پیش‌بازی چلسی - تاتنهام
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چلسی و تاتنهام در حالی در هفته دوم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت که آبی‌های لندن در ۳ سال و چند ماه گذشته مقابل حریف سفیدپوش شکست نخورده‌اند.

امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه استمفوردبریج لندن، دو تیم پایتخت‌نشین یعنی چلسی و تاتنهام در دیداری از هفته دوم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت. دو تیم قدرتمند شهر لندن خیلی زود به هم رسیده‌اند.

چلسی؛ مدیریت متفاوت، فصل متفاوت

از چند ماه قبل که تاد بولی و شرکا وارد باشگاه چلسی شدند، همه منتظر بودند عملکردشان را تابستان و نقل‌وانتقالات ببینند. آبی‌های لندن برخلاف بسیاری از گمانه‌زنی‌ها متلاشی نشدند و ستاره‌های کارآمدی مثل رحیم استرلینگ، کالیدو کولیبالی و مارک کوکوریا را به خدمت گرفتند. درست است که چلسی باز هم احتمالاً رقیب منچسترسیتی و لیورپول در کورس قهرمانی نخواهد بود، اما حداقل این که سطح قبلی‌اش را حفظ خواهد کرد. با این حال با مدیریت جدید، هواداران چلسی امیدوارند از همشهریان لندنی‌شان عقب نیفتد و مثل فصل قبل بالاتر از تاتنهام و آرسنال قرار بگیرند. اولین چالش در هفته دوم مقابل اسپرز شاید مسیرشان را مشخص کند.

تاتنهام؛ سفیدها قدرتمندتر می‌شوند

خیلی‌ها ادعا می‌کنند که آنتونیو کونته در فصل جدید تاتنهام بهتری را روانه مسابقات می‌کند. او که فصل پیش هرطور بود تیمش را به لیگ قهرمانان اروپا رساند، به پشتوانه حضور در این مسابقات توانست چند ستاره به خدمت بگیرد. ریچارلیسون را باشگاه‌های بزرگی می‌خواستند و ایوان پریشیچ بازیکن زیرکی در خط حمله است. ایو بیسوما هم بازیکن آینده‌داری به شمار می‌رود. از طرفی با جذب کلمان لانگله به طور موقت کمی بر قدرت دفاعی‌شان اضافه کرده‌اند. تاتنهام البته چالش‌های متفاوتی را پیش‌رو دارد، یکی بردن همین تیم چلسی است که ۵ بازی آخر فقط و فقط مقابل آن‌ها بازنده بوده‌اند. اتفاقی که هواداران اسپرز دوست ندارند در ابتدای فصل باز هم برای‌شان رخ بدهد.

آخرین جدال
چلسی ژاویه گذشته در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر موفق شد تاتنهام را ۲-۰ شکست دهد. زیاش و سیلوا برای آبی‌های لندن گل زدند.

آمار بازی
۱۷۳) در تاریخ فوتبال انگلیس، چلسی و تاتنهام ۱۷۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که آبی‌ها برنده ۷۷ بازی بوده‌اند، سفیدها ۵۴ بازی را برده‌اند و ۴۲ بازی هم مساوی شده است.
۶۰) در ۶۰ مصاف لیگ برتری بین چلسی و تاتنهام، آبی‌ها ۳۳ برد داشته‌اند و عدد عجیب ۷ برد مقابل پیروزی‌های سفیدها دیده می‌شود، در حالی که ۲۰ بازی هم مساوی شده.
۵) چلسی ۵ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها را از تاتنهام برده، شامل ۳ بازی در لیگ برتر و ۲ بازی در جام‌اتحادیه.
۷) آبی‌های لندن در ۷ بازی اخیرشان مقابل تاتنهام نباخته‌اند، ۶ بازی را برده‌اند و یک بازی هم مساوی شده.
۳) آخرین برد تاتنهام مقابل چلسی به ۳ سال و ۸ ماه و چند روز قبل برمی‌گردد که در بازی لیگ برتری در خانه‌شان مقابل آبی‌ها ۳-۱ برنده شدند.
۳) توماس توخل ۳ مرتبه مقابل آنتونیو کونته قرار گرفته که هر ۳ بازی را از این مربی ایتالیایی برده.

مصدومان و محرومان
متئو کواچیچ هافبک کروات چلسی به اولین بازی فصل نخواهد رسید. در سمت مقابل اولیور اسکیپ هافبک تاتنهام هم نمی‌تواند بازی کند. کلمان لانگله مدافع قرض گرفته شده از بارسلونا هم فعلاً مصدوم است.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی: مندی، آسپیلیکوئتا، سیلوا، کولیبالی، جیمز، چیلول، کانته، جورجینیو، مانت، استرلینگ و هاورتس
تاتنهام: لوریس، رومرو، دایر، دیویس، امرسون، هویبیرگ، بنتانکور، سسنیون، کولوسوسکی، سون و کین
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی