نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
حمید سجادی
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

وزیر ورزش و جوانان درباره تغییر مربی تیم ملی فوتبال در دوره سرپرستی ریاست فدراسیون فوتبال گفت: من نمی‌توانم در این‌باره نظر فنی بدهم.

سید حمید سجادی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: فدراسیون فوتبال در دوره سرپرستی است و در یکی دو روز گذشته مهلت ثبت‌نام انتخاباتش تمام شده است و به مرحله بررسی صلاحیت کاندیداها می رویم. از طرفی هشتم شهریور انتخابات فدراسیون را داریم و الان مساله مهم انتخاب کادر فنی فدراسیون است و این‌ها مهم‌ترین کارهای اجرایی است که باید انجام شود.

وزیر ورزش در پاسخ به این که آیا این اقدامات در مرحله‌ای که تیم ملی فوتبال راهی جام جهانی است باید انجام شود؟ تصریح کرد: به هر حال باید کمک کنیم بهترین تصمیم گرفته شود.

وی در پاسخ به این‌ سوال که گفته شده شما با اعضای فدراسیون جلسه داشته‌اید؟ تاکید کرد: من با اعضای فدراسیون جلسه نداشتم. من به قطر رفتم در کنار تیم باشم و وظیفه حمایتی‌ام بوده است.

سجادی در پاسخ به اینکه آقای بهادری گفتند شما جلسه داشتید و نتیجه‌اش را به معاون اول منتقل کردید؟ گفت: ما جلسات متعدد داشتیم که از طرف فدراسیون آقای میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون شرکت کردند.

وی در پاسخ به اینکه برداشت شما از اختلاف در بحث سرمربی تیم ملی فوتبال چیست؟ اظهار کرد: اختلافی نیست، چه کسی گفته است که اختلاف است، دارند تصمیم گیری می کنند. ما ۵۲ فدراسیون و ۱۰۰ انجمن ورزشی در کشور داریم و ۲۳۵ رشته ورزشی را در کشور مدیریت می کنیم که هر کدام در درون خود شرایط و کارشناسان خاص خود را دارند.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که در دوره سرپرستی فدراسیون فوتبال تغییر مربی تیم ملی فوتبال را صلاح می دانید؟ گفت: من نمی‌توانم نظر فنی بدهم. من مدیر کلان ورزش هستم و هرگونه اظهارنظر فنی داشته باشم، از اصول مدیریت خارج شدم و استقلال عمل را از همکارانم گرفت‌ه ام.

جواب های عجیب وزیر ورزش در خصوص وقایع اخیر/ از وضعیت تیم ملی نه راضی هستم نه ناراضی؛ بیشتر از این هم سوال نکنید!

وی در پاسخ به این سوال که یعنی از وضعیت پیش آمده در روند انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال راضی هستید؟ تاکید کرد: نه از این وضعیت راضی‌ام، نه ناراضی. ما داریم وظایف نظارتی و حمایتی خودمان را انجام می دهیم و بیشتر هم از من نپرسید. من به جزییات و آنچه در ورزش و به ویژه فوتبال اتفاق می افتد، اشراف دارم، اما یک سری مسایل را نمی توانم بگویم راهنمایی لازم را هر جا لازم باشد انجام می دهیم.

وی با اشاره به جلساتی که در رابطه با برگزاری جام جهانی و حضور تیم ملی کشورمان در این مسابقات برگزار شده است، یادآورشد: در یک ستاد اصلی به ریاست دکتر مخبر درباره این مباحث صحبت شده است. حضور ما در قطر نه فقط به خاطر اینکه تیم ملی ما شرکت دارد ما برای اینکه این بازی‌ها در همسایگی ماست می خواهیم کمک کنیم و سعی داریم از ظرفیت برگزاری این مسابقات استفاده کنیم. ما باید با تعامل و تفاهم و درخواست متقابلی که بین ما و قطر است این کار را انجام دهیم. حمل و نقل، اقلام مختلف،‌ تردد هوایی، دریایی و گردشگری و تشویق تیم ملی و غیره از مواردی است که مورد بحث است.

سجادی در پاسخ به این که می شود تیم ملی بدون مشکل به جام جهانی برود؟ گفت: سعی می کنیم مشکلات را کم کنیم. به هر حال کار اجرایی مشکل است. مثلا فیفادی اول در بحث کانادا دیدید که ما توانستیم از یک بازی تدارکاتی استفاد کنیم، اگر آن برنامه ریزی درست انجام می شد، خیلی از اتفاقات نمی افتاد. الان نمی توانیم بگوییم که مسببان آن چه کسانی بودند. داریم بررسی می کنیم چه شد که خواستیم با کانادا بازی کنیم و چرا این بازی برگزار نشد! متعاقب آن یکی دو بازی با آمریکای لاتین هم برنامه‌ریزی شده بود که آن هم انجام نشد.

وی اضافه کرد: بعد اردوی قطر پیش آمد و یک عده گفتند خوب است هم‌هوایی است و حال و هوای قطر یک تمرین ذهنی است و یک عده هم ایراد گرفتند که خود قطری‌ها اسپانیا هستند، اما ایرانی‌ها رفتند قطر! پشت پرده این مساله را کسی نمی‌دانست. به هر حال هماهنگ شد با بهترین شرایط تیم رفت البته هوا هم گرم بود. اما تصمیم فدراسیون بود و ما هم احترام گذاشتیم.

جواب های عجیب وزیر ورزش در خصوص وقایع اخیر/ از وضعیت تیم ملی نه راضی هستم نه ناراضی؛ بیشتر از این هم سوال نکنید!

وی ادامه داد: در بازی الجزایر رفتم پیش تیم ملی و با هم صحبت کردیم. مواردی را پنج شش نفر از بچه ها محرمانه در حضور  سرپرست تیم و آقای رضاییان گفتند و از آن جلسه فقط یک عکس بیرون آمد و مواردی را به من گفتند. بنابراین حضور ما در قطر همه جانبه است فقط حضور تیم ملی نیست. در جلسات ستاد به ریاست آقای مخبر، آقای ماجدی حضور دارند و در آخرین جلسه که شنبه پیش بود آقای امیرعبداللهیان حضور داشتند که همکاران ایشان بسیار تلاش دارند، برای بازی‌های تداراکی هم دورخیز خوبی انجام شد. در این نشست دبیر فدراسیون و دو تن از معاونان من هم بودند. ارتباط ما با فدراسیون تا جایی که شائبه دخالت پیش نیاید، برقرار است و قول دادیم که محدودیت مالی نداریم و هر تصمیمی برای کادر فنی بگیرند برای ما محترم است، اگر از ما نظر بخواهند نظر می دهیم. من رشته تخصصی‌ام دو میدانی است اما از رئیس فدراسیون بپرسید آیا من دخالتی داشته ام یا خیر! غیر از چند توصیه و پیشنهاد چیز دیگری بوده است یا خیر.

سجادی اظهار کرد: ما باور نداریم که برخی بخواهند تیم ملی نتیجه نگیرد یا حضورش ضعیف باشد. حضور مثبت و همه جانبه و با کیفیت ما در قطر یک اقبال عمومی است که پیگیری می شود. شاید در برخی از مواقع ما در بازی شکست هم خوردیم، اما عملکرد تیم خوب بوده است و مقام معظم رهبری مورد تفقد قرار دادند و مردم از عملکرد راضی بودند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • اشکان IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    بهتر نیست کمی هم وقتشون رو برای «حل» مشکلات سایر ورزشها بذارن و کار فوتبال رو به فدراسیون بسپارن؟ اگه خیلی فوتبالدوست هستن چرا برای ریاست فدراسیون نمیان و اگه می‌دونن انتخاب نمیشن یا هر چیزی ، پس دخالت نکنن که بعدا مجبور شن مصاحبه کنن و بگن دخالتی نداریم!!! دلیل اصلی که نمی‌ذارن امثال دادکان بیان همینه که افرادی از جنس دادکان بله قربانگو‌ نیستن و استقلال فدراسیون رو زیر سوال نمی‌برن. هر وقت فدراسیون مستقل بوده و ثبات داشته نتیجه گرفتیم هر وقت سیاسی ها خواستن دخالت کنن از صعود به جام جهانی هم باز موندیم. امسال هم که تونستیم صعود کنیم سر و کلشون پیدا نبود چون فکر نمی‌کردن صعود کنیم. به محض نزدیک شدن به جام جهانی باز پیداشون شد، وضعیت فعلی تیم مشخص کننده تاثیرات حضورشون هس
    • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      ایشون کلاً معلوم‌نیست مشغول چه کاری هستن اون از کشتی.اون از وزنه برداری این از فوتبال
    • حنیف IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      نمونه یک شخصیت «بله قربان گو» به جرات میتوان گفت ضعیف ترین و ناکارآمد ترین وزیر ورزش ۴۰سال اخیر جناب سجادی از این بیشتر سوال نپرسن!؟ که شما ناراحت میشی... آبرو و اعتبار تیم ملی یک کشور رو چوب حراج زدید برید بخونید رسانه های کرواسی و اروپایی چه مطالبی رو در مورد فوتبال ایران نوشتن مردم از شماها میخوان پاسخگو باشید شما ناراحت میشید چرا از شماها سوال پرسیده میشه یک روز نه چندان دور باید پاسخگوی همه چی باشید نه تنها شما..
  • Boss IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    کلیات اخراج مربی خارجی و بکارگیری مربی داخلی در جام جهانی وفق منویات حضرت آقا انجام شده و لازم الاجراست، وزارت ورزش و فدراسیون و کمیته فنی و ...‌ همگی جهت حفظ جایگاه خودشون مکلف به اجرای اوامر هستن
    • دنیای امروز IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      گل پسرتوهمت بالاست،گاهی اوقات خوبه آدم نظربده وقبل ترروهم ببینه وبازم دقت به شرایط داخل بکنه وبازهم به باشگاه هاوبازیکنانش نگاه بکنه وبازم به نوع مدیریت هانگاه بکنه وبازهم به نوع رسانه ها نگاه بکنه وبازهم به نوع مطالب ونظرسنجی هانگاه بکنه وبازم به سخنان پیشکسوتهاکه معلوم نیست طرزفکرشون ازکجاآب میخوره و کیادارندخط میدندبکنه وبه بازیکن هایی که فرامرزهاهزارغلط دارند میکنندوتااینجابودندحرفشون یه چیزبودوحالامعلوم نیس چراآفتاب پرست شدنددقت بکنه...اونوقت حساب کاردستت میادواطلاعات واهی درگیرت نمیکنه نظرناپخته بدی وواسه خودت توی توهمات سپری کنی... افتاد....
    • ع م IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      یه چیزی شنیدید و همینطوری دارید تکرار میکنید. این همه مربی فوتبال ایرانی داریم کدومشون در عرصه باشگاهی تونستن موفق عمل کنن که انتظار داریم در عرصه ملی بتونن همون کارو تکرار کنن؟ ما در بعضی رشته ها مثل والیبال، فوستال، کشتی و امثال اینا در آسیا آقایی میکنیم و در دنیا هم میتونیم حرفهایی برای گفتن داشته باشیم اما فوتبال چی؟ در اون رشته ها باید مربی ایرانی داشته باشیم ولی در فوتبال هنوز نه. بازیکنان خوبی در عرصه بین المللی داشتیم مقل دایی، مهدوی کیا، هاشمیان و حتی باقری اما کدومشون در مربیگری توفیق قابل توجه در عرصه بین المللی داشتن؟ ممکنه بعضیاشونم مدرک مربیگری معتبر داشته باشن ولی در عمل نتونستن با تیم هایی که در اختیارشون بود لااقل در ریتم بازی پیشرفت قابل توجهی بکنن.
  • علی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    خب پس اینکه طارمی و جهانبخش رو اینهمه کوبیدن که جلسه خصوصی رفتن پس در کار نبود، علنا توی عکس داریم میبینیم کیا در جلسه حرفهای محرمانه زدن
  • ... IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    جنابعالی که اهل دخالت نیستی و چیزی از فوتبال حالیت نیست واسه چی پا شدی رفتی قطر تا یه هزینه به هزینه‌های بیت‌المال اضافه کنی. مگه نمیتونستی همین جا بری پیش ملی‌پوشا. تا اینجای وزارتت که پر از حرف و حدیث بوده. اون از ماجراهای حمایت علنیت از استقلال، اون از کارشکنیهات واسه پرسپولیس و بدون مدیرعامل و هیئت مدیره‌ گذاشتنش، اونم از زیرآبی رفتنت و تشکیل جلسه با بازیکنای تیم ملی. البته تقصیر تو نیست، تقصیر ماجدی و کلیه مدیران بی‌کفایت ورزشی کشوره که وقتی گوه گیجه میگیرن پا میشن میان سراغ تو تا مثلا ازت راهکار بگیرن در صورتی که تو هیچی حالیت نیست. صد رحمت به سلطانیفر که حداقل علنی از تیمی حمایت نمیکرد جناب دونده آبی.
  • گلمراد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    من مدیر کلان ورزش هستم گلمراد گریه میکنه
  • بهرام US ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    این تیتر یکی از تلخ ترین کمدی هایی هست که توی این مدت شنیدم؛ چون معنی اش اینه که “اصلا نمیفهمم چی درسته چی غلطه و یا “اصلا نمی‌دونم به من ربط داره یا نداره” یا اصلا به من چه!
  • شهروز IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    چشم دیگه سوال نمی‌پرسیم . اصلا ما مگه چکاره‌ایم از حضرتعالی سوال بپرسیم ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی