نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
با خرید کاسیانو کار یحیی راه نمی‌افتد/ پرسپولیس مدافع چپ ندارد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس برخلاف تصور عموم فقط مهاجم گلزن نمی خواهد و به شدت به یک مدافع چپ تخصصی نیاز دارد.

شاید یحیی گل محمدی برای این پُست روی وحید امیری با تجربه حساب کرده باشد اما این هافبک ملی پوش به تازگی کمر خود را جراحی کرده و هنوز هم معلوم نیست چه زمانی آماده شرکت در دیدارهای رسمی خواهد شد.

محمد مهدی احمدی تازه وارد و جوان، بیشتر یک هافبک تهاجمی در سمت چپ است تا مدافع چپ! علی جودکی دیگر مدافع جوان پرسپولیس در دیدار تدارکاتی برابر نساجی مازندران اصلا در حد انتظار ظاهر نشد و هافبک‌ها و مدافع راست تیم شمالی (احسان قهاری) هر کاری خواستند از سمت چپ انجام دادند. به عبارت ساده‌تر پرسپولیس در حال حاضر مدافع چپ مطمئن ندارد. شاید برخی ها بگویند با خرید کاسیانو مشکلات یحیی گل محمدی حل می شود اما این طور نیست.

در فوتبال مدرن امروز وظایف مدافعان کناری به مراتب سنگین‌تر و گسترده‌تر شد، جاییکه علاوه بر همه داشته‌های تعریف شده دفاعی، یک‌دفاع کناری باید قدرت بازی‌سازی در کناره زمین را برای افزایش توانایی ساخت بازی تیمی در خود داشته باشد. جیان‌لوکا ویالی مربی ایتالیایی و دستیار مانچینی در تیم ملی، قریب به بیست سال پیش بی‌استعدادترین بازیکن از بین یازده نفر را مدافعان راست تیم لقب داده بود، چرا که نهایتا دفاع کردن و سانتر مناسب و آمادگی بدنی می‌توانست آن روزها خواسته‌های یک مربی را از یک مدافع کناری برآورده کند. اما بدون‌شک ایتالیایی‌ها و بخصوص سیستم سه دفاعه نوینِ آن‌ها، حالا خود مروج اهمیت پیدا کردن این پست‌ها در فوتبال شده‌اند. قدرت بازیسازی مدافعان کناری صرفا به بازی با توپ خلاصه نمی‌شود بلکه حضور در فضاهای  خالی و فرارهای با شعاع مسافتی کم برای ایجاد فضا بخصوص برای هافبک‌های دفاعی جزو وظایف لاینفک این بازیکنان در این پست‌ها است.

مدافعان کناری هر دو نقش دفاعی و هجومی را به شکل همزمان به انجام رسانند. آنها ملزم به یارگیری بازیکنان تهاجمی حریف در جناحین و ممانعت از ارسال توپ به داخل از سوی آنها هستند. آنها همچنین باید به جلو زده و به مهاجمین کناری خود در اعمال فشار به مدافعین حریف کمک کنند.

در پرسپولیس، دانیال اسماعیلی فر در سمت راست خط دفاعی به خوبی این وظایف را انجام داده و برابر نساجی مازندران هم نمایش مطلوبی داشت اما در سمت چپ خط دفاعی سرخپوشان این شرایط وجود ندارد.

یحیی گل محمدی اگر می خواهد شروع قوی و خوبی در لیگ بیست و دوم داشته باشد باید به فکر خرید یک مدافع چپ پا و با تجربه باشد چرا که در غیر انی وصورت متضرر خواهد شد.

لازم به یادآوری است؛ یحیی گل محمدی خیلی تلاش کرد میلاد زکی پور یا امید نورافکن را پرسپولیسی کند اما اولی را هواداران پرشمار پرسپولیس نخواستند و دومی هم با سپاهان اصفهان قرارداد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • gaber IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    کاسیانو را بخرید معطل نکنید دشمنان در حال حیله و نقشه هستند دفاع چپ نمیخواهیم فوروارد واجبتره . این عبدی و کمی هم پاکدل قوز دارند و قوزشان راست نمیشود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی