نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
واکنش برانکو به شایعه بازگشت به تیم ملی ایران/ اسکوچیچ فکر می‌کند علیه او کار می‌کنم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید: سرمربی تیم ملی عمان هستم و در ماه فوریه قراردادم را به مدت دو سال دیگر تمدید کردم و بنابراین تا سال ۲۰۲۴ قرارداد دارم.

«هر شخصی که بتواند ده سال را در ایران این با موفقیت پشت سر بگذارد، توانایی تمرین دادن به بارسلونا در قبل از ظهر و هدایت رئال مادرید در بعد از ظهر همان روز را دارد.» این خلاصه ای از یک گفت‌وگوی مفصل با سرمربی سابق تیم ملی ایران است که در حال حاضر در عمان روزهای آرام و نسبتا موفقی را پشت سر می‌گذارد. برانکو که همواره صحبت او برای حضور روی نیمکت ایران وجود داشته، این بار با صراحت بیشتری پاسخ سوالات خبرنگار روزنامه وچرنی لیست را می‌دهد.

مصاحبه او با این روزنامه کروات، اظهاراتی در مورد مسائل مختلف را در خود دارد که بابت ترجمه آن از رضا چلنگر مترجم پیشین سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران تشکر می‌کنیم:

در حال حاضر چه شرایطی دارید؟

من سرمربی تیم ملی عمان هستم و در ماه فوریه قراردادم را به مدت دو سال دیگر تمدید کردم و بنابراین تا سال ۲۰۲۴ قرارداد دارم. البته در قراردادم بندی دارم که قید شده در صورتی که قصد جدایی داشته باشم باید جریمه ای بپردازم؛ بنابراین اگر بخواهم تیمم را ترک کنم و پیشنهاد بهتری را بپذیرم مشکلی برای جدایی ندارم.

آیا پیشنهادی از تیم ملی ایران داشتید؟

هیچکس به صورت رسمی از ایران با من تماس نگرفت بلکه خبرنگاران و کسانی که نزدیک به فدراسیون هستند تماس گرفتند. آنجا درباره کارلوس کی‌روش و من به عنوان افرادی که احتمالا بتوانیم جایگزین سرمربی ایران شویم صحبت شد اما من در پاسخ به این مسئله گفتم قرارداد دارم و به هیچ وجه نمی‌خواهم قراردادم دچار تزلزل بشود و تا زمانی که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران است، دوست ندارم به هیچ وجه صحبتی درباره این تیم بکنم.

چرا ایرانی‌ها یکباره اسکوچیچ را نخواستند و قصد تعویض او را دارند در حالی که او تیم‌ ایران را به جام جهانی برده است.

زمانی که اسکوچیچ جانشین ویلموتس شد و ماموریت خودش را آغاز کرد عناوینی در رسانه‌ها مبنی بر عدم رضایت از کار او پدیدار شدند و عنوان می‌شد که سرمربی باید شخص دیگری باشد. از همان آغاز، کار برای او راحت نبود و در مرحله مقدماتی باید عراق و بحرین را شکست می‌داد تا بتواند به مرحله دوم مقدماتی راه پیدا کند؛ مرحله دوم به مراتب راحت تر از مرحله اول بود. در واقع چنین بحث‌هایی نباید اتفاق می‌افتاد.

اسکوچیچ چطور می‌تواند خودش را با تیم ملی اش برای جام جهانی آماده کند در حالی که هم بازیکنان و هم خودش می‌دانند احتمال برکنار او هست.

البته که اسکوچیچ کار راحتی ندارد. بیش از یک سال و نیم است که در رسانه‌ها نوشته می‌شود من در حال مذاکره با ایران هستم و از من به عنوان سرمربی در این خصوص سوال می‌شود؛ این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد. می‌دانید که رسانه‌ها می‌توانند هر چیزی دوست داشته باشند بنویسند. من همان زمان خواستم با اسکوچیچ وارد تماس بشوم و به او توضیح بدهم این خلاف واقعیت است و من هیچگونه اقدامی در این خصوص علیه او نکردم اما متاسفانه اسکوچیچ با این تصور که من علیه او کار می‌کنم، به هیچ وجه نخواست به هیچکدام از تماس‌های من پاسخ بدهد.

شما ۶۸ ساله هستید و مدت زیادی هست که مربی و سرمربی بودید و مجددا هم قراردادتان را دوباره تمدید کردید. چه چیزی تا این حد شما را به این سمت می‌کشد که برای مربیگری شوق داشته باشید؟ مخصوصا در عمان که هفتاد و پنجمین تیم ملی در رنکینگ فیفا است.

من این شغل را دوست دارم و از کارم لذت می‌برم و به هیچ وجه احساس خستگی نمی‌کنم؛ شرایط طوری است که حس می‌کنم در تعطیلات سال نو هستم و از کار با این بازیکنان لذت می‌برم. آدم سلامتی هستیم و هیچ مشکل جسمانی هم ندارم و توانایی کار دارم. میل بزرگی در من برای کار در فوتبال وجود دارد بنابراین برای اینکه بتوانم پیشرفت کنم، باز هم روی خودم کار می‌کنم. عمان هم من را جذب کرد تا در پروسه ای که می‌خواهند در آن تحولاتی را در فوتبال ملی خود در سطح آسیا ایجاد کنند، حضور داشته باشم.

آنته چاچیچ هم کمی از شما پیرتر است و به زودی ۶۹ سال را تمام می‌کند؛ او هم در اشتیاق زیادی برای کار دارد. چطور می‌شود که مربی در این سن و سال بتواند در محیطی مثل دیناموزاگرب عملکرد خوبی در این سطح بالا داشته باشد؟

به خوبی می‌توان این کار را انجام داد. چاچیچ و من هر دو تجربیاتی خوبی داریم و موارد متعددی را پشت سر گذاشته‌ایم. البته اگر در وضعیتی نباشیم که بتوانیم فشار رسانه‌ها، هواداران، بازیکنان، اسپانسرها و باشگاه‌ها را تحمل کنیم، کار در آن سن و سال سخت می‌شود. چاچیچ در این محیط رشد کرده است و تجربه حضور در باشگاه‌ها و تیم‌های ملی را دارد. بلاژویچ همیشه می‌گفت من الان که به این سن و سال رسیدم، بهترین دنیا شده‌ام. همیشه طبقه ای وجود دارد که از نگاه‌ها پنهان است و آن هم تجربه است؛ تجربه را نمی‌توان خرید. برای مثال من ده سال در ایران کار کردم و هر شخصی که در ایران بتواند این تعداد از سال‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، توانایی تمرین دادن به بارسلونا در قبل از ظهر و هدایت رئال مادرید در بعد از ظهر همان روز را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • پدرام CA ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    اونموقع که جهانبخش و طارمی پای پلکان هواپیما از بحرین مصاحبه کردتد که انگار از روی بک متن بود وانگار از رو دست هم کپی، همه فکر کردند(از جمله من) کیروش چون تیم نداره داره اتیش میسوزونه. اما وقتی بعد از شروع کیروش با مصر هم طارمی ول نکرد و معلوم شد برانکو مصاحبه اسکو رو برا طارمی ترجمه کرده همه فهمیدن از اول این غازغالنگ آرامش رو از تیم گرفته بوده و پشت جریان بوده و اسکو دشمنش رو خوب شناخته بوده. الان هم فهمیده تو پرسپولیس درویش و یحیی قهرند هی مصاحبه میکنه! هی میگه مالبات من! اما به امید خدا پرسپولیس بهترین نتیجه ها رو میگیره.
    • حسین IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      وای بازگشت برانکو! خاطره بازی های باشکوه جام جهانی ۲۰۰۶، خیلی زیباست، حذف در همون روز اول، زدن زیر کلمن، بازی حساس با آنگولا در روز آخر و‌جنگ بر سر اینکه کی آخر بشه تو گروه، برگرد برانکوی بزرگ
    • میلاد IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      کیروش پرستا انسان هاى جالبین ، هرگز چیزی از جام2014 و افتضاحش حرفی نمیزنن چون بدترین و بی برنامه ترین تیم تاریخ بود هم صعودش تا اخرین بازی معلوم نبود و هم بازیهاش در جام 2014 در کل بازیهای جام 2014 ایران فقط ۹ مرتبه تونست توپ رو از خط نیمه عبور بده در بازی با ارژانتین ۲ بار ، نیجریه ۴ بار و بوسنی ۵ باز و اینو افتخار میدونن
    • میلاد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      اشتباهتایپی شد ۱۱ بار توپ رو از خط نیمه عبور داد. بازی با بوسنی اونقدر بد و شلخته و بدون تاکتیک بود که صدای فردوسی پور هم دراومد. بد نیست کیروش پرستا کمی هم از جام2014 و افتخاراتش بگن
    • حسین IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      واقعا جوک های میلاد خوندنیه، بازی با آرژانتین ما بیشتر موقعیت گل داشتیم یا آرژانتین؟ آرژانتین فقط به خاطر مسی ما رو برد ، با نیجریه مساوی کردیم و تا روز آخر شانس صعود داشتیم، بعد این بچه میگه افتضاح برانکو با باخت مقابل مکزیک و پرتغال بهتر بوده ، خخخخخ، به اینا واقعا باید چی گفت؟ تیمی که علی دایی، مهدوی کیا، علی کریمی ، یعنی بزرگ‌ترین ستاره های تاریخ فوتبال ایران رو داشت و نتونست حتی یه مساوی از مکزیک بگیره رو با تیمی مقایسه می کنه که بدون هیچ ستاره شاخصی با نایب قهرمان همون دوره نود دقیقه جنگید ، خخخخخ، واقعا باید گریه کرد به حال این تعصبی که آدم رو تا این حد نابینا می کنه
  • تاجی اصیل IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    جدا از مسائل رنگی و تعصبات باشگاهی، برانکو جز بهترین مربیان تاریخ فوتبال ایران محسوب میشه . یادمه خیلی وقت پیشها برای آوردنش به استقلال صحبتهایی شده ولی به توافق نرسیدن اگه اومده امکان اینکه تاج رو قهرمان آسیا کنه زیاد بود
    • شبرزاد CA ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      آقای تاجی اصیل! خودتی دادا! فکر کردی چون اسم کیروش رو انداخنتد وسط که مربی ایرانی تو پای تیم ملی کنند و مچلتون کردند با پرسپولیسیها هم همچین بازی میتونند بکنند؟ که رفتی تو تریپ روشنفکری؟
    • حسین IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      این پرسپولیسی متعصب اسم خودش رو گذاشته تاجی اصیل و همه جا از حقوق پرسپولیس دفاع می کنه، رنگ داره ازش چکه می کنه بعد نوشته فارغ از مسائل رنگی…. خخخخ
  • کیارش US ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    ببین دستهایی بود که برانکو رو اورد ایران که بجای کیروش بزاره وگرنه حاضر نبودپرسپولیسو قبول کنه بعد چند وقت پیش توی همین سایت خبر رو پوشش دادکه برانکو بشکل فوری درخواست پرداخت مالیات قرادادو به پرسپولیس داد مثل اینکه خبرایی هست و اسکوچیچ هم بی دلیل چنین رفتاری نکرده اینا که هموطنن و زبان همو میدانن و حتما واسطه هایی هم دارن و صحبت هایی مطرح شده فقط اقای جنتلمن دم خروسش اینبار پیش هموطنش افتاده بیرون گو اینکه تجربه برانکو با اسکوچیچ قابل قیاس نیس ولی هر دوی اینا در حد مربی باشگاهی ایرانم نیستن و روی حساب لجبازی و تعصب هواداری گنده شدن فطعاتو کنار هم بزارین همش درمیاد
    • دانیال IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      جای تعجب نیست که نمیدونی چرا برنکو میخواد مالیاتشو بدن؟ چون شن کمی داری . ولی بگو مالیات کیروش ، استراماچونی ، شفر و ویلموتس رو چه کسی داد . کلا مالیات همه مربیان و بازیکنان خارجی رو تیمای ایرانی میدن . یکم بزرگتر بشی اینو میفهمی
    • کیارش NL ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      اولا شن نه سن با وفا دوما به اندازه سن تو یا شن تو پرسپولیسیم سوما مذاب شده در برانکوها یکمی عقلتونو به کار بندازین بد نیس این ادم بعد از ۳ سال یاد مالیات قراردادش افتاده؟؟؟؟باز کی روش تا تسویه نکرد نرفت گفت تیمی که مربی داره باهاش مذاکره نمیکنم اول تکلیف سرمربی روشن باید بشه این انقدر دروغ میگه که ادم حالش بد میشه تا دیروز کلی حمایت همه جانبه از اسکوچیچ میکرد الان داره صابون میزاره زیر پای هموطنش خود اسکو هم‌فهمیده با کی طرفه شما با شن و شالتون نفهمیدین راستی قضیه بازیکنای اکرانی و گولچ چی بود و بودیمیر به کجا رسید؟؟؟؟
    • کیارش NL ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      اولا شن نه سن با وفا دوما به اندازه سن تو یا شن تو پرسپولیسیم سوما مذاب شده در برانکوها یکمی عقلتونو به کار بندازین بد نیس این ادم بعد از ۳ سال یاد مالیات قراردادش افتاده؟؟؟؟باز کی روش تا تسویه نکرد نرفت گفت تیمی که مربی داره باهاش مذاکره نمیکنم اول تکلیف سرمربی روشن باید بشه این انقدر دروغ میگه که ادم حالش بد میشه تا دیروز کلی حمایت همه جانبه از اسکوچیچ میکرد الان داره صابون میزاره زیر پای هموطنش خود اسکو هم‌فهمیده با کی طرفه شما با شن و شالتون نفهمیدین راستی قضیه بازیکنای اکرانی و گولچ چی بود و بودیمیر به کجا رسید؟؟؟؟
  • فرهنگ IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    برو عمو، برو این دام بر مرغی دگر نه. تو آقا معلم ورزش(که در خارج از ایران به معلم میگن پروفسور) بگو ببینم به غیر از یک تیم دست دوم و بعدش دستیاری بلاژویچ و مربیگری در ایران، کجای این جهان پهناور مربیگری کردی که خودتو کنار کی روش دستیار فرگوسن میذاری!؟ الاهلی که اونجور، و عمان هم...
    • ب IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      خوشگل می‌خوام بدونم کی‌روش به غیر از دستیاری فرگوسن کجای این جهان پهناور مربی گری کرده؟باز برانکو تو لیگ کرواسی بار ها تیمشو قهرمان کرده و کلی کارنامه سرمربیگری باشگاهی و چند کارنامه ملی داره.کیروش به غیر از ایران و مصر و کلمبیا چه کار نامه ای داره؟اون حتی مربی باشگاهی هم نبوده.مصر و کلمبیا رو هم که به گند کشیده.راجع به چه کارنامه ای از کی‌روش دفاع میکنی؟کسب که حتی تو کشور خودش قبولش ندارن و هیچ تیمی تو کشور خودش بهش پیشنهاد نمیده.برانکو هم از نظر دانش فوتبالی و هم از نظر مدرک مربیگری از کی‌روش ده تا سر و گردن بالاتره.اینو من نمی‌گم اینو آمار فیفا میگه.حالا اگه تو دوست داری کی‌روش رو بهترین مربی دنیا بدونه چون دستیار فرگوسن بوده اون از فهم پایین فوتبالیته.مورینیو با اون غرورش که هیچ مربی ای رو در حد خودش نمیدونه بلاژویچ رو بهترین مربی دنیا می‌دونه.
    • پدرام CA ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      اقا فرهنگ من هم با گفته هاتون راجع به برانکو موافقم ولی این که چند بار دیدم اینجا گفته شده که خارجیها به معلم میگن پروفسور. این نه تو المان و سوییس و نه کشورهای انگلیسی زبان خیلی صحیح نیست. این لقب رو برای بازارگرمی بلاژ دادبه برانکو در خالیکه فوتبال مقوله تئوریک نیست. اینهمه مدرس فیفا هم هستند که کسی تیم بهشون نمیده. الفاقا اکثر مربیهایی که خیلی تو تئوری قویند تو تیمهای ملی موفق نمیشن. پروفسور به استادهای با نجربه دانشگاه میگن جتی استاذهای جوون رو معمولا به اسم خطاب میکنند (یعنی خودشون اینجوری ترجیح میدن) به هر حال من هم زیادجیزی اینجا یاد میگیرم امیدوارم حمل برجسارت نشه
    • فرهنگ IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      آقا پدرام، سپاسگزلرم از لطف و توضیحات شما. درست می فرمایید. پروفسور به معنی معلم و مدرس در مدارس ابتدایی نیست، و بیشتر در کالج و دانشگاه به کار میره. البته، یادآوری می کنم که به یک معلم و مدرس در یک موسسه مثل آکادمی فوتبال نوجوانان و جوانان هم پروفسور خطاب می کنند، و مثل ایران نیست که ما به این واژه یک معتی مجازی مثل دانشمند خیلی خفن مثل نیوتن و انیشتن دادیم. برانکو اینو می دونست و با فریبکاری اجازه داد که دارودسته اش با این لقب براش تبلیغ کنند. حتی یک بار خودش هم در پاسخ به یک خبرنگار فریبکارانه و خیلی کوتاه پاسخ داد ((بله، من پروفسور هستم))🤣🤣 پروفسور اصلا لقبی نبود که بلاژویچ بخواد برای تبلیغ بهش بده، چونکه در ذهن اونها اونطور که ما به مجاز معنی می کنیم نیست، مگر ابن که بلاژ چونکه برانکو رو به عنوان دستیار آورده بود، می خواست حضور برانکو رو با بهانه آموزش توجیه کنه.
  • محمدی IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    برانکو رو سرمربی میکنن تو تیم ملی از مصاحبه اش کاملا مشخصه
  • فرهنگ IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    برانکو معلم تربیت بدنی یا به قول خارجی ها پروفسور تربیت بدنی بود که به لطف نزدیکی ایران به کرواسی برای کمک به مسلمانان مظلوم بوسنی در برابر قتل عام وحشیانه صرب ها، مثل کروات های مفتخور دیگه به ایران آمد و اسمش شد سرمربی، و در حالی که تنها موفقیتش در تیم ملی فرار مالیاتی بود، با قهرمانی های باشگاهی که همه می دونند چطور بدست آمد، اسم در کرد و الاهلي عربستان فریب خورد و بعدش حتی سه ماه هم تحملش نکرد، و بعدش به غیر از تیم درجه سه آسیایی عمان جایی نتونست بره. الان هم تنها جایی که امید داره بره، خونه خاله اش ایرانه😄😄
  • غریب اشنا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    باسلام اقای برانکو میدانی چرا اسکوچیچ از شما میترسد چون اب زیرکا هستی تمام ترسش درست هست شما مالیات بدهکار هستی .....تا حالا امده بودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی