نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
۰ |
۵
اگه میخوای دوبار بینیتو عمل نکنی، حتما بخون!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هر چند که انجام عمل زیبایی بینی در ایران رواج زیادی پیدا کرده و سالانه میلیون ها نفر بینی خود را عمل می کنند. اما به راستی چند درصد عمل های زیبایی بینی موفقیت آمیز است؟ چند در صد افراد مجبور به انجام عمل ترمیمی بینی می شوند؟

این همان موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم و راهکارهایی را معرفی کنیم تا موفقیت جراحی زیبایی بینی شما را تضمین کند. بنابراین اگر قصد انجام این عمل زیبایی را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

موفقیت جراحی بینی به چه عواملی بستگی دارد ؟

هرچند که عمل بینی از کم عوارض ترین و رایج ترین جراحی های زیبایی می باشد، اما ممکن است ریسک ها و خطراتی را به دنبال داشته باشد. بینی به دلیل قرار گرفتن در بخش مرکزی صورت، در زیبایی و تناسب سایر اجزای صور، تاثیر بسزایی دارد. افراد زیادی به دلیل عدم رضایت از فرم بینی و یا مشکلاتی مانند وارد شدن ضربه به بینی یا انحراف بینی و غیره نسبت به انجام جراحی زیبایی بینی اقدام می کنند تا به هدف و شکل ایده آل بینی خود دست پیدا کنند که البته لازم به ذکر است شکل بینی ایده آل در همه افراد یکسان نیست و به سلیقه هر فرد بستگی دارد. با توجه به ساختار بینی و مشکلات آن و تغییراتی که بیمار بعد از جراحی انتظار دارد، می توان درصد موفقیت جراحی بینی را مشخص کرد. مسلما بهترین جراح بینی تنها از روی عکس نمی تواند به اطلاعات کافی برای انجام عمل زیبایی بینی دست پیدا کند و به همین علت لازم است با انجام معاینه دقیق قبل از جراحی به موارد و اطلاعات کافی، آگاهی پیدا کند:

  • استحکام غضروف ها
  • نوع بینی که می تواند استخوانی و یا گوشتی باشد
  • وجود یا عدم وجود برآمدگی و قوز روی تیغه بینی
  • نازکی و ضخامت پوست و چربی پوست
  • پهنا و افتادگی نوک بینی
  • مشکلات عملکردی و تنفسی در بینی مانند انحراف، پولیپ و غیره

دکتر علی جاودانی، جراح بینی تهران بعد از بررسی این موارد، تا حدودی میزان تغییرات بیمار را مشخص می کند و با مشورت با وی می توانید به فرم ایده آل و مد نظر خود دست پیدا کنید.

توصیه های طلایی برای موفقیت در عمل بینی

برای اینکه عمل جراحی بینی شما با موفقیت انجام شود تا مجبور به انجام عمل بینی ترمیمی نشوید، لازم است نکاتی را رعایت کنید. انتخاب بهترین جراح بینی از مهم ترین گام ها قبل از انجام عمل بینی می باشد. برای انتخاب دکتر بینی خوب می توانید از آشنایان و دوستان خود که عمل زیبایی بینی انجام داده اند، تحقیق و پرس و جو نمایید. سپس لیستی از برترین جراحان را تهیه کنید و میزان تحصیلات و رزومه کاری آن ها بررسی نمایید. دیدن نمونه کارهای جراحان از طریق وب سایت و یا شبکه های اجتماعی آن ها تا حد زیادی به شما در انتخاب جراح بینی کمک می کند. هرچه تعداد عمل های موفقیت آمیز یک جراح بیشتر باشد و تعداد زیادی از بیمارانی که توسط این پزشک، جراحی شده اند بیشتر باشد، این اطمینان را در شما ایجاد می کند که نتیجه موفقیت آمیزی را از عمل خود دریافت می کنید.

قدم مهم دیگر پیش از انجام عمل زیبایی بینی، شرکت در جلسه مشاوره با پزشک است. این جلسه اطلاعات مفیدی را در اختیار پزشک و بیمار قرار می دهد. لازم است در این جلسه تمامی انتظارات خود را از انجام جراحی زیبایی بینی بیان کنید. در صورتی که بیماری خاصی دارید و یا دارو مصرف می کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک نیز با انجام معاینات و بررسی آناتومی چهره بیمار او را راهنمایی می کند که تا چه میزان می توان بینی او را تغییر داد و کدام نوع فرم بینی برای چهره او مناسب تر است. لازم است متقاضیان عمل جراحی انتظارات منطقی داشته باشند و این نکته را در نظر داشته باشند فرم بینی که برای یک چهره و شخص مناسب است، ممکن است برای یک بیمار دیگر متناسب نباشد و بینی هر فرد متناسب با اجزای صورت هر فرد جراحی می شود تا در نهایت بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

مراقبت های بعد از جراحی نیز به اندازه اقداماتی که پیش از عمل بینی انجام می دهید دارای اهمیت است. به همین دلیل بعد از جراحی توسط جراح و یا دستیار او لیستی از اقدامات مهمی که باید آن ها را رعایت کنید، در اختیار شما قرار می گیرد. انجام مراقبت ها موجب می شود تا بینی شما بعد از جراحی دچار تغییر نشود و همچنین از بروز عفونت و یا عوارض بعد از عمل پیشگیری می شود. لازم است از بینی خود در برابر هرگونه آسیب و وارد شدن ضربه مراقبت کنید، در غیر اینصورت ممکن است بینی شما آسیب جدی ببیند و مجبور به انجام عمل ترمیمی بینی شوید.

مقایسه بینی و تاثیر آن در موفقیت جراحی

همانطور که اشاره شد، علاوه بر مهارت جراح، عوامل دیگری نیز در موفقیت عمل جراحی زیبایی بینی اولیه تاثیرگذار است. برای مثال تغییراتی که جراح در بینی گوشتی می تواند ایجاد کند، در مقایسه با تغییراتی که در ساختار بینی استخوانی می تواند اعمال نماید، محدود تر است؛ زیرا بینی های گوشتی به دلیل غضروف های ضعیف و پوست ضخیمی که دارند، درصد موفقیت جراحی بینی در آن ها کمتر است و باید نسبت به این موضوع واقع بین باشند. همچنین باید این موضوع را در نظر داشت که زیبایی تنها با انجام رینوپلاستی بینی به وجود نمی آید و زیبایی بینی همه افراد یکسان نیست. ممکن است بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که اگر بینی آن ها برای بار دوم جراحی شود، نتیجه صد درصدی را به دست می آورند و چهره و بینی آن ها بسیار زیبا خواهد شد، در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و انجام هربار عمل بینی ریسک ها و خطراتی را به دنبال خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی