حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به ما ابلاغ نشده است/ برنامه لیگ را به خواست اسکوچیچ تنظیم کردیم/ لیگ فعلاً بدون تماشاگر برگزار نمی‌شود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بالا رفتن آمار تلفات هنوز دستور جدیدی مبنی بر ممنوعیت ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها به ما ابلاغ نشده است و طبق دستورالعمل قبل عمل می‌کنیم.

محمدرضا مدنی؛ سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفتگو با خبر ورزشی، درباره شایعه دستورالعمل اکید فیفا در رابطه با حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی در حاشیه مسابقات باشگاهی لیگ برتر بیست و دوم اظهار داشت: من این موضوع را از شما می‌شنوم! البته در یکی دو خبرگزاری هم مطالبی در این باره دیدم ولی هنوز موضوعی به شکل رسمی در این ارتباط به ما ابلاغ نشده است.

خبری از ورود بانوان ندارم

وی افزود: شاید این موضوع در فدراسیون در حال بررسی و یا تعامل است که ما از این هم خبر نداریم. فعلاً اظهار نظری در این باره نمی‌توانم انجام بدهم چون خبری در این باره ندارم. قطعا اگر دستورالعمل جدیدی در این باره صادر شود آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

خیلی از باشگاه‌ها آماده ورود به لیگ حرفه ای نیستند

وی همچنین درباره شرایط باشگاه‌ها برای ورود به مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: هنوز با مشکلات زیادی مواجه هستیم. برخی باشگاه‌ها وضعیت زمین مسابقه‌شان را روشن نکرده اند. تعدادی پیراهن‌شان را به ما معرفی نکرده و هنوز نمی‌دانیم تعدادی از تیم‌ها در کدام شهر میزبان مسابقات‌شان خواهند بود.

فقط چمن انزلی آماده میزبانی لیگ است، همین!

این مقام مسئول در سازمان لیگ افزود: برای نمونه باشگاه ملوان با در اختیار داشتن چمن مطلوب ورزشگاه تختی انزلی هنوز سکوهای این استادیوم را به شرایط مورد نظر سازمان لیگ نرسانده است. ضمن اینکه اطراف این زمین پر بود از کارگاه‌های مختلف که البته در روزهای اخیر در حال جمع آوری هستند. علاوه براین محدوده اطراف زمین هم باید آسفالت شود که به ما قول داده شده تا قبل از شروع مسابقات لیگ همه این نواقص برطرف خواهند شد.

حضور بانوان در ورزشگاه ها به ما ابلاغ نشده است/ برنامه لیگ را به خواست اسکوچیچ تنظیم کردیم/ لیگ فعلاً بدون تماشاگر برگزار نمی شود

منتظر دستور شورای تأمین امنیت هستیم

سهیل مهدی همچنین در پاسخ به این پرسش خبر ورزشی که با توجه به بالا رفتن آمار تلفات ناشی از بیماری کرونا آیا تعداد حضور تماشاگران در استادیوم‌ها به کمتر از ۳۰ درصد تقلیل پیدا خواهد کرد یا نه گفت: اگر قرار بر کاهش حضور تماشاگران باشد این موضوع باید از سوی بخش ورزشی شورای تأمین امنیت ملی و ستاد مقابله با کرونا تصویب و به ما ابلاغ شود که تا این زمان ما همچنان طبق دستورالعمل قبل کار خواهیم کرد و فعلاً قرار است لیگ را با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها استارت بزنیم.

هیأت‌ها مسئول ظرفیت استادیوم‌های‌شان هستند

مهدی در پاسخ به این پرسش که چرا در هفته‌های پایانی لیگ بیست و یکم برخی مسابقات با استادیوم‌های پر از تماشاگر برگزار می‌شد توضیح داد: ما دستورالعمل مربوط به ستاد مقابله با کرونا را به همه هیئت‌های فوتبال و شهرهای میزبان ابلاغ کرده بودیم، اگر کسی این درصدها را رعایت نکرده باشد خودشان باید پاسخگو باشند.

لیگ فعلاً با تماشاگر برگزار می‌شود

وی در این باره که احتمال دارد با بالا رفتن آمار تلفات حضور تماشاگران به استادیوم‌ها ممنوع شود و لیگ بدون تماشاگر باشد گفت: خیر! فعلاً چنین دستورالعملی نداریم و هیچ ممنوعیتی برای ورود تماشاگران اعلام نشده است. اگر مورد خاصی باشد باید از کمیته پزشکی سازمان لیگ پیگیر شوید.

تست کرونا اجباری نیست

 رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ همچنین در این باره که آیا قرار است تیمهای باشگاهی قبل از حضور در مسابقات تست کرونا بدهند یا نه گفت: اگر چنین شرایطی مد نظر ستاد مبارزه با کرونا باشد حتماً این موارد را لحاظ خواهیم کرد اما فعلاً دستوری در این باره صادر نشده است. قطعاً رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی باشگاه‌ها بیش از هر چیز به سود خودشان خواهد بود. چرا که ضریب ابتلای اعضای تیم‌شان به این بیماری را کاهش میدهد.

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به ما ابلاغ نشده است/ برنامه لیگ را به خواست اسکوچیچ تنظیم کردیم/ لیگ فعلاً بدون تماشاگر برگزار نمی‌شود

شاید باشگاه‌ها از تعطیلات شاکی باشند

وی در ادامه افزود: برنامه مسابقات ۵ هفته اول را زودتر اعلام کردیم تا تیم‌ها برای میزبانی و یا سفر به شهرهای مختلف اقدامات لازم را انجام بدهند. ضمن اینکه تمام تلاش ما در برنامه ریزی مسابقات بر اساس تقویت هرچه بیشتر تیم ملی بوده است.

مهدی اضافه کرد: طبق آخرین صحبت‌هایی که با سرمربی محترم تیم ملی داشتیم سعی شد تا بیشترین تعداد تعطیلات را در خلال برگزاری مسابقات بگنجانیم. گرچه ممکن است برخی باشگاه‌ها از این شرایط راضی نباشند اما با توجه به حساسیت رقابت‌های جام جهانی و جلب رضایت سرمربی، ما طبق خواسته آقای اسکوچیچ عمل کردیم. امیدواریم که در نهایت نتیجه خوبی برای تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی رقم بخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساسان IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    نه تو رو خدا تعارف نکنید امسال هم بدون تماشاگر برگزار کنید😊

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی