سادیو مانه (بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ آفریقا)
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سادیو مانه مهاجم سنگالی بایرن مونیخ بابت کسب عنوان مرد سال فوتبال آفریقا در سال ۲۰۲۲ خوشحال است.

سادیو مانه در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال آفریقا در شهر الرباط مراکش با شکست محمد صلاح مصری و ادوارد مندی سنگالی، موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا در سال ۲۰۲۲ شد. مهاجم سنگالی بایرن مونیخ که در دور گذشته (۲۰۱۹) هم موفق به کسب این عنوان شده بود، تبدیل به دهمین بازیکن آفریقایی شد که بیش از یک بار عنوان مرد سال فوتبال آفریقا را به خود اختصاص می‌دهد.

مانه ۳۰ ساله که در این مراسم حضور داشت، پس از کسب این عنوان گفت: «واقعاً خوشحالم که این جایزه را بردم. از رئیس فدراسیون سنگال، مربی‌ام، هم تیمی‌هایم در سطح باشگاهی و تیم ملی و خانواده‌ام در سنگال تشکر می‌کنم. من احساساتی هستم و حتی کلماتی برای بیان احساس خودم ندارم.»

مهاجم پیشین لیورپول پس از این مراسم به شهر مونیخ بازگشت و این خواسته یولیان ناگلزمان سرمربی بایرن مونیخ بود چرا که او معتقد است مهاجم سنگالی‌اش بهتر است به اردوی پیش‌فصل بایرن در آمریکا ملحق نشود و پس از انجام این سفر طولانی نیاز به استراحت دارد.

سادیو مانه که پس از ۶ فصل حضور در لیورپول از این تیم جدا و در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی جاری با قراردادی سه ساله به بایرن مونیخ پیوست، در ۲۶۹ بازی برای لیورپول به میدان رفت و آمار ۱۲۰ گل‌زده و ۴۸ پاس‌گل را از خود برجای گذاشت. مرد سال فوتبال آفریفا به لیورپول برای کسب ۶ جام از جمله یک قهرمانی در  لیگ برتر انگلیس و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کمک کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    اگه کی روش بهترین مربی آفریقا شده بود الان کل تیترها به اون اختصاص یافته بود ولی مربی ۳۰۰ هزار دلاری سنگال که کی روش میلیون دلاری رو حذف کرد، بهترین مربی آفریقا شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی