دختر ۲۴ ساله که یک شبه قهرمان کشورش شد، کیست؟/ از مصدومیت وحشتناک تا تاریخی‌ترین گل فوتبال زنان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کلویی کلی، ستاره انگلیسی، پس از به ثمر رساندن گل پیروزی در فینال یورو ۲۰۲۲، جایگاه خود را به عنوان قهرمان ملی تضمین کرد.

کلویی کلی ۲۴ ساله در نیمه دوم بازی تیم ملی زنان انگلیس مقابل آلمان در فینال یورو ۲۰۲۲ وارد میدان شد و در دقیقه ۱۱۰ گل پیروزی را به ثمر رساند. این دومین گل او برای تیم ملی انگلیس از زمان اولین بازیش در نوامبر ۲۰۱۸ بود، اما این گل بزرگ‌ترین گلی است که تا به حال برای انگلیس به ثمر رسیده است و باعث شد تا آنها اولین جام مهم خود را کسب کنند.

هواداران انگلیسی حتی از او خواستند تا نخست‌وزیر بعدی باشد! کِلی تا ابد به عنوان اسطوره انگلیسی شناخته خواهد شد.

دختر ۲۴ ساله که یک شبه قهرمان یک کشور شد/ از مصدومیت وحشتناک تا تاریخی‌ترین گل فوتبال زنان

مسیر صعود او به قله حتی جالب توجه‌تر است، چرا که او به تازگی از آسیب‌دیدگی خطرناک رباط صلیبی بهبود یافته است. مهاجم منچسترسیتی در ماه می ۲۰۲۱ از ناحیه زانوی راست خود دچار آسیب‌دیدگی وحشتناکی شد و تا آوریل از میادین دور ماند. در نتیجه به ناچار بازی‌های المپیک توکیو را از دست داد و تیم در یک‌چهارم نهایی توسط استرالیا حذف شد. و در اوایل این ماه، کلی عنوان کرد که رسیدن به یورو تنها چیزی بود که او را در طول دوره توانبخشی امیدوار نگاه می‌داشت. او گفت: «سخت بود، اما می‌دانستم از تلاشی که برای بهبودی انجام می‌دهم منفعت خواهم دید. هدفم رسیدن به یورو بود و رسیدن به این هدف من را در روزهای سخت به پیش می‌برد. اما اکنون من اینجا هستم و انگار زمان زیادی گذشته است. آن روزها سخت بود و مربوط به همان دوران بود، وقتی به زمین بازی برمی‌گردی همه آن چیزها را فراموش می‌کنی، و فقط از اینکه به زمین برگشته‌ای شکرگزاری.»

کلی که قبل از پیوستن به آرسنال در آکادمی کوئینزپارک‌رنجرز بود، در دوران جوانی دو ساعت رفت و برگشت با قطار سفر می‌کرد تا با غول‌های شمال لندنی تمرین کند. وقتی در اولین بازی خود در ۱۷ سالگی در جام قاره‌ای مقابل واتفورد در ژوئیه ۲۰۱۵، بعد از ۲۲ دقیقه از ورود به زمین گلزنی کرد، نشان داد که راه پرباری در پیش خواهد داشت. اما پس از به ثمر رساندن ۵ گل در ۱۶ بازی، به صورت قرضی به اورتون پیوست اما تافی‌ها قرارداد او را دائمی کردند. پس از چهار سال حضور در مرسی‌ساید، سیتی در سال ۲۰۲۰ به سراغش رفت و او اولین فصل خیره‌کننده را در استادیوم آکادمی تجربه کرد. در ۳۴ بازی ۱۶ گل به ثمر رساند و به سیتی در قهرمانی جام حذفی کمک کرد، همچنین توانست جایزه بهترین بازیکن فصل باشگاه را به دست آورد.

دختر ۲۴ ساله که یک شبه قهرمان یک کشور شد/ از مصدومیت وحشتناک تا تاریخی‌ترین گل فوتبال زنان

کلی حتی در تیم منتخب سال PFA (اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای) انتخاب شد، و در نوامبر ۲۰۲۰ عنوان بهترین بازیکن زن سال در جوایز فوتبال نورث‌وست را از آن خود کرد. حتی با وجود مصدومیت، در ماه فوریه قرارداد جدیدی را تا سال ۲۰۲۵ امضا کرد.

اکنون توجه کلی به فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ سوپرلیگ زنان معطوف خواهد شد که در سپتامبر آغاز می‌شود، و قطعاً به دنبال آن است که سیتی را به اولین قهرمانی خود از سال ۲۰۱۶ برساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی