نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
کاظم اولیایی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها این بار هشدار جدی تری به کل فوتبال ایران می دهد و می گوید علاوه بر محرومیت احتمالی دوباره سرخابی ها، امکان تعلیق لیگ برتر ایران هم وجود دارد!

مهدی همدانی؛ فردا هفتم مرداد، سی و یکمین سالگرد قهرمانی استقلال در آسیاست. مرداد سال ۷۰ بود که این تیم توانست دومین ستاره را روی پیراهن خود بنشاند، به بهانه همین مسئله و البته اتفاقاتی که این روزها در رابطه با استقلال و پرسپولیس پیرامون احتمال عدم صدور مجوز برای آنها جهت شرکت در لیگ قهرمانان مطرح شده، با کاظم اولیایی تماس گرفتیم. مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال که عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرورزشی به نکات بسیار مهم، دقیق و البته تلخی اشاره کرد که در ادامه می خوانید:

خاطره فراموش‌نشدنی

دومین قهرمانی استقلال در آسیا خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای من است؛ روزهایی فوق‌العاده زیبا که من در استقلال داشتم و کاپ قهرمانی را در بنگلادش بالای سر خودمان بردیم. استقلال اولین تیم باشگاهی بعد از انقلاب بود که قهرمان آسیا شد. هنوز هم عکس آن تیم در دفتر کارم است و هر روز به آن نگاه می‌کنم.

ستاره سوم

 نقش منصور پورحیدری عزیز واقعاً در آن قهرمانی بسیار ارزشمند بود و من این افتخار را داشتم که بیشترین دوران همکاری‌ام در فوتبال را با ایشان سپری کردم. منصور پورحیدری در فوتبال ما بسیار قابل احترام بود چون خودش به همه احترام زیادی می‌گذشت حتی در اوج رقابت با علی پروین هرگز کلمه‌ای علیه ایشان صحبت نکرد و علی‌آقا هم تحت هر شرایطی احترام منصورخان را نگه می‌داشت. در رابطه با آن قهرمانی و مسابقاتی که ۵ ماه پس از آن دوباره در چارچوب جام باشگاه‌های آسیا داشتیم، باید بگویم اگر حد فاصل این پنج ماه، مجید نامجومطلق و امیرقلعه‌نویی مصدوم نمی‌شدند، استقلال الان سه‌ستاره بود. تازه با وجود مصدومیت این دو بازیکن ارزشمند، باز هم شانس بسیار زیادی برای قهرمانی داشتیم و تا فینال بالا آمدیم. متأسفانه در بازی نیمه‌نهایی شاهرخ بیانی هیجان‌زده شد و حرکتی کرد که داور به او کارت قرمز نشان داد. در خود مسابقه فینال هم ابتدا از الهلال جلو افتادیم اما یک گل بسیار عجیب خوردیم و در نهایت مسابقه را در ضربات پنالتی واگذار کردیم. اگر این اتفاقات نمی‌افتاد استقلال الان سه قهرمانی آسیا در کارنامه‌اش ثبت کرده بود.

ادعاهای تکان‌دهنده مدیرعامل سابق استقلال؛ لیگ برتر هم با نظر AFC تعلیق می‌شود/ سیاسیون به ما گفتند مشکلات سرخابی ها را زیرسبیلی رد کنید!

لطف بزرگ حجازی

هنگامی که ما برای برگزاری رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به بنگلادش رفتیم، ناصرخان حجازی سرمربی محمدان بود. ما قهرمان شدیم و من از فرط خوشحالی ساعت مچی‌ام را در هتل جا گذاشتم. آن ساعت را همسرم هنگامی که می‌خواستیم عروسی کنیم، به عنوان هدیه عروسی خریده بود. من در تهران تازه فهمیدم که هدیه عروسی‌ام را جا گذاشتم و از این بابت خیلی ناراحت بودم چون برایم ارزش بسیار زیادی داشت اما چند وقت بعد هنگامی که ناصرخان برای استراحت به تهران بازگشت، این ساعت را برایم آورد. ظاهر مسئولان هتل متوجه شده بودند که من ساعت را جا گذاشته‌ام و آن را تحویل ناصرخان دادند تا به من برگرداند. حجازی با آن کار لطف بزرگی در حق من کرد. آن ساعت را هنوز هم در منزل نگه داشته‌ام.

کنار گذاشتن استقلال و پرسپولیس

واقعاً گفتن این حرف برایم دشوار است اما باید بگویم متأسفانه حرفی که آقای تاج چند شب پیش در تلویزیون زد، صحت دارد و این احتمال کاملاً جدی است که استقلال و پرسپولیس را شهریور سال آینده از لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارند. البته این قضیه هنوز قطعی نیست ولی تأکید می‌کنم احتمال آن وجود دارد.

تعلیق لیگ برتر

اتفاق دیگری که این روزها به عنوان یک خطر ما را تهدید می‌کند تعلیق کل لیگ برتر ماست. اتفاقی که اگر رخ بدهد، عملاً دیگر هیچ تیم ایرانی نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند چون ما استانداردهای لازم را احراز نکرده‌ایم. ۲۱ سال قبل زمان ریاست آقای صفایی‌فراهانی وقتی قرار شد لیگ حرفه‌ای راه‌اندازی شود، هماهنگی‌های لازم با کنفدراسیون صورت گرفت تا این مسابقات را استارت بزنیم و آرام‌آرام طی ۵ سال شرایط را احراز کنیم. شرایطی که یکی از مهمترین آنها برخورداری تیم‌ها از استادیوم‌های اختصاصی بود اما آیا واقعاً چنین اتفاقی رخ داده است؟

همین حالا استقلال و پرسپولیس هنوز دارند در آزادی بازی می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت بالغ بر ۶۵ درصد از تیم‌هایی که در لیگ برتر حضور دارند، هنوز استادیوم اختصاصی ندارند.

ادعاهای تکان‌دهنده مدیرعامل سابق استقلال؛ لیگ برتر هم با نظر AFC تعلیق می‌شود/ سیاسیون به ما گفتند مشکلات سرخابی ها را زیرسبیلی رد کنید!

زیرسبیلی!

هنگامی که ما در کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تمام موارد را موشکافانه بررسی می‌کردیم، به مشکلات زیادی رسیدیم و حتی هشدارهای لازم را هم دادیم اما متأسفانه در آینده اتفاقات دیگری رقم خورد و شرایط دیگری در کمیته تجدید نظر رخ داد. کار به جایی رسید که کنفدراسیون حتی ما را به خلف وعده متهم کرد. در همان مقطع خیلی از سیاسیون می‌گفتند مشکلات استقلال و پرسپولیس را زیرسبیلی رد کنید! متأسفانه چنین اتفاقی طی سالیان گذشته و در دولت‌ها و نگرش‌های سیاسی گوناگون بارها رخ داد و عده‌ای فکر می‌کردند کنفدراسیون متوجه سندسازی‌های ما نمی‌شود اما بالاخره صبر کنفدراسیون هم به پایان رسید و دیدیم که فصل گذشته استقلال و پرسپولیس را از لیگ قهرمانان کنار گذاشت. آنها یک‌بار این کار را کردند و جدیت خود را نشان دادند بنابراین باید بسیار مراقب باشیم چون قضیه جدی است و بار دیگر هم می‌توانند دست به همین کار بزنند.

عمل نکردن به دستور رئیس‌جمهور

متأسفانه سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با استقلال و پرسپولیس کار را بدتر کرد و هیچ‌کدام از وعده‌هایش تا امروز محقق نشده است. متأسفم که بگویم بعضی آقایان خلاف سند تحول دولت سیزدهم که با امضای شخص رئیس‌جمهور ابلاغ شده و انصافاً کار کارشناسی خوبی هم روی آن صورت گرفته، عمل می‌کنند.

توهم توطئه

اگر خدای نکرده استقلال و پرسپولیس دوباره از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند، اصلاً نباید توهم توطئه داشته باشیم بلکه باید درصدد اصلاح مشکلات خود باشیم. همین کنفدراسیونی که استقلال و پرسپولیس را حذف کرد، تیم‌های بزرگ عربستانی را هم کنار گذاشت بنابراین اصلاً این‌طوری نبوده که تحت تأثیر مقامات سعودی دست به اتخاذ چنین تصمیمی زده باشد.

حرکت در مسیر دلخواه دشمن

ورزش همواره برای ما یک دریچه بزرگ و مهم بین‌المللی بوده است تا اعتبار کشورمان را بالاتر ببریم. هنوز فراموش نکرده‌ایم آقای رسول خادم در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک که به میزبانی شهر آتلانتا برگزار شد، عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد را به دست آورد و پرچم ایران در آمریکا به اهتزاز درآمد. طبیعی بود که دولتمردان آمریکایی دوست نداشتند چنین اتفاقی رخ بدهد اما رسول خادم قهرمان جهان شد و پرچم ایران را بالا برد. این دریچه بسیار ارزشمند است که تحت هیچ شرایطی نباید بسته شود اما متأسفانه ما گاهی اوقات با اشتباهات‌مان دقیقاً همان کاری را می‌کنیم که دشمنان ایران می‌خواهند در واقع با اشتباهات خودمان باعث خودتحریمی می‌شویم. یکی از مسائل همین بحث VAR است که ببینید چقدر این روزها سروصدا به پا کرده است. اگر این تکنولوژی وارد فوتبال ما نشود، میزبانی مسابقات مهم را از دست می‌دهیم و به انزوا خواهیم رفت. فوتبال باید آنقدر شخصیت و قدرت داشته باشد که مدیرانش در مذاکره با مسئولان آنها را مجاب کنند تا اجازه استفاده از این برند و تکنولوژی را صادر کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساسان IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    آقای اولیایی تا کل فوتبال ایران رو نابود نکنه دست بردار نیست و نخواهد بود. بعضی ها همچین می گن سیاسیون فلان گفتند و ... انگار روزی که خودشون مدیرعامل شدن و ... سیاسی نبودن و کلا فوتبالی بودن ، از جون فوتبال چی می خواید !؟ بس نبود استقلال و پرسپولیس رو محروم کردین !؟ آخه کدوم باشگاه در آسیا بخصوص در کشور های عربی زیر نظر دولت نیست و خصوصی اداره میشه که شما کاسه ی داغ تر از آی آف سی و فیفا شدین !؟ بله درستش اینه که استقلال پرسپولیس کاملا خصوصی بشند و ... ولی تا اون روز شما زیر آب نزنید آسمون به زمین میاد !؟
  • محمود IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    روی حرفهاش باید به طور جدی فکر کرد
  • محمود IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    روی حرفهاش باید به طور جدی فکر کرد
  • بنام DE ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    «سیاسیون گفتند...» یعنی خودشو ورزشی می‌دونه؟!!!!!!! 😳🐑🤯👻🤕👽🤖💩🎃😈👹🔥
  • ارشیا IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    آخرش فوتبال ایران تعلیق میشه و راحت میشیم 🤔🥴
  • Ali IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    اگر ستاره ها معتبر بود چرا بعد از هردوره روی پیراهن چسبانده نشد ؟؟؟؟تا اینکه حاجی ای پیداشد به نام فتح اله زاده از دوره زمانی کی به کیه استفاده کرد و ناگهان دو ستاره روی پیراهن استقلال رویید !!!بنده از خدا می خوام یک تیم ایرانی حالا هرتیمی که باشه نامش در زمره قهرمانان آسیا ثبت شده باشد ویا به خواست خدا ثبت شود، ولی در گزارش فیفا نام هیچ تیم ایرانی ثبت و ضبط و ذکر نشده حتی تیم پاس که با فیروز کریمی قهرمان شد،وفقط نام تیم های ایرانی که به فینال آسیایی رسیده اند نوشته شده است .
  • مرتضی US ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    فوتبالی که به سیاست آلوده شده و حتی رئیس فدراسیون مستقل نداره و مدیرانش دائم به فکر زدن زیرآب هم هستن از این بهتر نمیشه همینم که هست به خاطر غیرت مردم و جوانانه!
  • پدرام CA ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    حاج کاظم شما که با این مضاحبه خودت برای ای اف سی نقص مدارک رو مرتفع کردی! از این 21 سالی که میگی چند سالش دوره تاج و کفاشیان بود که حالا برای آقای تاج چشم و ابرو میای؟ یک بخشی از دوره اقای کفاشیان ما داشتیم تو پول نفت شنا میکردیم علی آیادی هم که اگر یک کار در دنیا بلد بود اون کار ساخت و ساز بود چرا اون موقع درستش نکردید؟ میگن شما ادم خوبی هستی. این مصاحبه ولی ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی