نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۴ گزینه برای لیست خروج خبرساز ساپینتو/ خداحافظی غیرمنتظره با بمب آبیها در تهران!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عملکرد ضعیف مهاجمان استقلال در اردوی ترکیه و ثبت نشدن حتی یک گل به‌نام آنها مزید برعلت شده تا احتمال جدایی یکی از مهاجمان از استقلال قوت بگیرد.

اردوی استقلال در ترکیه به پایان رسید و کاروان این تیم از سفر برون مرزی خود به ایران بازگشتند و بعد از یکی، دو روز استراحت دوباره کار خود را تا شروع لیگ برتر پیگیری خواهند کرد.

برگزاری اردوی ترکیه برای استقلال اهمیت‌های بسیاری داشت و علاوه برآنکه چهار بازی تدارکاتی انجام شد، بازیکنان به طور تمام وقت و با تمرکز بالا در اختیار مربیان بودند و بدن‌های خود را برای حضور در لیگ برتر آماده کردند.

طبق برآوردی که شده بازیکنان استقلال تا شروع لیگ به آمادگی لازم برای شرکت در رقابت‌های سخت لیگ خواهند رسید اما در این میان ممکن است ساپینتو در روزهای آتی روی نام دو بازیکن قلم قرمز بکشد.

درباره نام‌هایی که قرار است با استقلال قطع همکاری کنند هنوز باشگاه استقلال اطلاع‌رسانی رسمی نداشته و باید تا آن زمان تحمل کرد اما در روزهای آخر اردوی استقلال در ترکیه خبرهایی درباره احتمال کنار رفتن نام سعید مهری از فهرست بازیکنان فصل بعد شنیده شده است.

ساپینتو درباره چنین مسائلی به‌شدت حساس است و تا زمان تصمیم‌گیری قطعی دوست ندارد نام بازیکنان مازاد رسانه‌ای شود. او برای قرار دادن نام بازیکنان در لیست خروج معادلات دیگری را هم در ذهن دارد و ابتدا به‌دنبال اطمینان قطعی از جذب بازیکنان جدید است و بعد از آنکه از سوی مدیران باشگاه اطمینان حاصل کرد، در این راستا اقدام خواهد کرد.

تصمیم‌گیران استقلال پیش از این هم برخی بازیکنان را در لیست خروج قرار داده بودند و ۷ بازیکن از استقلال کنار گذاشته شدند اما این رویه تا رضایت قطعی ساپینتو ادامه خواهد داشت و به احتمال بسیار زیاد در روزهای آتی یکی، دو بازیکن از استقلال جدا خواهند شد و به جای آنها بازیکنان جدید به خدمت گرفته می‌شوند.

درباره احتمال جدایی شهباززاده نیز خبرهایی دست به دست می‌شود که روشن نیست این اخبار صحت داشته باشد، یا خیر. گفته می‌شود خود شهباززاده به‌دلیل تعدد مهاجم در خط حمله به‌دنبال حضور در تیم دیگری است. اما علاوه بر نام این بازیکن، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی نیز در حاشیه امنیت آن چنانی قرار ندارند.

عملکرد ضعیف مهاجمان استقلال در اردوی ترکیه و ثبت نشدن حتی یک گل به‌نام آنها مزید برعلت شده تا احتمال جدایی یکی از مهاجمان از استقلال قوت بگیرد، چرا که همه می‌دانند اگر کاوه رضایی به فرم ایده‌آل برسد حضور در ترکیب استقلال نیز برای دیگر بازیکنان دشوار خواهد بود.

در واقع تصمیم به جدایی از استقلال می‌تواند یک اقدام دوسویه باشد؛ هم از طرف سرمربی استقلال که بخواهد ترافیک را در خط حمله کاهش دهد و هم از سوی بازیکنانی که قابلیت بازی در ترکیب اصلی دیگر تیم‌ها را دارند اما به‌دلیل تعدد مهاجم در استقلال قادر به حضور مداوم در ترکیب تیم خود نیستند. استقلال در خط آتش با شش گزینه بالقوه مواجه است که هر یک قابلیت بازی در ترکیب اصلی را دارند. جدایی در حقیقت می‌تواند متضمن آینده این بازیکنان در فوتبال ایران هم باشد. از طرفی گفته می‌شود ساپینتو بی‌میل نیست که تیمش را با یک مهاجم تخصصی آرایش کند و در کنار تک مهاجم تیمش بازیکنانی با خصوصیات یک وینگر را قرار دهد.

هر چند که مشت سرمربی استقلال باز نشده و همه منتظر ورود او به لیگ برتر هستند تا پی به مکنونات ذهنی‌اش ببرند اما در بازی‌هایی که در ترکیه انجام شد، می‌شد به این نتیجه رسید که سرمربی استقلال بیشتر تمایل به بازی با یک مهاجم رأس دارد که این ایده شانس بازی را برای دیگر بازیکنان به حداقل می‌رساند و آنها را از پست تخصصی خود دور می‌کند.

به هر حال در روزهای آتی تکلیف برخی بازیکنان مشخص خواهد شد. شاید هم در نهایت ساپینتو به این باور برسد که باید همه این بازیکنان را حفظ کند.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمد IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    هیچ کدام از بازیکنانی که الان در خط حمله استقلال هستند تو هیچ فصلی برای استقلال بیش از 7 گل نزدند حتی کاوه رضایی که انقدر بزرگش کردن. مهاجم نوک یعنی رضا عنایتی، صمد مرفاوی، آرش برهانی،فرهاد مجیدی. تیام
  • اس اس IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    کاش شهباززاده رو خط بزنه و بقیه رو نگه داره
  • آبی NL ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    از قدیم گفتند، سیستمو عوض کن، بازیکناتو حفظ کن! One of the advantages of 4-1-4-1 is its variability. It can easily be turned into a 4-3-3 (4-1-2-3) and a 4-1-3-2, the latter of which is like a 4-4-2 diamond formation. A 4-1-3-1-1 formation can also make sense: a player leaves the line in the offensive midfield and uses the space between the lines. He/she can then, together with the central striker, create dangerous situations in the center (attacking midfielder or deep-lying forward). Defensively, you can drop easily in a 4-5-1 with the midfielders getting into a compact shape.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی