نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
رسول خطیبی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فوتبال همان طور که مربی جوان و نوگرا می خواهد مدیر هم می خواهد. یک مدیر از جنس فوتبال و ورزش بهتر می تواند ورزشکار و ساختار باشگاه را درک و آن را اداره کند.

خبر حضور رسول خطیبی در باشگاه مس سونگون به عنوان مدیر عامل تعجب خیلی ها را به همراه داشت. همه در انتظار حضور او در یک تیم به عنوان سرمربی بودند که ناگهان مدیر عامل شد. بانی حضور ۳ تیم در لیگ برتر که انصافا کار بزرگی در مربیگری است؛ شاید اگر در یک تصمیم احساسی آلومینیوم اراک را ترک نمی کرد و به تراکتور نمی رفت که به خاطر عدم پرداخت دستمزد ها شرایط روحی و روانی خوبی نداشت الان پایه های مربیگری اش در لیگ برتر محکم تر بود اما همیشه آنکه در دل شرایط ها تصمیم می گیرد عقل نیست و گاهی احساس بر آن چیره می شود. 

رسول خطیبی هر چند دوباره به آلومینیوم اراک برگشت اما جدایی در میانه های راه موجب شد او این فصل در لیست انتظار بماند و چون پیشنهادات رسیده از لیگ برتر خوب نبود و نمی خواست راهی تیم های دسته اولی شود منتظر بود تا دوباره شرایط ایده آلی در لیگ برتر پیدا کند اما به یکباره خبر رسید که او مدیر عامل باشگاه مس سونگون شده است. باشگاهی که در لیگ یک و لیگ برتر تیم ندارد اما به سبب فعالیت در دیگر رشته های ورزشی یک باشگاه شناخته شده و دارای سازمان در ورزش کشور است. 

تغییر مسیر خطیبی از مربیگری به مدیریت؛ از نگاه خیلی ها عجیب بود و شاید خیلی ها هم معتقد باشند که او اشتباه کرده و به این تصمیمش نقد داشته باشند اما باید این تغییر مسیر ناگهانی را به فال نیک گرفت.  بیایید از این زوایه به این اتفاق نگاه کنیم؛ مدیری از جنس و بدنه فوتبال در یک باشگاه ورزشی. این خوب است یا بد؟

مربی ایرانی به صورت خلق الساعه سر از مدیرعاملی یک باشگاه درآورد!

فوتبال یا بهتر است بگوییم ورزش کشور همان طور که مربی جوان و نوگرا می خواهد مدیر هم می خواهد. یک مدیر از جنس فوتبال و ورزش بهتر می تواند ورزشکار و ساختار باشگاه را درک و آن را اداره کند. در دنیای حرفه ای مدیران غیر فوتبالی هم به صحنه آمده اند و حتی خیلی ها در راس کار هستند اما در بخش های غیر از فنی. مثلا در بخش زیر ساخت ها. در بخش اقتصادی اما در ورزش و فوتبال ایران بیشتر مدیران تصمیم گیرنده غیر ورزشی و غیر فوتبالی هستند. از این رو باید حضور رسول خطیبی را در باشگاه مس سونگون که منجر به فعال شدن تیم فوتبال این باشگاه در لیگ دسته دوم شده را به فال نیک گرفت. از همه مهمتر چه کسی گفته قرار است همه ستاره های فوتبال مدیر شوند؟

فوتبال مدیری از جنس فوتبال هم می خواهد. مربیگری تنها بخشی از فوتبال است. تکرار می کنیم؛ فوتبال مدیر هم می خواهد. سرپرست هم می خواهد. همین طور استعداد یاب و دهها شغل دیگر که ما نسبت به آن بی توجه هستیم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی