نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مخالفت تند پرسپولیس با تشکیل شعبه دوم/ شکایت می‌کنیم تا ضرر و زیان را بگیریم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسئول امور حقوقی باشگاه پرسپولیس به تشکیل تیم همنام در خوزستان واکنش نشان داد.

هفته گذشته خبرهایی در مورد تشکیل تیم پرسپولیس خوزستان به جای استقلال ملاثانی در فضای فوتبال ایران منتشر شد که با واکنش منفی گروهی از هواداران پرسپولیس همراه بود و آنها خواستار واکنش مدیران این باشگاه شدند.

حسین دوام معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در این خصوص به خبرنگار ما گفت: «شرکت پرسپولیس ثبت شده و به خاطر شهرت تجاری که پرسپولیس داشته، کسی نمی‌تواند از نام و برند پرسپولیس استفاده کند و قبلا این به کلیه هیئت‌های استانی در مکاتبه رسمی اعلام شده بود که هیچکس نمی‌تواند با نام پرسپولیس بدون اخذ مجوز از پرسپولیس، تیمداری کند.»

وی در مورد تصمیم پرسپولیس خوزستان برای تیمداری اظهار داشت: «در صورت اقدام ما حق مسلم خود می‌دانیم با طرح دعوی، مدعی ضرر و زیان وارده بشویم. طبق ماده چهار آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر، بایستی باشگاه‌ها تحت یک نام تجاری باشند.»

دوام در مورد اقدام باشگاه پرسپولیس توضیح داد: «بایستی بررسی شود که باشگاه محترم استقلال ملاثانی در بدو تاسیس تحت چه عنوانی ثبت و شروع به فعالیت کرده. حتی در صورتی که نام پرسپولیس داشته، آیا مجوزی از باشگاه پرسپولیس تهران دریافت کرده یا خیر؟»

او در ادامه توضیح داد: «با استناد به اصول حقوقی از قبیل حق مکتسب و اصل منع دارا شدنن ناعادلانه و... و استناد به قواعد منع رقابت مکارانه و با عنایت به سبق استعمال علام و برند و به تبع آن حق تقدم حاصله، اقدام باشگاه استقلال ملاثانی فاقد وجاهت قانونی است. چون باشگاه پرسپولیس پس از استفاده و ثبت در مراجع ذی اصلاح، "استفاده کننده مقدم" تلقی می‌شد.»

معاون حقوقی پرسپولیس راجع به آینده این ماجرا گفت: «استفاده پرسپولیس از این برند مستمر بوده و باتوجه به اصول حقوقی، استعمال مستمر از علامت موجد حق بوده و این باشگاه می‌تواند ابطال این را حتی اگر ثبت کرده باشند، به همراه خسارت مادی و معنوی از دادگاه مطالبه کنند. لذا پیشنهاد می‌کنم سئولان استقلال ملاثانی قبل از هر اقدام از گرفتن مشورت حقوقی غافل نشوند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ساوالان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    بابا بی خیال استقلال ملا ثانی باشید. بزرگتر این ها استقلال تهران هم خود اش را با پرسپولیس مقایسه می کند . تا از بغل نام پرسپولیس 50 50 را بگیرد...کلا بی طرفدار و بی اسطوره بودن باعث شده از نام پرسپولیس مایه بذارند. پرسپولیس یک تیم مردمی هست که خار چشم عده ای شده.. مثل بعضی تیم ها نیست که بابابابا کند. تا حالا دیده اید پنجره ای استقلال بسته باشد . یا کسر امتیاز شود. .تیم دولتی هست با پول نقد دولت ریخت پاش می کند. و بی طرفدار!!!!!!!!!!!
  • ابرام US ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    پرسپولیس یک نام با ستانی و ایرانی خا لص است و در تملک فرد و شخص و مؤسسه خا صی نیست . با شگاه پر سپولیس تهران ٬ حتی در تهران هم ما لکیت ویژه بر روی این نام ندارد . مگر کسی می تواند شخصیت های تاریخی فردوسی ٬ سعدی و حا فظ را ملک طلق خود بداند؟ این افتخاری است برای پرسپولیس که همنا م های شهرستانی داشته باشد . ادعای بیجا نفرما یید .
    • شاهین IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      در رشته ورزشی ثبت شده . در سایر رشته نه!! هر کس می تواند از این نام استفاده کند . ولی در رشته ورزشی نه.. ثبت شده برند هست.. مثلا اسم ادم باشد . ولی فعالین ورزشی و برندی و تبلیغاتی نمی تواند.
    • ابرام US ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      با افزودن پسوند به پزسپولیس ٬ ویژگی انحصاری آن از بین میرود و ما لک حقیقی آن مردم ایران خوا هند بود . ورزش و غیر ورزش هم ندارد مگر قلدری و حرف زور که حسابی است جداگانه . قالب کردن یک امر غیر قانونی «فرا قانونی» در جارچوب «قانون» امری علیهده است که مارا قصد ورود به کم و کیف آن نیست.
  • حقگو IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    پرسپولیس تک است و باید تک بماند ... این پول به دستان آمده به فوتبال می خواهند با نام پرسپولیس تجارت کنند به این افراد اجازه چنین کاری ناشیرینی را ندهید
  • لنگ و دیگر هیچ... IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    چه عیبی داره آخه... حالا اگه خیلی مشکل سازه اسمش رو به جای پرسپولیس بذارن پیروزی یا لنگ پوشان خوزستان یا لنگ ملاثانی یا هر کوفت دیگه ای
  • 4444 همیشه آبی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    این نوشته همش عربی بود! من که هیچی نفهمیدم، شایدم ایراد از من ناحقوقدانه !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی