مسیر پرپیچ و خم برای صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رقابت‌های بسکتبال کاپ‌آسیا به پایان رسید و حالا همه نگاه‌ها به پنجره جام‌جهانی و مسیر صعود ایران به این مسابقات است.

تیم ملی در رقابت‌های کاپ‌آسیا که به میزبانی اندونزی برگزار شد به‌رغم عملکرد خوب در مرحله مقدماتی و صعود به مرحله بعد به عنوان صدرنشین، با بازی پرحرف‌وحدیث برابر اردن و ناکامی، موجی از نگرانی را برای اهالی بسکتبال به این ورزش ایجاد کرد که آیا با این تیم و کادر فنی‌ می‌توانیم چشم انتظار صعود و حضور در جام‌جهانی باشیم یا خیر؟

نکته مهم و قابل اهمیت آن است که تیم ملی در سال‌های نه چندان دور برابر تیم‌هایی برنده می‌شد که امروز برای رسیدن به این مهم، با اما و اگرها روبه‌رو است و برای برد با سختی‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. از سویی دیگر وقتی در کاپ‌آسیا این‌چنین نتیجه می‌گیریم، در رقابت‌های معتبری همچون جام‌جهانی آیا می‌توان به این تیم امیدوار بود البته اگر بتوانیم مسافر این جام شویم.

اما مسیر تیم ملی بسکتبال ایران در راه جام‌جهانی چگونه است ؟شاگردان سعید ارمغانی در راه صعود به جام‌جهانی باید سوم شهریورماه در تهران به مصاف ژاپن رفته و و هفتم شهریور در استرالیا برابر قهرمان کاپ‌آسیا قرار بگیرند. این تیم در ادامه جمعه ۲۰ آبان‌ماه در دیداری خانگی به مصاف چین می‌رود و سه روز بعد در تهران پذیرای استرالیا است. دیدار با ژاپن در چهارم اسفند و مصاف با چین در هفتم همین ماه تکلیف تیم ایران را در راه جام‌جهانی مشخص می‌کند، اما نکته بسیار مهم این است که ما باید در دیدارهای خود برنده باشیم و منتظر بمانیم تا قزاقستان دست کم در دو دیدار خود شکست را پذیرا شود.

اگر وضعیتی که هم‌اکنون جدول مسابقات دارد تا انتها ادامه پیدا کند، تیم ملی بسکتبال ایران از صعود به جام جهانی بازمانده و شاگردان سعید ارمغانی باید از طریق تلویزیون این بازی‌ها را دنبال کنند .

جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان در خصوص این ناکامی و مسیر جام جهانی می گوید: «دوست داشتیم این حضور همراه با نتیجه باشد و اتفاق خوبی رقم بخورد اما نشد به همه بازیکنان و کادر فنی تیم ملی خسته‌نباشید و خوشبختانه تیم در این دوره خیلی یکدل و منسجم بود.در مورد مسائل فنی هم اجازه بدهید سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی صحبت کند و من ورود نمی‌کنم. تنها کاری که من به عنوان رئیس فدراسیون می‌توانم انجام بدهم این است که برنامه‌ریزی خوبی برای تیم ملی در راه حضور در جام جهانی انجام دهیم چون کار سختی را در پنجره‌های بعدی داریم و رقابت‌های مهمی را باید پشت‌سر بگذاریم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی