نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۴ سال در فوتبال کویت بودم؛ وقتی به ایران برگشتم خیلی چیزها عوض شده بود!/ رسانه‌ها در اینجا قدرت دارند؛ گاهی وقت‌ها تیترهای آنها جالب نیست!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال کویت که در دوران بازیکنی و سرمربیگری اش در تیم ملی روسای فدراسیونی زیادی را به چشم دیده است.

پریسا غفاری؛ با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون نیز نزدیک است با شهرزاد مظفر درباره مجمع انتخاباتی ریاست به تاریخ هشتم شهریورماه در روزنامه خبرورزشی همکلام شدیم. قسمت دوم این مصاحبه و بخش پایانی را در زیر می خوانید:

بحث انتخابات فدراسیون فوتبال است. تاج،عزیزمحمدی و میرشاد ماجدی. نظرتان درباره این انتخابات چیست؟

معادلات پیچیده است. جنگ قدرت در فدراسیون ها همیشه به ضرر ورزشکاران بوده و خواهد بود و قدرت طلبی افراد را از کار اصلی دور می کند. هراس عجیبی از این مساله دارم. امیدوارم هر چه زودتر تلاطم این انتخابات به پایان برسد. چرا که تیم ملی، ورزشکار و فدراسیون برنامه می خواهد.

نقش رسانه ها در ورزش فوتبال و فوتسال را چگونه ارزیابی می کنید؟

رسانه ها در ایران خیلی قدرت دارند و هیچ جا اینقدر پوشش دهی ندارند. البته تیغ دولبه است. بعضی وقت ها تیترهایی زده می شود که جالب نیست. این تیترها ذائقه خواننده و علاقمندان را تغییر داده و همیشه آنها را بدنبال حاشیه می کشاند و این خطرناک است. در این مساله ما به نوعی ورزشکار را بزرگ می کنیم که خیلی خوب نیست. بعضی شخصیت ها الگو هستند و روی جامعه تاثیر گذار می شود. این هجمه از حاشیه ها خسته کننده شده است. البته در مواقعی که فشار به ارگان یا فدراسیون میاورند سمت و سوی ورزش را درست می کنند. در نهایت باید بگویم تیترها بدنبال عوامفریبی است که خواننده آن را دنبال کند.

مردم کشور ما در وضعیت بحرانی اقتصادی به سر می برند.این چقدر می تواند در ورزش کردن عام مردم تاثیر بگذارد؟

خیلی زیاد. چهارسال در کویت بودم و وقتی به ایران آمدم قیمتها برای من غیرقابل باور است. واقعا نفهمیدم تومان یا ریال است. مسائل اقتصادی دامن همه را گرفته است. مردم شرایط سختی را سپری می کنم و تنها آرزو می کنم از این شرایط خارج شویم. اقتصاد ضعیف جامعه را به سمت نا امنی می برد. همه ما می خواهیم سرهایمان بالا باشد.

۴ سال در فوتبال کویت بودم؛ وقتی به ایران برگشتم خیلی چیزها عوض شده بود!/ رسانه ها در اینجا قدرت دارند؛ گاهی وقت ها تیترهای آنها جالب نیست!

عامل فرار مربیان از باشگاه ها چیست؟

خسته شده اند. فکر می کنم فضای حاکم بر ورزش بانوان سخت شده است. البته همه چی پول نیست تنها احترام می خواهند.

فکر می کنید شاگردان شما سرمربیان موفقی شوند؟

این بازیکنان نسل خوبی هستند و ای کاش می توانستند جام ملتهای اسیایی دیگری را تجربه می کردند. این نسل ظرفیت سرمربیگری دارند.

بی انصافی نیست که به فوتسال می گویند تکنیک ندارد؟

اصلا اینطور نیست. فوتسال سراسر تکنیک و تاکتیک است. چرا در یک فضای محدود و در کمترین زمان تصمیم درست را بگیرید.

وحید شمسایی برای استقلال بازی کرد ولی چرا این دو ورزش نمی شود تلفیق کرد؟

تنها نکته اشتراک فوتسال و فوتسال زدن پاست. نحوه بازی و تاکتیک کاملا" فرق می کند.

صحبت پایانی...

شرایط اگر چه برای فوتسال خوب نبوده است ولی دوست دارم به شاگردان و علاقمندان بگویم اگر ناامید شویم یک مهر بطلان به تمام موفقیت هایمان زده ایم. الان وقت ایستادن است تا چرخه فوتسال را بچرخانیم. امیدوارم بعد از انتخابات فدراسیون، سروسامانی داده شود. ناامید نشوید و ادامه دهید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی