جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
۰ |
۰
منبع خبر چیست و چرا اهمیت دارد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هر خبری که منتشر می‌شود درست و قابل استناد نیست و باید اخبار را از پلتفرم‌هایی که منبع خبر مشخص و قابل اعتماد دارند و در زمان انتشار اخبار نیز این منابع را مشخص می‌کنند، دنبال کرد.

اخبار یکی از راه هایی است که ما می توانیم از جهان اطرافمان و هر آنچه که در حال رخ دادن است مطلع شویم و این باعث می شود تا در جریان تمام امور قرار بگیریم.همه ما در طول روز با توجه به علایق و سلیقه خود یک سایت و یا شبکه خبری را نگاه می کنیم و از این طریق با اخبار و حوادث روز دنیا آشنا می شویم.

اخبار چگونه تهیه می شوند و یا باید به هر نوع اخباری گوش داد و یا همه خبرهایی که منتشر می شوند درست هستند و می شود به آنها اعتماد کرد؟

باید بگوییم جواب این سوال خیر است زیرا هر خبری که منتشر می شود درست و قابل استناد نیست و باید اخبار را از پلتفرم های معتبر  که منبع خبر مشخص و قابل اعتماد دارند و در زمان انتشار اخبار نیز این منابع را مشخص می کنند ،دنبال کرد.

خبر چیست ؟

هر اتفاقی که در اطراف ما و یا در گوشه و کنار جهان می افتد و برای مردم دارای جذابیت می باشد را خبر گفته می شود.ممکن است همه ما در طول روز اخباری را بشنویم و یا اینکه خودمان این خبر را به دیگران منتقل کنیم و گوینده خبر باشیم در هر صورت همه در طول روز چندین خبر را بازگو و چندین خبر را می شنویم بدون اینکه نیاز باشد به شبکه و یا سایتی سر بزنیم. اما برخی دیگر از مردم شنیدن و یا بررسی کردن اخبار را به صورت جدی و روتین دنبال می کنند و هر روز از طریق پلتفرم های خبری که در دسترس دارند و یا بیشتر به صحت و سقم آن اطمینان دارند اخبار را پیگیری می کنند.

دلیل اهمیت خبر

اخبار آگاهی بخش هستند و ما را از اطلاعات و حوادث اطرافمان مطلع می کنند و باعث می شوند تا ما در ارتباط با آینده تصمیم گیری کنیم به طور مثال بسیاری از ما با توجه به اخبار اقتصادی و دورنمای اقتصادی که در شبکه ها و برنامه های خبری گفته می شود تصمیم هایی را برای کار و شغل مورد نظر و نحوه پس انداز خود می گیریم و یا با توجه به اخبار آب و هوا تصمیم می گیریم تا به یک منطقه سفر کنیم و یا سفر خود را به منطقه خاصی کنسل کنیم .

منبع خبر چیست؟

منبع خبر چیست و چرا اهمیت دارد؟

همانقدر که اخبار صحیح می توانند آگاهی بخش باشند ،اخبار نادرست و نامعتبر نیز می تواند باعث آسیب رسیدن به اقشار مختلف جامعه باشد.برخی از افراد و یا سایت ها برای اینکه بتوانند بازدید سایت ها را بالا ببرند اقدام به نشر اخبار نادرست و نا معتبر می کنند و این می تواند به تصمیم گیری نادرست و یا نشر اطلاعات غلط منجر شود و این هم اثرات سوئی را در جامعه و یا زندگی اشخاص خواهد داشت.اخبار باید دارای منبع خبر موثق باشد تا خواننده و یا بیننده این اخبار را قبول کنند.

چرا منبع خبر اهمیت دارد؟

منبع خبر یکی از اصلی ترین رکن های خبر می باشد و تا حدی مهم است که برخی کشورها و برخی از شبکه های خبری نمی توانند خبری را بدون ذکر منبع منتشر کنند و یا اگر خبری از یک خبرگزاری دیگر در یک شبکه و یا سایت خبری منتشر شود و منبع آن خبر ذکر نشود این کار خلاف قانون می باشد زیرا این منابع خبری هستن که به خبر سندیت می دهند در غیر اینصورت هر کسی می تواند خبری را با توجه به سلیقه و منافع خودش منتشر کند که این می تواند جان و مال  افراد زیادی را به خطر اندازد به طور مثال در زمان همه گیری کرونا اخبارهای ضد و نقیض و نادرست زیادی در ارتباط با نحوه درمان خانگی کرونا و نحوه پیشگیری از این بیماری منتشر شد و جان بسیاری از افراد را به خطر انداخت.

کلام پایانی

اگر می خواهید تا اخبار درست و موثق را با ذکر منبع خبر درست را دنبال کنید و به طور دقیق و صحیح از اتفاقات و اخبار با خبر شوید ما به شما سایت شهر خبر https://www.shahrekhabar.com/ را معرفی می کنیم این سایت اخبار گوناگون و در زمینه های مختلف مانند اخبار سیاسی،اخبار ورزشی،اخبار فناوری و اخبار حوزه سلامت و پزشکی را منتشر می کند و می تواند شما را آگاه و مطلع کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی