نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کدام بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند؟/ عدد عجیب پیام‌های آزاردهنده برای رونالدو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی منچستریونایتد در صدر لیست ۱۰ ستاره‌ای قرار گرفت که بیشترین آزار و اذیت را متحمل شده‌اند.

کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی ۳۷ ساله منچستریونایتد، در تاریخ بین ۱۳ آگوست ۲۰۲۱ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲، تعداد ۱۲۵۲۰ پیام آزاردهنده دریافت کرد. در تاریخ ۲۷ آگوست، روزی که انتقالش به یونایتد را تکمیل کرد، تعداد این پیام‌ها به اوج خودش رسید.

کاپیتان باشگاه، هری مگوایر، با ۸۹۵۴ پیام در همان بازه زمانی دوم شد. از این تعداد، ۲۹۰۳ مورد در تاریخ ۷ نوامبر پس از عذرخواهی مگوایر از هواداران بعد از شکست ۲-۰ مقابل منچسترسیتی، ارسال شد. مارکوس رشفورد (۲۵۵۷)، برونو فرناندش (۲۴۶۴)، فرد (۱۹۲۴) و داوید دخئا (۱۳۹۴) نیز در بین ده نفر اول قرار گرفتند، همچنین هافبک‌های جدا شده تیم: جسی لینگارد (۱۶۰۵) و پل پوگبا (۱۴۴۶) به ترتیب هفتم و نهم شدند. هری کین از تاتنهام (۲۱۲۷) و جک گریلیش (۱۵۳۸) از منچسترسیتی تنها بازیکنانی هستند که منچستریونایتدی نیستند و در فهرست ستارگان آزاردیده قرار گرفتند.

کدام بازیکنان در شبکه‌های اجتمامی بیشتر مورد آزار و اذیت قرار گرفتند؟/ ۱۲۵۲۰ پیام در کمتر از ۶ ماه برای رونالدو!

در مجموع، ۶۰۰۰۰۰ از ۲٫۳ میلیون توییت در پنج ماه اول فصل گذشته ثبت شده که به هفت بازیکن از این لیست ده نفره مربوط هستند. هفت درصد از فوتبالیست‌ها هرروز مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند.

با این حال، موسسه آلن تورینگ (موسسه ملی علوم داده و هوش مصنوعی بریتانیا) دریافت که اکثر هواداران فوتبال به طوری مسئولانه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. کوین باکرست از آفکام گفت: «این یافته‌ها جنبه‌های تاریک بازی زیبا را روشن می‌کند. سوءاستفاده آنلاین نه در ورزش و نه در جامعه جایی ندارد و مقابله با آن نیازمند تلاش گروهی است.» این مطالعه می‌افزاید: «احتمال دارد که این تکرار به این دلیل رخ داده باشد که کاربران پیام توهین‌آمیز را دیدند و تصمیم گرفتند آن را بازنشر کنند؛ که نشان‌دهنده سازماندهی ارگانیک است به جای رفتار هماهنگ.»

این نتیجه زمانی دریافت شد که مگوایر دقیقاً ۶۹ بار توسط کاربران مختلف در عرض دو ساعت پیام مشابهی دریافت کرد. بیشتر سوءاستفاده از بازیکنان به دلیل اتفاقات خاصی مانند کارت قرمز کیاران کلارک و خطای جیمز مک آرتور روی بوکایو ساکا اتفاق افتاد. دکتر برتی ویگدن، نویسنده اصلی این گزارش، افزود: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که فوتبالیست‌ها تا چه اندازه در رسانه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. مقابله با سوءاستفاده آنلاین دشوار است، اما ما نمی‌توانیم نسبت به آنها بی‌تفاوت باشیم. باید اقدامات بیشتری انجام شود تا تولید چنین محتواهایی متوقف شود، تا اطمینان حاصل شود که بازیکنان می‌توانند بدون اینکه مورد آزار قرار بگیرند، کار خود را انجام دهند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • یه دوچرخه سوار IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    ایا هنوز به کپتن مگوایر ایمان نمی اورید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی