نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بزرگانی که با ناراحتی از استقلال رفتند؛ استقبال شیرین، بدرقه تلخ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حتی اگر وریا غفوری در پازل تاکتیکی سرمربی جدید استقلال هم جایی نداشت، می‌شد برایش مراسم خداحافظی برگزار کرد.

استقلال چند روز پس از قطعی شدن قهرمانی خود در لیگ بیست‌ویکم و بالای سر بردن کاپ، با کسی که جام را به هواداران نشان داده بود خداحافظی کرد تا نشان دهد ما در فوتبال همچنان افرادی خوش‌استقبال و بدبدرقه هستیم! البته طبیعی است که هر مربی نگاه فنی خود را دارد و نباید تصور کنیم یک فوتبالیست باید تا پایان عمر فقط در یک تیم ماندگار شود ولی حتی اگر وریا غفوری در پازل تاکتیکی سرمربی جدید استقلال هم جایی نداشت، می‌شد برایش مراسم تودیع برگزار کرد و به شکلی شکیل او را به سمت تیم جدیدش بدرقه کرد. البته برخورد نامهربانانه با بازیکنان بزرگ متأسفانه اصلاً در استقلال و پرسپولیس بی‌سابقه تلقی نمی‌شود.

خشم بیانی

شاهرخ بیانی در اواخر سال ۶۳ با مدیران وقت باشگاه استقلال به مشکل برخورد و در نهایت اواخر سال ۶۴ با علی پروین به توافق رسید تا پیراهن پرسپولیس را بر تن کند! اگرچه صحبت از دادن یک قطعه زمین در منطقه سعادت‌آباد تهران هم مطرح بود ولی دلیل عمده جدایی شاهرخ ناراحتی بود که او از مدیران وقت استقلال و البته یکی از بازیکنان بزرگ آن زمان داشت. هرچند تصمیمی که بیانی گرفت، هواداران استقلال را به شدت ناراحت کرد و برای مقطعی او منفور آبی‌ها شد به ویژه آنکه در دربی معروف سال ۶۵ دو گل به ناصر حجازی فقید زد. بیانی سال ۶۸ به استقلال برگشت و تا سال ۷۱ در این تیم بماند اما دوباره جدا شد و به ذوب‌آهن اصفهان رفت. البته او بهار سال ۷۲ هنگامی که استقلال به واسطه قانون عجیب و اشتباه آن زمان فدراسیون به لیگ دسته سوم سقوط کرده بود برای کمک به تیم برگشت اما پس از چند مسابقه وقتی شرایط و مشکلات عمده استقلال را دید، قهر کرد و به طور کلی فوتبال را کنار گذاشت.

ماجرای تلخ برای زرینچه

جواد زرینچه هم از جمله کاپیتان‌های استقلال است که به شکلی تلخ از جمع آبی‌پوشان کنار گذاشته شد. زرینچه از همان تابستان سال ۸۱ که رولند کخ هدایت این تیم را برعهده داشت چندان مورد توجه سرمربی آلمانی استقلال نبود و در نهایت کخ او را زمستان همان سال کنار گذاشت تا اختلافاتشان علنی شود. جواد بازوبند کاپیتانی را سر تمرین گذاشت و دیگر تا وقتی رولند کخ هدایت آبی‌ها را برعهده داشت در جمع آبی‌پوشان آفتابی نشد. زرینچه یک‌بار هم در اواخر پاییز سال ۹۸ وقتی استراماچونی از استقلال جدا شد در مورد کم‌لطفی بعضی از هواداران روی سکوها قرار گرفت و ترجیح داد از استقلال برود. زرینچه ساعتی پس از آن جدایی به خبر ورزشی گفت: من رفتم تا بعداً فکر نکنند به صندلی استراماچونی چشم دارم.

تلخ‌کامی رحمتی

داستان بد تا کردن در استقلال با بازیکنان بزرگ دامنگیر مهدی رحمتی هم شده است؛ سنگربانی که بازوبند کاپیتانی استقلال را برعهده داشت ولی پس از شکست این تیم مقابل پرسپولیس در دربی فروردین ۹۸ همه کاسه کوزه‌ها سر او شکست و موجب نیمکت‌نشینی‌اش تا پایان فصل شد. حتی برکناری شفر هم شرایط مهدی را عوض نکرد و ترجیح داد بلافاصله پس از پایان مسابقات راهی پدیده شود و هم آنجا هم به فوتبال خود خاتمه بدهد.

دریغ از بازی خداحافظی

جدا از اینکه برای بازیکنان بزرگ جدا شده از استقلال مراسم تودیع گرفته نمی‌شود اغلب آنها حتی بازی خداحافظی هم نداشته‌اند. یک بار برای شاهین بیانی در پاییز سال ۷۴ مسابقه خداحافظی برابر تیم ملی سنگاپور گذاشتند و یک مرتبه هم برای چند آبی‌پوش در تابستان سال ۸۴ با یک تیم گمنام برزیلی ترتیب مسابقه خداحافظی را دادند که اصلاً مورد توجه و پذیرش قرار نگرفت. واقعاً برگزاری یک دیدار دوستانه برای خداحافظی بازیکنان بزرگ کار سختی نیست کاری که باید در فوتبال ما انجام شود اما....

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی