آدرس‌های غلط در مورد بسکتبال ندهید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تمرینات تیم ملی بسکتبال از فردا در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز می‌شود.

بسکتبال ایران که برای برگزاری دو مسابقه دوستانه در این ماه به ژاپن دعوت شده است با ۱۹ بازیکن که شامل محمد جمشیدی، بهنام بخچالی، نوید رضایی‌فر، سجاد پذیرفته، متین آقاجانپور، سینا واحدی، امیرحسین یازرلو، آرش ثابتی، جلال آقامیری، حسن علی اکبری، پیتر گریگوریان، بهشاد عربزاده، محمد رحیمی، سالار منجی، محمدحسین احمدی، میثم عابدی، مرتضی طاهری، محمدحسین جعفری و سورنا علیزاده است به اردو می رود. اردویی که  هفت بازیکن حاضر در کاپ آسیا ۲۰۲۲  یعنی رسول مظفری، سجاد مشایخی، محمد حسن‌زاده، محمد یوسف وند، آرمان زنگنه، ارسلان کاظمی، حامد حدادی به آن دعوت نشده اند.

تیم ایران قرار است برای این بازی دوستانه با ترکیب تیم های ایران الف و ایران نوین به ژاپن برود. آنهم بدلیل اینکه تیم کشورمان در تاریخ سوم شهریورماه در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ در تهران میزبان ژاپن است. پس برای عدم شناخت ژاپنی ها از ترکیب تیم ملی ،سعید ارمغانی،سعی کرده نفراتی جدید را به اردو دعوت کند تا ضمن شناخت از بازیکنان جوانتر ،ژاپنی ها را درگیر لیست نهایی برای آن پنجره بکند. البته در این میان به بازیکنانی چون ارسلان کاظمی،حامد حدادی هم استراحت می دهد. چرا که آنها در مسافرت به سر می برند.

از سویی دیگر فدراسیون در لیست کادر فنی هم تغییراتی داده است و به جای زلاتکو یوانوویچ ،محمدرضا اسلامی سرمربی ایران نوین را جایگزین کرده  تا در کنار مهران آتشی و محمد کسایی پور تیم ملی را همراهی کند. وحید کلاه سنگیانی به عنوان سرپرست تیم ملی جایش را به امیرحسین واحدی پور داده و محسن صادق زاده هم به آمریکا بازگشت.

آدرس اشتباهی

نسل سازی بهترین گزینه برای آدرس اشتباهی دادن است. وقتی شما به فاصله یک ماه بعد از کاپ آسیا چهارمین پنجره جام جهانی را پیش روی‌تان دارید قاعده کار حفظ شاکله اصلی تیم ملی در کاپ آسیاست. دو ماه بعدتر پنجره پنجم و …. بنابراین  تنها جایی که نسل سازی اتفاق نمی‌افتد در تیم ملی است از این رو فضای عمومی بسکتبال کشور را باید با تدوین سیاست‌های درست و اصولی و از همه مهمتر انتخاب‌های صحیح در مسیر فرایند نسل سازی قرار باید داد. نه اینکه با دادن این لیست اذهان عمومی را به سمتی برد که تغییرات کلی در تیم داده شده است.

همه می دانیم که این طور نیست و تیم ملی بدنبال کسب جواز جام جهانی است. موضوعی که برای هر رئیس فدراسیونی واجب به نظر می رسید. چرا که فدراسیون اگر بدنبال تغییر نسل بود باید در کاپ آسیا تیم را جوان می برد  تا با تجربیاتی که در ان رویداد بدست می آورد در پنجره های انتخابی بتواند از آن بهره ببرد. پس با دادن آدرسهای اشتباهی افکار عام را نباید به سمت و سویی دیگر برد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    یعنی باز هم تیم را جوان نکردند
  • منصور IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    تحلیل درست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی