نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ورزشکار حرفه‌ای باید ذهنش را از مصدومیت رها کند/ هدف والیبال صعود از مرحله حذفی قهرمانی جهان است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علی اصغر مجرد گفت: یک ورزشکار حرفه‌ای همانطور که بعد از پیروزی در یک بازی بزرگ می‌داند فقط یک شب فرصت خوشحالی دارد و باید مغزش را برای بازی روز بعد ریکاوری کند.

پریسا غفاری؛ علی اصغر مجرد والیبالیست جوان در ۳ رقابت سخت یعنی لیگ ملت‌ها، المپیک و آسیایی سال گذشته بود و همه این فشارها باعث شد که نهایتا در یک بازی دوستانه شهرداری ارومیه مقابل آذرباتری درست ۱۰ روز قبل از آغاز فصل گذشته لیگ برتر والیبال آسیب ببیند. بعد از معاینات آسیب دیدگی مجرد پارگی آشیل تشخیص داده شد و او ۱۰ ما از میادین دورماند. مصدومیت او شوک بزرگی را به والیبال وارد کرد.اما حالا بعد از این مدت قرار است در مسابقات قهرمانی جهان کنار تیم باشد. مجرد می‌گوید آماده است و همه توانش را برای تیم می‌گذارد چرا که برای والیبال دلش تنگ شده است.

از مصدومیت خود صحبت کنید؟

خودم باورم نشد که این اتفاق برایم افتاد. من به همه مصدومیت ها فکر می کردم جز این یکی و اصلاً خودم نفهمیدم چطور این اتفاق افتاد. در زمین بودم و روی یک حرکت ساده قصد سه گام زدن داشتم. یعنی قصد پریدن داشتم که فیلم آن هم موجود ؛ آمدم پایم را روی زمین بگذارم تا برای گام زدن استارت بزنم اما یک لحظه انگار کسی از پشت با من برخورد کرد. برگشتم دیدم کسی پشتم نیست. پایم را نگاه کردم و دیدم که قسمت آشیلم داخل رفته. آن لحظه خودم فهمیدم که آشیل پایم پاره شده و یکی، دو دقیقه اصلا چیزی نمی فهمیدم، سرم گیج می رفت و کلاً چیزی یادم نیست. از طرفی اوضاع روحیه من هم خوب نبود و گریه ام گرفت.

علت این مصدومیت چی بود؟

به نظرم اصلی‌ترین دلیل مصدومیت استراحت نکردن است. البته این نه تقصیر من است نه باشگاه و نه مربی‌. کلا ما ورزشکارها همه اینطوری هستیم و زندگی ورزشکار همین است. باز هم می‌گویم هیچ کس در این داستان مقصر نیست. وقتی در طول سال بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ روز استراحت نداشته باشی و دقیقا هفت ماه پشت سر هم تحت فشار باشید. همه این ها خستگی است دیگر.

حالا برگشتید و قرار است بازی کنید.

 ۴ماهی است که در اردو بودم و تمرین داشتم ولی حدود یکی دوماه است که در تمرینات گروهی شرکت می‌کنم. برای درمان مصدومیت باید زمان طی شود و صبوری کردم تا این مساله بگذرد.خیلی سخت بود.

ورزشکار حرفه ای باید ذهنش را از مصدومیت رها کند/ هدف والیبال صعود از مرحله حذفی قهرمانی جهان است

صحبت از این بود که به جمع ملی پوشان حاضر در لیگ ملتها اضافه شوید؟

پزشک معالجم اعلام کرد که زود است.اگر بازی کنی و تحت فشار قرار بگیری ممکن است دوباره آسیب ببینی.خیلی دلم می خواست کنار هم تیمی هایم باشم ولی خوب دیگه نشد.

الان شرایط بازی دارید؟

وضعیت پایم خوب است. آمادگی‌ام هم صددرصد است. با تیم ملی هم تمرینات را برای مسابقات قهرمانی جهان شروع کرده‌ایم.درست است که یک سال والیبال بازی نکرده‌ام و زمانی که بازی نمی‌کنی، از والیبال دور می‌شوی و هر چقدر هم تمرین کنی جای بازی را نمی‌گیرد. ولی خدا را شکر قبل از قهرمانی جهان در جام واگنر بازی می‌کنیم. از وضعیت خودم راضی هستم. امیدوارم در بازی‌ها بتوانم کمک کنم. دلم برای والیبال تنگ شده و صددرصد توانم را می‌گذارم.

ترس از مصدومیت دوباره ندارید؟

این ترس طبیعی است ولی من از دوران ترس گذشته‌ام. اوایل که در تمرینات می‌پریدم، می‌ترسیدم ولی الان دیگر شرایطم خوب است. به این فکر می‌کنم که سالم هستم و می‌توانم در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنم. به چیزهای دیگر فکر نمی‌کنم. یک ورزشکار حرفه‌ای همانطور که بعد از پیروزی در یک بازی بزرگ می‌داند فقط یک شب فرصت خوشحالی دارد و باید مغزش را برای بازی روز بعد ریکاوری کند، این را هم می‌داند که باید ذهنش را از مصدومیت رها کند.

ورزشکار حرفه ای باید ذهنش را از مصدومیت رها کند/ هدف والیبال صعود از مرحله حذفی قهرمانی جهان است

مسابقات تیم ملی را در لیگ ملتها حتما دیدید. نظرتان راجب عملکرد تیم چیست؟

به نظرم با وجود اینکه تغییرات زیادی در تیم ایجاد شد ولی تیم هفته به هفته عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت.من مطمئن بودم که تیم به مرحله نهایی می رسد.خدا را شکر اتفاق هم افتاد.باید به همه هم تیمی هایم تبریک بگویم.تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام دادند. شاید وقتی همه از بیرون نگاه می کنند قضاوت راجب عملکردها ساده است.اما بدایند مسابقات سطح بالایی دارد و واقعا" اضطراب و شرایط سختی است و باید در لحظه تصمیم گرفت. پس بهتر است براحتی عملکرد ورزشکاران را قضاوت نکنید.

مسابقات قهرمانی جهان در پیش است، نظرتان چیست؟

بازی‌ها که سخت است. با آرژانتین، هلند و مصر بازی داریم و هدفمان این است که از گروه و حتی مرحله حذفی بالا بیاییم. توان این کار را داریم. من در چند تورنمنت مهم بوده‌ام اما خب بازیکن جوان حساب می‌شوم. با این حال تا جایی که بتوانم به تیم کمک می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی