شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ بیشتر شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با درخواست قطر برای برگزاری میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ شانس ایرانی برای برگزاری این مسابقات در سال ۲۰۲۷ بیشتر شد.

ایران، عربستان، قطر و هند کشورهای میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۷  هستند و  حالا در صورتی که قطر میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ شود از جمع رقبای ایران کنار می رود و کار فدراسیون فوتبال کشورمان برای تصاحب امتیاز میزبانی از کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشتر خواهد شد. 

قرار بود چین این مسابقات را در سال ۲۰۲۳ برگزار کند که به بهانه کرونا از برگزاری بازی ها انصراف داده است و حالا با  نوشته یک سایت اماراتی چهار کشور اندونزی، قطر، استرالیا و کره جنوبی برای برگزاری این مسابقات نامزد شده اند که در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از بین این کشورها یک کشور را به عنوان میزبان جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۳ انتخاب خواهد کرد. 

ابتدا از کره جنوبی و اندونزی به عنوان تنها نامزدهای میزبانی جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۳ نام برده شد و گفته شد که استرالیا به دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال بانوان در سال ۲۰۲۳ از برگزاری جام ملت‌ها انصراف داده است و ژاپن هم انصراف خو را به طور رسمی اعلام کرد اما اکنون می بینیم استرالیا به جدول میزبانی بازی ها برگشته و از سویی قطر هم برای برگزاری این مسابقات نامزد شده است. در صورتی که رای به برگزاری بازی ها در قطر داده شود که در سال ۲۰۲۲ جام جهانی را برگزار خواهد کرد شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ بیشتر می شود. 

ایران تاکنون بعد از انقلاب موفق به برگزاری بازی های جام ملت‌ها نشده است اما به نظر می رسد به دلیل ساخت چند استادیوم خوب، این بار شانس زیادی برای میزبانی جام ملت‌ها داشته باشد. 

شانس ایران برای میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ بیشتر شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی