماتمدید نخواهدشد وبه فکرتیم دیگری باشید وحالاهم هرروز وعده های دروغ میدهندبرای گذراندن وقت تاهفته ی آینده وبایک استعفای ازپیش تعیین شده تیمرو دربدترین شرایط رهامیکنن ومیرن فرهادسالقبل بارهاگفت ماازخودی هابیشترضربه میخوریم وداشت درچندجبهه میجنگیدآجرلو بااستفاده ازدوستان نظام وظیفه ای خوددوتا ازارکان قهرمانی نیم فصل استقلال رو به ملوان دادوحالامیبینید ومتوجه شدیدکه میشد نرن وفقط این مشکل ازداخل آب میخوردولی بازفرهادزرنگی کردوبااستفاده ازدوستانی که داشت یک مدافع خرید وغلامی هم جواب دادوتیرسرداربه سنگ خوردبعدازاون دیگه فرهادنزاشت سردارزیادواردامورتیم بشه ازجیب خرج کردوتیموقهرمان کرد آجرلو ازروزی که به استقلال اومده همیشه درشرایط سخت روزه ی سکوت میگیره چون خودش بوجودآورنده ی شرایط سخته اماحرف آخرسرداربروبروبرو.
    • ساسان IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      مجیدی با شما این مدل رفتار کرده باز ازش قهرمان و بت می سازید برای خودتون !؟؟؟ پس با این اوصاف بهش حق میدم که ول کرد رفت ، می‌ره پول رو می زنه به جیب هر زمان هم دک ش کردند با طرفدارانی مثل شما با تیتر بازگشت پادشاه برمی گرده. متاسفانه امروزه مردم دیگه حافظه ندارند و جای حافظه رو فضای مجازی گرفته.
    • استقلالی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      برو لنگی .. برو دم خونه خودتون بازی کن برو بینم
    • مرتضی ساوجبلاغی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      تنهاافتخارزندگیم تاجی بودنمه واگرعصبانی میشم چون پنجاه ساله تاجیم ودلم برای تاج کبیر آسیا میسوزه 💙💙💫💫👑👑
  • Df IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    سلام آقای آجرلو چه کاری داری میکنی همه بازیکنها فراری میدیبهترین خط دفاع دار تورا به خدا به داد استقلال برسید
  • Rt IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    سلام آقای آجرلو چه کاری داری میکنی همه بازیکنها فراری میدیبهترین خط دفاع دار تورا به خدا به داد استقلال برسید
  • Gh IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    سلام آقای آجرلو چه کاری داری میکنی همه بازیکنها فراری میدیبهترین خط دفاع دار تورا به خدا به داد استقلال برسید
  • ک.و IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    افایقون اختر کدام تیم درایران بوده که قهرمانی را تکرار کرده بگدریم از پرسپولیس که همش به ناحقی چند سالی قهرمان شده واگر واقعا همین تیم استقلال را دران سالها درمیانهای راه خراب نمیکردن عمرا نمیکداشت پرسپولیس قهرمان بشه مثلا در زمان استرا ماچونی اگر وزارت حمایت میکرد استقلال پیاپی قهرمان میشد چون وزیر وقت میخواست پرسپولیس قهرمان بشه ورکوردی برا خودش بجا بزاره که البته خداوند براش نسازه چون چندین سال نه فقط حق استقلال بلکه حق تیمهای دیگر را هم پایمال کرد پس فعلا ساپینتو را حمایت کن
  • بهزاد ایمن IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    قدیما ستاره ها تیم و میچرخوندن طقی به طوقی میخورد طاقچه بال میذاشتن واسه تیم الان بازی کنها یاد گرفتن تو قالب تیمی و بازی گروهی قرار بگیرن وتو فکر این نباشن که خودشون ستاره بشن شما فکر کردی الان اگه بودی راحت بازی میکردی؟؟؟؟پس حتما فکر میکنی سطح کیفی وفنیه پله از کریستین رونالدو بالاتره دیگه عزیزم با اینکه همه معتقدند سطح لیگ پایین اومده اما این حقیقت نداره واسه همین ارتقا سطحه لیگه که بازیکنانی بیشتری دارن ترانسفر میشن به جای خود بزرگبینی لطفا حاشیه نسازید البته قطعا در هر شرایطی بازم رو چشم وتو دلی ادموند جان💙
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    خود این استقلالی ها هم اعتراف کردن که هواداراشون بچه هستن خخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی