استقلال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جداشده‌های استقلال از همه پست‌ها بودند. امیرحسین حسین‌زاده، محمد دانشگر، رودی ژستد و وریا غفوری را می‌توان جدایی‌هایی دانست که هواداران را ناراحت کرد.

«می‌خواهم قهرمان بمانم.» استقلال با این هدف در فصل آینده وارد بازار نقل‌وانتقالاتی شد و هدفش با حفظ ابزار قدیم و خرید ابزار جدید دفاع تمام قد از عنوان فصل گذشته‌اش است. تیمی که تا مدت زمان زیادی در سکوت خبری کامل به‌سر می‌برد و به غیر از مطرح شدن نام چند مربی هیچ خبری از نقل‌وانتقالاتش نبود به یک‌باره با قدرت وارد شد. مدیران استقلال البته قدرت را در نگه‌داشتن نیروهایشان می‌دانستند و به همین دلیل کار خود را از تمدیدی‌ها آغاز کردند. بعد از این اتفاق کم و کاستی‌ها که بیشتر در خط حمله بود، برطرف شد و حالا شاید به غیر از یک جای خالی در میانه میدان، دیگر کاری نمانده باشد. نقطه ضعف فصل گذشته استقلال در کیفیت بازی‌اش بود. اتفاقی که به دلیل سبک مورد نظر فرهاد مجیدی و تمرکز او روی کارهای دفاعی باعث شده بود تا کارهای هجومی در رده چندم اهمیت قرار بگیرد. حضور سا پینتو احتمالا بتواند این نقطه ضعف استقلال را برطرف کند البته قطعا برای هواداران این تیم حفظ شدن اقتدار دفاعی مهم‌تر از هر چیزی است.

جداشده‌ها و تازه‌واردها

اقتدار دفاعی استقلال با حفظ بازیکنان قدیمی حفظ شد و رفع نقطه ضعف در قسمت جلوی این تیم قرار است با بازیکنان تازه‌وارد انجام بشود. پیمان بابایی، سجاد شهباززاده، کاوه رضایی، رضا میرزایی و محمد حسین زواری در راستای همین هدف به تیم آمده‌اند. امید حامدی‌فر جوان و محمد حسینی را تنها خریدهای استقلال در فاز دفاعی می‌توان دانست و البته محمدحسین مرادمند که به تیم خودش بازگشته است و فعلا امکان بازی ندارد. 

جداشده‌های استقلال از همه پست‌ها بودند. امیرحسین حسین‌زاده، محمد دانشگر، رودی ژستد و وریا غفوری را می‌توان جدایی‌هایی دانست که هواداران را ناراحت کرد. امین قاسمی‌نژاد که بمب نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها بود هم بالاخره رفتنی شد. بقیه بازیکنانی که رفتند از جوانان استقلال بودند که سا پینتو نظر مثبتی روی آن‌ها نداشته است. 

همه چیز در استقلال خوب پیش رفت؛ تا اینکه.../ آقای ساپینتو! بگو دیگر چه می خواهی؟

خداحافظی تلخ

استقلالی‌ها هم مانند پرسپولیسی‌ها ناراحت جدایی کاپیتان‌شان هستند. البته تفاوت آن‌ها این است که باید این فصل کاپیتان محبوب‌شان را با پیراهن قرمز فولاد در لیگ برتر ببینند. وریا غفوری در نهایت هم مشخص نشد به چه دلیل از جمع آبی‌پوشان جدا شد. وریا با جدایی از استقلال بعد از ۶ سال وفادارترین بازیکنی بود که در فصل نقل‌وانتقالات تیمش را ترک کرد.

سلامِ شیرین

سجاد شهباززاده را شاید بتوان بهترین خرید استقلال دانست. بازیکنی که در هر سطحی که باشد و در هر پستی که بازی کند می‌توان روی تاثیرگذاری او روی تعداد گل‌های قابل توجهی حساب کرد. شهباززاده خاطرات خوبی با پیراهن آبی دارد. بازیکنی که پیش‌بینی می‌شد شاید در بازگشت به پایتخت پیراهن قرمز را ترجیح بدهد در نهایت اما باز هم به عنوان اولین خرید به تیم سابق خود رفت.

همه چیز در استقلال خوب پیش رفت؛ تا اینکه.../ آقای ساپینتو! بگو دیگر چه می خواهی؟

ترکیب احتمالی

حسین حسینی جایش را درون دروازه حفظ کرده است. در خط دفاع تغییرات زیادی را شاهد نخواهیم بود. بازیکنانی مانند روزبه چشمی، سیلوا و عارف غلامی مدافعان استقلال در فصل جدید خواهند بود. جعفر سلمانی در چپ و صالح حردانی در راست و در میانه میدان هم مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس فاز دفاعی را بدون تغییر نسبت به فصل گذشته نگه داشته‌اند. سجاد شهباززاده، کوین یامگا و کاوه رضایی هم مثلث جلوی زمین را تشکیل می‌دهند. 

جای خالی

همه چیز در استقلال خوب و کامل پیش می‌رفت تا اینکه امیرحسین حسین‌زاده ساز جدایی سر داد. فصل گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد که جداشدن بازیکن جوان آبی‌ها به دغدغه این تیم تبدیل شود. با رفتن حسین‌زاده اما بار فانتزی استقلال در میانه میدان نسبت به فصل گذشته هم کمتر شد. با وجود حضور آرش رضاوند، بحث جذب محمد محبی نشان می‌دهد که ساپینتو یک وینگر باکیفیت را برای تکمیل پازل استقلال فصل جدید می‌خواهد. بازیکنی که اگر جذب نشود شاید تفکرات سرمربی پرتغالی را با مشکلاتی مواجه کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی