سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
۶ |
۱
رد صحبت‌های وزیر ورزش/ VAR به نیم فصل دوم هم نمی‌رسد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به تازگی وزیر ورزش و جوانان وعده داده است تکنولوژی کمک داور ویدیویی در نیم فصل دوم بازی‌های لیگ برتر وارد کشورمان می‌شود.

برخی از داوران مطرح فوتبال کشورمان موضوع ورود VAR را رد می‌کنند و می‌گویند امکان ندارد در نیم فصل دوم بازی‌های لیگ برتر بتوان از این تکنولوژی استفاده کرد.  یکی از این‌ها اشکان خورشیدی است که اتفاقا در تست آمادگی جسمانی پیش از فصل داوران نمره قبولی نگرفت.

او می‌گوید: من نسبت به این موضوع خوش بین نیستم. ما در نیم فصل نخست به طورحتم این تکنولوژی را نخواهیم داشت و در دور برگشت هم من بعید می‌دانم که بتوانیم از آن استفاده کنیم. تنها بحث خرید مطرح نیست که البته ما در این زمینه هم مشکل داریم. باید دوره‌هایی را در ایران زیر نظر فیفا برای داوران برگزار کنیم و تا زمانی که این کلاس‌ها برگزار نشود حتی  اگر VAR هم بخریم قادر به استفاده از آن نخواهیم بود.

علی خسروی یکی از اعضای کمیته داوران هم در این باره گفت: حمید سجادی استاد من بوده و دوستش دارم. خیلی هم قشنگ صحبت می‌کند اما پروسه VAR دست‌کم نیاز به یک سال و نیم زمان دارد. ابتدا باید دستگاه‌ها نظارتی آن را تایید کنند و سپس خریداری شوند، آموزش داده شوند، به صورت آفلاین و در ادامه آنلاین مورد استفاده قرار بگیرند. قطعا به نیم فصل دوم نمی‌رسند اما امیدواریم وزیر ورزش ورود کند تا هر ماه یک کار را انجام بدهیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • 4444 IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    معلومه شیتیل بگیرا نمیذارن VAR بیاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی