نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
تصمیم عجیب اسکوچیچ بازی مافیا را راه انداخت!/ افشاگری بازیکن تیم ملی در خصوص اردوی قطر و شب زنده‌داری ملی‌پوشان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گویا اسکوچیچ قصد دارد با تغییر قوانین تیم ملی قدرت خود را تثبیت کند. مثلا او سال گذشته با دعوت نکردن مهدی طارمی، تلاش کرد انضباط را جاری کند، غافل از این‌که بازیکنان نه تحت‌تاثیر یک تصمیم که از مجموعه تصمیمات و رفتارهای سرمربی تاثیر می پذیرند.

اخیرا رسانه‌ها فاش کردند در اردوی تیم‌ملی اتفاقاتی آماتورگونه و به دور از دنیای حرفه‌ای رخ می‌دهد. به عنوان مثال نوشتند بازیکنان تا نزدیکی صبح مافیا بازی می‌کنند. این موضوع کاملا صحت دارد، همانطور که مهدی طارمی هم در آخرین گفت‌وگوی خود شب زنده‌داری بازیکنان را تکذیب نکرد. در ۶ ماه گذشته و در اردوی تیم‌ملی اگر کادر فنی نتوانست باعث اتحاد بازیکنان شود، در عوض بازی مافیا از پس این ماموریت برآمد چراکه بازیکنان یکدل و متحد هر شب این بازی را انجام می‌دادند! فقط گاهی نقشهایشان در بازی‌ عوض می‌شد و در گروه مافیا یا شهروندها قرار می‌گرفتند. 

 یکی از بازیکنان تیم‌ملی که دوست ندارد نامش فاش شود، اطلاعات تازه‌ای در این باره به جام جم داده است. او می‌گوید: «ما پیش‌تر ساعت۱۲ را در اردوی تیم‌ملی نمی‌دیدیم. یکی از دلایلش این بود که مربیان تاکید داشتند باید ساعت۹ پای میز صبحانه باشیم. من بازیکن هم مجبور بودم زود بخوابم. برای فردا هم برنامه کاملا مشخص بود. کلاس آنالیز داشتیم. تمرین داشتیم. به سالن وزنه می‌رفتیم. زیر نظر فیزیوتراپ کار می‌کردیم. ماساژ می‌گرفتیم. استخر می‌رفتیم و ... خلاصه برنامه‌مان پر بود. در دوران اسکوچیچ ولی این گونه نیست. ما معمولا در اردو فقط تمرین می‌کنیم. به همین دلیل وقت آزاد و زمان بیشتری داریم.»

افشاگری بازیکن تیم ملی در خصوص اردوی قطر و شب زنده‌داری ملی‌پوشان/ تصمیم عجیب اسکوچیچ بازی مافیا را راه انداخت!

او با تائید بازی مافیا در اردو توضیح می‌دهد: «ماجرا از روزی شروع شد که اسکوچیچ گفت صبحانه اختیاری است و بازیکنان اگر بخواهند می‌توانند صبحانه نخورند. من یک سوال از شما دارم. مگر صبحانه مهمترین وعده روز نیست؟ اصلا مگر می‌شود در تیم ملی اسپانیا یا آلمان و انگلیس بازیکن صبحانه نخورد؟ اتفاقا همیشه مقوی‌ترین خوردنی‌ها را برای صبحانه می‌گذارند. خلاصه بعد از اعلام اسکوچیچ اکثر بازیکنان فهمیدند شب می‌توانند بیشتر بیدار باشند چون تا ظهر خبری نیست و می‌توانند بخوابند. این شکلی بود که ما بیشتر سر میز ناهار مربیان را می‌دیدیم. وقتی وعده صبحانه اختیاری شد، با اکثر بچه‌ها شب دور هم جمع می‌شدیم تا مافیا بازی کنیم.» 

این بازیکن تیم‌ملی در تکمیل توضیحاتش می‌گوید: «معمولا برای بازی دو گروه می‌شدیم و در اتاق دو تا از بازیکنان جمع می‌شدیم. بازی هم خیلی وقت‌ها تا ۴صبح طول می‌کشید. بعد هم می‌خوابیدیم تا ظهر. بیدار هم که می‌شدیم برای ناهار می‌رفتیم. ناخودآگاه به لحاظ بدنی خسته بودیم چون زمان اصلی خواب را از دست می‌دادیم. البته بگویم که بهتر بود همه شب زود می‌خوابیدیم ولی گاهی در شرایط اردویی که سخت است، بازیکنان دوست دارند بیشتر کنار هم باشند و خوش بگذرانند. وضعیت آب و هوای قطر هم اصلا مطلوب نبود.» 

او درباره جلسات تمرینی تیم نکته جالبی را بیان می‌کند: «اکثر بچه‌ها سر زمان تمرینی تیم با اسکوچیچ خیلی بحث داشتند. آنها می‌گفتند یک ساعت زودتر تمرین کنیم چون شرایط آب و هوایی از لحظه تاریکی اصلا فرقی نمی‌کرد. کلا گرم بود. گفتیم حداقل تمرین زودتر تمام شود. از آن زمان ساعت بیکاری بعد از ناهار هم کمتر می‌شد. در نهایت فقط نیم ساعت زمان تمرین را جلو کشیدند. کلا اردوی خوبی نداشتیم. هر چند بچه‌ها در زمین خیلی تلاش می‌کردند ولی در آن شرایط روحی و آن وضعیت آب و هوایی هیچکسی راضی نبود.» 

این بازیکن تیم‌ملی درباره دیگر حاشیه‌های اردوی تیم‌ توضیح می‌دهد: «کلا که نظارتی وجود نداشت. اعتراض‌ها هم زیاد بود. زمین چمن اصلا کیفیت لازم را نداشت. بیشتر بچه‌ها می‌گفتند اصلا چرا به قطر آمده‌ایم؟ چرا همان تهران نماندیم. اسکوچیچ ظاهرا می‌ترسید نتواند در تهران بچه‌ها را مدیریت کند و آنها از اردو خارج شوند. ما گفتیم چه حرفی است. این دیگر بسته به مدیریت خود مربی دارد. در قطر یکجورهایی کار از دست اسکوچیچ در رفت.»

منبع: جام جم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • علی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    اسکوچیچه دیگه بیشتر ازاین ازش انتظار نداریم
    • علی US ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      با اسکو تو جام جهانی مافیا اول میشیم
  • منطق اث‌دق‌لالی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    چقدر جالب خبر ورزشی از قول بازیکنان مطلب منتشر می کنه و تا دراون کی روش رو تا سرحد خدای جذبه ونظم وانضباط بالا ببره واسکوچیچ رو یه مربیه بی کفایت وفاقد کیفیت نشون بده آسوده بخوابید کی روش پرستان بیدارند
    • سیاوش IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      شما هم برادر تا جام جهانی آسوده بخواب . فقط امیدوارم نتایج تیم ملی در جام جهانی این خواب شیرین شما رو تلخ نکند
    • ع م IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      وقتی میگیم تیم ملی زمان کی روش شخصیت داشت یکی از دلایلش همین بود. نه بازیکن از اتفاقات درون اردو حرفی میزد نه تصمیمات سرمربی رو زیر سوال میبرد چون کی روش به معنای واقعی مقتدر بود اونم نه فقط به خاطر جایگاهش بلکه اون یک فرمانده ذاتی بود. صرفاً چون اسکوچیچ سرمربی تیم ملیه نمیشه انتظار احترام داشت. سرمربی تیم ملی ایران باید اونقدر قوی و با دانش باشه که هم بتونه تیمش رو کنترل کنه و هم از خودش ضعفی نشون نده تا کاریزما رو تولید کنه و آروم آروم اقتدارشو به رخ بکشه. از نظر من و همفکرانم اسکوچیچ توانایی لازم رو نداره و لباس سرمربیگری تیم ملی ایران براش بیش از اندازه گشاده.
  • عمو سهراب IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    بله دیگه موافقین این اقا لیاقتشون همچین اوضاعیه! فقط میتونم بگم بدترین و خجالت اور ترین جام جهانی در انتظارمونه
  • سیاوش IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    با سلام، اگر این موضوع واقعیت دارد، سرپرست و مربیان تیم ملی، صد در صد مقصر هستند. اگر این را می دانستید، باید زودتر به فکر تعویض مربی می بودید. بی انضباطی از طرف مربیان و دستیارانش قابل بخشش نیست. چرا مارکار آقاجانیان را که سالها با کیروش کار کرده بود و آبدیده شده بود را به تیم ملی نیاوردید؟ به خاطر اینکه رابطه نداشت. تیم ملی به طور فجیعی در قطر، قلع و قمع خواهد شد. کل سیستم کشور به فنا رفته و از مدیریت فوتبال و ورزش، بیش از این انتظاری نداریم.
  • ف پرسپولیسی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    اگه واقعیت داشته باشه این مطالب، بحث مدیریت ضعیف اسکو به کنار، اینا مگه بازیکنای میلیاردی به اصطلاح حرفه ای نیستن حتما باید چوب بالا سرشون باشه تا زود بخوابن زود پاشن صبحونه بخورن؟
  • حسین IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    واقعا کدوم آدم عاقلی موافق اسکوچیچ می تونه باشه ؟
  • کاف IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    بحث مدیریت یه طرفه بحثه اینکه خود بازیکن باید بفهمه شرایط حساس یه طرف.خود بازیکن داره میگه ما میدونستیم و انجام نمیدادیم.خیلی جالبه.یه مشت بچه مهد کودکی جمع شدن برامون تیم ملی شدن.متاسفم برای اول بازیکنا و باز هم بازیکنای مثلا تیم ملی.
  • نیما IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    اولش بگم من خودم حامی اسکوچیچ نیستم ولی یه صحبت با حامیان کیروش دارم.فقط ابهت نظم و انضباط خوب دیگه چیز دیگه مهم نیس یعنی ناف شما رو با کیروش بریدن یعنی چون تیم ملی نظم داشت مدیریتش خوب بود شمارو قانع کرد وقتی افتخار و جامی کسب نشه به چه درد میخوره ولمون کنید تو رو خدا این همه مربی فقط کیروش کیروش ایشون مربی بود مصر بیچاره نمیکرد الان ما با بی نظمی جام جهانی هستیم اما مصر با مدیریت کیروش باید پای تلویزیون جام جهانی ببینن.حکایت شما مثل کسایی که از گشنگی میمیرن ولی میگن امنیت داریم
    • سیروس US ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      میشه لطفا بگید که چرا میگید که کی روش مصر را بیچاره کرد؟ اولا چرا مسابقات انتخابی قاره آفریقا را با آسیا مقایسه میکنید، دوما تیم مصر بعد از سالها به یک فینال معتبر آفریقایی رسید، و سوما، همه ما بچشم دیدیم که بازی برگشت پلی آف را چطور به سنگال واگذار کردند! وقتی این حرفها را میزنید، حداقل این را هم در نظر داشته باشید که همین کی روش باوجود عدم انتخاب مصر برای بازی های جام جهانی، یکی از منتخبین بهترین مربیان قاره آفریقاست! چرا اینقدر طوطی وار تکرار اشتباهات را میکنید؟
  • ناشناس IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    فکر کنم این گزارش مربوط به بچه های مهدکودک باشه نه بازیکنان تیم ملی ، چون بچه های مهدکودک از خوردن صبحانه امتناع می کنند و باید لقمه تو دهنشون بزارن کسی باید اونا رو بخوابونه ، بخدا شنیدن این صحبتها خیلی عجیبه از بازیکنان تیم ملی ، خودتون احساس مسئولیت ندارید اگر این حال و روزتونه جا رو برای بازیکنانی خالی کنید که قدر جایگاه خود شون رو بدونن مضاف بر اینکه آقای استیلی سرپرست تیم ملی که جزو شرح وظایفشه باید بدون اینکه به جایی ارجاع بده با بازیکنان برخورد می کرد و اگر جواب نمی داد فرآیند اخراج بازیکن رو طی می کرد نه زیر پای سرمربی رو خالی کردن و هر بازیکنی اخراج می شد به این دلیل (دلیل کارشناسی) نه اینکه چون بازیکن فلان تیمن و ....
  • پدرام CA ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    من فقط خدا رو شکر میکنم که زبون ما عربی یا اسپانیایی یا پرتغالی نیست. اگر طرفداران فوتبال توی مصر یا کلمبیا یا پرتغال میتونستند بعضی از این اظهار نظر های طرفداران فوتبال در ایران رو بخونند از تعجب شاخ در میآوردند. هنوز کیروش میگه من یکی از ده سرمربی برتر دنیا هستم! و در ایران این حرف رو بعضیها تکرار میکنند. از دیسیپلین اردوییش میگن. از ناکنیک پذیری و انعطاف تاکتیکی تیم ملی در زمان کیروش میگن. اما نمیگن که این انعطاف پذیری تاکتیکی در طول 7 سال حتی نتونست برای یک بار هم که شده باخت رو با برد عوض کنه! از عیار اسکو در برابر کره میگن اما نمیگن بعد از 7 سال اداره تیم ملی مثل یک باشگاه، گرفتن همه منابع فدراسیون، از سوریه در 2 بازی 2 امتیاز گرفت و دو تا تو آزادی خورد. تنایج هر دو مربی در مقابل کره رو میبینن. اما همین مقایسه رو در مورد عراق یا لبنان یا بحرین یا بوسنی یا سوریه برنمیتابند. نمیپرسند چرا همه ستاره های تیم ملی یا 26 به بالان یا 21 به بایین! دو سال اخر کیروش رو با دو سال اول اسکو مقایسه میکنند. از رخمتی و عقیلی هیچ نمیگن. به شکستهای سخت در برابر لبنان و ازبک کاری ندارند. و و و و....
  • رسول FI ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    بد جوری به این سر مربی بی احترامی شد تو ایران و مطمئن هستم زهرش را خواهد ریخت اگر او هم مثل مردم اروپای غربی باشد؟احتمال دارد تو بازی با امریکا و انگلیس طوری بازیکنان را بچیند تو زمین که دو جین گل بخوریم از دو کشور نام برده.وقتی از پشت چاقو بخورم من هم چاقویم را میکنم تو پشت طرف.من دیگر بعد از همه کارهای که سر این بنده خدا در آوردن به او اعتماد ندارم چون خصوصیات اروپایی ها را میشناسم کینه ابدی بدل میگیرند از شتر بدتر و گفتم اگر او هم مثل مردم اروپای غربی باشد مطمئن باشید زهرش را خواهد ریخت روی فوتبال ایران آن طوری که عرض کردم از عمد کاری میکند یک دو جین گل بخوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی