مجموع ارقام قرارداد خریدهای پرسپولیس و استقلال فاش شد/ کدام تیم بیشتر هزینه کرد؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با افشای مجموع ارقام قرارداد پرسپولیس و استقلال مشخص شد که این دو تیم با هزینه ۶۰۰ میلیاردی پای به فصل جدید لیگ برتر خواهند گذاشت.

از هفته گذشته و زمانی که قربانزاده رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که به زودی مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال افشا خواهد شد، همه منتظر رونمایی از ارقام قراردادها بودند و سرانجام این اتفاق در برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب رخ داد؛ جایی که در حضور رضا درویش، مجری برنامه اعداد مربوط به مجموع هزینه‌کرد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را خواند.

نکته جالب اینکه باشگاه استقلال تنها در دو ستون قراردادها را منتشر کرده و جزئیات خاصی را در اختیار فرابورس قرار نداده است. بر اساس مجموع قرارداد تیمهای پایه و بزرگسالان استقلال ۳۰۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان است و مجموع قرارداد کادرفنی آبی‌پوشان نیز ۳۶ میلیارد تومان عنوان شده است.

به این ترتیب مجموع هزینه باشگاه استقلال برای تیم بزرگسالان و پایه روی عدد ۳۴۳ میلیارد تومان قرار می‌گیرد که رشد فزاینده نسبت به فصل گذشته را نشان می‌دهد. بر اساس آمار منتشره در سامانه کدال، فصل گذشته استقلال چیزی حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای تیمش هزینه کرده بود و حالا این رقم بیش از دو برابر بالا رفته است.

همچنین رقم قرارداد مربیان استقلال نشان می‌دهد که با معادل یورویی، ساپینتو و دستیارانش چیزی حدود یک میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

مجموع ارقام قرارداد خریدهای پرسپولیس و استقلال فاش شد/ کدام تیم بیشتر هزینه کرد؟

برای تیم پرسپولیس که فصل گذشته بودجه ۱۴۰ میلیاردی داشت، این فصل مجموع ارقام قرارداد خود را به ۲۲۰ میلیارد تومان رسانده که افزایش هشتاد میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که این عدد نیز رشد قابل توجهی است.

پرسپولیس این فصل ۹ بازیکن جدید به خدمت گرفته و با ۱۳ بازیکن دیگر هم وداع کرده اما باوجود کاهش تعداد بازیکنان، رقم قرارداد آنها رشد چشمگیری داشته است.

پرسپولیس برای ۱۴ عضو کادرفنی ۳۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه کرده که این عدد چهار میلیارد نسبت به فصل گذشته بیشتر شده است. البته نکته مهم این است که رقم ۳۳ میلیاردی برای اعضای داخلی کادرفنی پرسپولیس است و سه مربی خارجی په په لوسادا، وسلی ننکا و اوسمار لاس ویه‌را ۴۱۰ هزار دلار پرداخت کرده تا به این ترتیب کادرفنی پرسپولیس در مجموع دریافتی کادرفنی پرسپولیس به ۵۰ میلیارد تومان برسد.

در بخش بازیکنان داخلی باشگاه پرسپولیس ۲۲ نفر را در این لیست قرار داده تا مشخص شود دستمزد بازیکنان جوان نظیر محمد عمری، ابوالفضل سلیمانی و... نیز محاسبه شده است. قرارداد آنها ۱۵۳ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان عنوان شده و نکته مهم این است که احتمالا این ارقام چه در استقلال و چه پرسپولیس، رقم خام دستمزد بازیکنان بدون آپشن باشد.

این عدد فصل گذشته در پرسپولیس روی ۹۵ میلیارد تومان بسته شد و حالا افزایش حدود شصت میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

در بخش بازیکن خارجی باشگاه پرسپولیس تاکید کرده که این متعلق به سه بازیکن پرسپولیس است که ۶۸۵ هزار دلار دریافتی از این باشگاه دارند تا مشخص شود حقوق وحدت حنانوف، گئورگی گولسیانی و شرزود تمیروف روی هم حدود ۲۱ میلیارد تومان خواهد بود.

مجموع ارقام قرارداد خریدهای پرسپولیس و استقلال فاش شد/ کدام تیم بیشتر هزینه کرد؟

با توجه به اینکه قرارداد وحدت حنانوف چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار است و بر اساس آمار فصل گذشته کدال، تمیروف نیز ۲۵۰ هزار دلار دستمزد می‌گیرد، به این ترتیب مشخص می‌شود که مدافع گرجستانی با چیزی در حدود ۳۴۰ هزار دلار پرسپولیسی شده است.

در مجموع رقم قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس چیزی حدود ۲۲۰ میلیارد است که نسبت به استقلال رقم کمتری محسوب می‌شود اما نکته مهم این است که باشگاه پرسپولیس قرارداد لوکادیا را هنوز اضافه نکرده است. باتوجه به تائید ضمنی درویش برای قرارداد یک میلیون دلاری، پرسپولیس را باید تیم ۲۵۰ میلیارد تومانی لیگ برتر ایران دانست.

برای استقلال نیز این نامه تاریخ ۲۲ مرداد را نشان می‌دهد که هنوز قرارداد محمد مهدی قایدی و دو سرباز بازگشته آبی پوش، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، رسمی نشده بود تا به این ترتیب مجموع دستمزد استقلالی‌ها نیز افزایش دوباره‌ای را داشته باشد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که در سامانه کدال چه اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • سعید طباطبائی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    واقعا واس تیتر خبرتون متأسفم،،، اختلاف صد میلیاردی!!!!!! بعد یه همچین تباری...!!!!!؟؟؟؟
  • حامی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    خوب بدون شک پرسپولیس خیلی بیشتر از کیسه خرج کرده و تیم حکومتی هستش دقیقا مثل فصول قبل. نمیدونم حالا دیگه چطوری میخوان ماسمالی کنن این موضوعات رو
  • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    مالیات رو از جیب ما مردم میگیرن، زن و بچه در تنگنای اقتصادی، میدن به دولت، دولت هم واریز میکنه حساب این دوتا نیم، بعد بازیکنای دوزاری میان قراردادهای میلیاردی میبندن و نونشون توی روغن. حرام است برادار حرام. قرارداد هم حد و سقفی داره، نه این ارقامی که شاهدش هستیم.اقای دایی و بقیه میگن حق بازیکنه، کجا حق بازیکنه؟ یه کارگر با ماهی 7 میلیون حساب کنید، سی سال اگر بتونه کار کنه و به حقوقش هیچچچ دستی نزنه تازه میتونه بعد سی سال 2 میلیارد جمع کنه. اقای بازیکن به راحتی سر یک فصل فلان میلیارد میگیره. حرام است بوالله.حالا یه بازیکن فرض کن از 25 سالگی قراردادهای انچنانی میبنده فرض کن تا سن 30 سالگی همینطور قرار داد میلیاردی میبنده، حالا جمع بزن ببین چقدر میگیره؟ اقای دایی و بقیه، این اشتباهه، حق اینا نیس والله.
  • مهدی _ ر IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    مهدی قائدی ، محبی ، یزدانی ، مرادمند ، که به کدال اضافه شه تازه ریخت و پاش سردار و رفقا معلوم میشه ، پرسپولیس فقط لوکادیا باید به کدال اضافه شه ، دوچرخه حدود ۱۵۰ میلیارد بیشتر خرج کرده ، قابل توجه دوستانی کیسه کش که سهامش رو خریدن ، خخخخخخ
  • بستوزن لنگ IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    شک نکنین این آمارو آذری جهرمی به خبرداده ایناهم که هرچی ضداس اس باشه سریع نشر میدن باشگاه باید از اینایی که این دروغخاروکه علیه باشگاه میگن پیگیری کنه بریزبپاش لنگ امثال ده برابراستقلال بوده شک نکنید الان لنگیا شروع میکنن به فحاشی ولی واقعیت همینه ولنگ هزینه هاش چندبرابرتاجه
  • ساوالان IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    تقریبا استقلال دو برابر پرسپولیس هزینه کرده. به اضافه هزینه هایی محبی قایدی و رضایی نزذیک 1میلیون یورو !!!!!!!!!!!! حالا کدام تیم حکومتی هست.. کل تبلیغات لیگ و حق پخش را بردارند . یر به یر نمی شود. پرسپولیس هم اسپانسر نگرفته!!!!!!!!!!!!!
  • مکتب هوچی گری IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    ۶۰۰میلیارد منهای ۲۲۰میلیارد میشه ۳۸۰ میلیارد . ۳۸۰میلیارد کیسه تا الان خرج کرده ، بدون احتساب ریز قراردادها ، محبی و قائدی و سرباز فراری هم بهش اضافه کنید . جریمه استراماجونی هم اضافه کنید .
  • کوهمره_جروق IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    چرا نماد استقلال و پرسپولیس در بورس باز نمیکنند
    • رضایاک IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      من دارم میگم کیسه چند برابر بیشتر هزینه کرده و هر سال گرونترین تیمِ لیگه. اینهمه هزینه هم برای سوم شدن لازمه😂😂 بعد هم هنوز قرارداد سیاوحش و ندای قلب(مرادمند) و قایدی ثبت نشده که با اونا مطمئن باشید مجموع قراردادهای کیسه نزدیک به پونصد میلیارد میشه
  • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    قرمزته
  • سامان جمالی GB ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    خب حالا برگردین به اون نظرسنجی که در مورد ریخت و پاش تیمها گذاشتید و یه عذرخواهی بزرگ از طرفداران پرسپولیس بکنید
  • امیر US ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    واژه هوچیگر برازنده استقلالیاس حقیقتا تیمشون خارج تمرین میکنه بیشتر بازیکنو میگیره صد میلیاردم بیشتر از پرسپولیس خرج میکنه باز استقلالیا شاکینو هوچی گری میکنن
  • کوهمره_جروق IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    اولا استقلال صورت مالیش کامل رو نکرده.دوما آجرلو با سند سازی خیلی از جاهاش زیر آبی میره.سردار یه مملکت هست و به خیلی جاها وصله و راحت هر کاری ازش بر میاد.
  • محمدطاها IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    خب این اعداد و ارقام مربوط به هزینه های دو سال استقلال است کل قرارداد دوساله بازیکنان و کادر فنی تیم رو لحاظ کردن در حالیکه پرسپولیس فقط هزینه سال جاری بازیکنانش رو در لیست اعلام کرده، آخه چجوری باورکردنی هست که رقم قرارداد کل کادر فنی این تیم 33 میلیارد است اما مدتی پیش درویش افشا کرد که رقم قرارداد گل محمدی چیزی حدود 40 میلیارد است یا مثلا‌ باور کردنی است که بازیکنان این تیم با رقمی حدود هفت میلیارد راضی به بستن قرارداد شدن؟! این ارقام درباره پرسپولیس مربوط به یک سال است مبلغ کل قرارداد نیست..پس نتیجه می گیریم استقلال نسبت به رقیب هزینه کمتری انجام داده..
  • کوهمره_جروق IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    استاد سند سازی و جعل و پولشویی و اختلاس و دادن رشوه و رانت 👈 آجرلو.زد و بند میکنه،چون سردار هست و به خیلی جاها وصله، آدم و آشنا تو فدراسیون و دولت زیاد داره ، هر کاری دلش بخواد علیه پرسپولیس و به سود استقلال میتونه انجام بده.قدرتش داره.
    • استقلال IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      اولا اینطورنیست...چون تمامی جامهای قهرمانی استقلال پاک بوده وهستش....شماها چون دیگه بابامسعودتون نیست الان دارین هلاک میشین...درثانی اگرم اینطورکه شمامیگید بنده عرض میکنم همش شعبون خب یبارم رمضون...چی میشه به کجابر میخوره...سردارآجرلو،عزتشو نمیفروشه
  • آرش CH ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    این دیگه‌چیزی خود بورس اعلام کرده تازه بدون چهار خرید جدید استقلال حالا متوجه شدید چرا همه ایران کیسه رو تیم حکومت اعلام می کنند؟ ۵۰ سال پیشم از حکومت تغذیه میشدن
  • mehdi IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    یادتونه سال قبل مدیر و کادر و بازیکنای پرسپولیس صد بار گفتن بیاین قراردادها رو منتشر کنیم؟ کیسه و تیمای صنعتی ولی هیچوققت چنین کاری نکردن چون خودشونم میدونستن خرجشون چقدر بالاتره، اما الان که رفتیم تو بورس دیگه معلوم شد کدوم تیم بی افتخار داره مفت مفت پول مملکت رو میخوره و هیچ آورده ای هم نداره، پرسپولیس علاوه بر اینکه هزینه کمتری کرده، با درآمدزایی که از دو تا فینال آسیا داشته بخش قابل توجهی از هزینه ها رو پوشش داده لعنت به تیم حکومتی
  • میثم IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    اون که این خبر رو کار کرده ما رو چقد احمق فرض کرده اختلاف 120 میلیاردی بعد نوشته کدوم تیم بیشتر خرج کرده تف به شرف نداشتتون شرافت قلم داشته باشین نونبه نرخ روز خورها
  • قرمز IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    ۶تایی ها هنوز بامجموع باشگاه اندازه طارمی نمی ارزن
  • علیرضا IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    لنگ قرارداد یه فصلش روفقط اعلام کرده اون هم بدون سند و مدرک و فقط تیم بزرگسالانش رو اعلام کرده اما استقلال اومده کل قرارداد چند ساله بازیکنان رو اعلام کرده اون هم تمام رده های سنی وگرنه لنگ که فقط یه میلیون دلار به گلممد داده یا یه میلیون دلار خرج مهاجم جدیدش کرده یا حتی قرارداد 18 میلیاردی صادقی کی باور می کنه از استقلال کمتر باشه؟؟؟؟
  • لنگ حقیر حکومتی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    بیرانوند پورعلی گنجی صادقی ولسیانی رفیعی اسماعیلی فر در راه رصای خدا اومدن فقط شلممدی به تنهایی قرارداد ۴۰ میلیاردی داره این آمارو از کجات در آوردی....قایدی سال قبل ۱ و ۸ میلیون دلار سود رسانده با قرارداد یک میلیاردی....
    • عشقپولیس IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      حق دارید بترسید با هزینه‌ ای بسیار کمتر بازیکن های بمراتب با کیفیت تر درود بر درویش و تیمش ک پول بیت المال را حیف و میل نکرد و مث کیسکشا ۱۰ مهاجم لیگ را جمع نکرد ضمنا لوکادیا زوج خودشو به باشگاه وآقا يحيي معرفی کرده با یاری خدا تیم ملي تکمیل تر میشود
  • عشقپولیس IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    دیاباته مصدوم و مسن بدردبخور و در حد و اندازه پرسپولیس نیست به هیچ وجه‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی