داریوش مصطفوی
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه استقلال به پرداخت ۸۴ میلیارد تومان محکوم شد، اما همین نمایندگان مجلس و منتقدانِ تاج هیچ کدام هیچ حرفی نزدند.

داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره حواشی پیرامون انتخابات و رقابت ۳ کاندیدا برای تصاحب صندلی ریاست، مصاحبه‌ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

*پس از چند روز مهلت برای نام نویسی ۶ نفر برای ریاست فدراسیون ثبت نام کردند که پس از یک پروسه چند نفر از کاندیداها به خاطر آیین نامه رد شدند و در نهایت میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیز محمدی باید برای صندلی ریاست رقابت کنند. هر ۳ نفر افراد خوبی هستند که سال‌ها در فوتبال کار کرده‌اند، اما عزیزمحمدی و تاج زحمات زیادی در سالیان اخیر برای فوتبال کشیده‌اند. ماجدی هم بازیکن تیم ملی بوده و با فضای فوتبال آشناست.

*امیدوارم رقابت سالمی را در روز انتخابات شاهد باشیم. اعضای مجمع باید شرایط مملکت را در نظر بگیرند و نسبت به رأیی که در صندوق می‌اندازند حساس باشند. تیم ملی باید چند ماه دیگر در جام جهانی به مصاف رقبای قدرتمندی برود، پس فردی باید رئیس فدراسیون شود که بتواند این بار سنگین را به دوش بکشد. اگر رزومه این ۳ کاندیدا را بررسی کنیم، تاج سابقه و تجربه بیشتری دارد. در زمان ریاست تاج تیم ملی ۲ بار راهی جام جهانی شد و سال‌ها در رده نخست آسیا قرار داشت.

آقای نماینده! قول می دهم گزینه مورد نظر شما رئیس فدراسیون نمی شود/ به ماجدی توصیه می کنم برای دوره های بعدی انتخابات تلاش کند

*درباره هجمه‌ها علیه تاج به خاطر قرارداد ویلموتس، باید بگویم متاسفانه ۲-۳ نفر از نمایندگان مجلس که همه می‌دانند چه کسانی هستند این هجمه را علیه تاج ایجاد کرده‌اند، زیرا اصرار دارند کاندیدای مد نظر خودشان رئیس فدراسیون شود نه اینکه دل‌شان به حال فوتبال بسوزد. این ۲-۳ نماینده بهتر است سری به حوزه‌های انتخابی خود بزنند تا ببینند چکار کرده‌اند و دوستان تعیین تکلیف در مورد رئیس فدراسیون فوتبال را به خود فوتبالی‌ها بسپارند. در شرایط فعلی تاج بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال است و به نظرم بهتر است ماجدی برای دوره‌های بعدی تلاش کند.

آقای نماینده! قول می دهم گزینه مورد نظر شما رئیس فدراسیون نمی شود/ به ماجدی توصیه می کنم برای دوره های بعدی انتخابات تلاش کند

*در تمام دنیا پس از اینکه نتایج یک مربی قابل قبول نباشد یا به هر دلیل اختلافی پیش آید، طبق قرارداد پولش را می‌گیرد و این چیز غیر عرفی در فوتبال جهان نیست. همین چند روز پیش رای پرونده استراماچونی از سوی CAS صادر و باشگاه استقلال به پرداخت ۸۴ میلیارد تومان محکوم شد، اما همین نمایندگان مجلس و منتقدانِ تاج هیچ کدام هیچ حرفی نزدند. در حال حاضر دلیل اصلی بروز چنین وضعیتی قیمت بالای دلار است، چرا که اگر قیمت دلار ۷ هزار تومان بود این مبالغ به چشم نمی‌آمد. قیمت دلار و ارز هم که دست تاج یا فدراسیون فوتبال نیست.

*در مورد قراردداد ویلموتس هیچ کار غیرقانونی رخ نداده و کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال و فیفا هم این موضوع را تایید کرده‌اند. قطعا اگر اقدام غیرقانونی انجام شده بود، افراد دخیل در این قرارداد از جمله تاج نباید تایید صلاحیت می‌شدند. به این چند نماینده مجلس قول می‌دهم که گزینه مد نظرشان رئیس فدراسیون فوتبال نخواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • حسین IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    در مورد اینکه تاج فاسده که شکی نیس ولی کاملا مشخصه اون سروصداها واسه اینه که اگه تاج بیاد کیروش رو میاره ، والا کلهم اجمعین فاسد تشریف دارن, یکی بیاد کیروش رو بیاره لااقل بی ابرو نشیم تو جام جهانی.
    • پدرام CA ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      که لابد تو ام بری استقبال کیروش بری فرودگاه جیغ بکشی گریه کنی کارلوس کارلوس کنی بالا پایین بپری انگار فلان خواننده اومده نه؟ بنده خدا ایندفعه تاج بیاد ساختمون شما میافته تو تسبیحش هان! از ما گفتن!
    • حسین IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      نه پس واسیم شما پیچ و ویچ های بی خاصیت رو بیارید بریم جام جهانی سوراخ بشیم، با افتخار میریم استقبال کیروش، شما به خاطر یه تیم باشگاهی مغزت دیگه درش بسته شده چیزی توش نمیره والا فرق کیروش و اسکوچیچ رو یه احمق هم می‌تونه بفهمه
    • پدرام CA ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      آره تو عقلت سالمه که در حسرت یار یک روز دخیل میبندی به مدیر روستا و کمیته فنی فرداش به شورشیهای تیم ملی دو روزبعد هم به تاج!
  • S IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    این پیرمرد دست از سر فوتبال بر نمیدارد؟اخه تو خودت چه گلی توو ۱۰۰ سال عمرت به سر فوتبال زدی که تاج بزند!تو هنوز که هنوزه دنبال صندلی توو فدراسیونی که تاج بهت میده!
  • فوتبال پاک IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    اگر امثال شما که فوتبالی و مدیر هم بودید کارهای اساسی ، بنیادی و سالم انجام میدادید کار فوتبال امروز به اینجاها نمی کشید همه به جای کمک و بجای برخورد با فساد دنبال سهم هستن و ماشالله پا هم پس نمیکشند دهها سال در فوتبال مسئولیت داشتید نتونستید یه کمیته داوران مستقل سالم بی آلایش و پاک درست کنید باقی ماجراها پیشکش خودتون
  • Ps1 IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    خوب معلومه که شما حسابی شارژ مالی شدی توسط تاج ،، والا حمایتش نمیکردی ،، متاسفانه انتخابات فدراسیون فوتبال مثل انتخابات1400 شده ،، انتخابات بدون رقیب ،، نتیجشم از قبل مشخصه ،، اوردن خوزه مورایس سرمربی سپاهان به ایران با سیاست جناب تاج بوده و صدرصد سرمربی اینده ایران ،، تاج عاشق سپاهان هدفش حمایت از باشگاهش بوده و بعد انتخابش به عنوان سرمربی ایران ،، بازی سیاست فوتبال ایران نا پاک کرده کسی دلش برا فوتبال و این مردم نمیسوزه
    • پدرام CA ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      برای همین همه کادرش رو هم اورده که گیر و گور نداشته باشن! مثل جریان علی دایی نشه. فقط مشکل اینه که سپاهان خیلی بد بود اگه بخواد اینجوری بازی کنه باید حتما کمیته داوران هم همکاری لازم رو مبذول بدارند! برای همین هم تو اردو فشار نیوورد که چند هفته اول نتیجه بگیرن. اما اگه نقشه شون نگیره با این همه هزینه قیافه ساکت دیدنیه! تیم بی بدنسازی! هزینه نجومی! پرونده وبلموس ... بیا و ببر!
  • محمدعلی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    اقای مصطفوی حداقل ان ۲نماینده که شما میگویید عذاب وجدان نمیگیرند که درمقابل چپاولگران بیت المال مثل شما وتاج چرا سکوت کردند.
    • دانیال IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      اون نماینده ها اول باید از سیسمونی رییس مجلس شروع کنم اگه راس می گن
  • پدرام CA ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    فرض کنیم تاج سالمه (که نیست) اینایی که میگن تاج تجربه داره کسی که بعد 12 سال نایب رئیسی و ریاست نتیجه تجربه اش تایید قبض 3 میلیون دلاری برای یک اردوی 10 روزه است (قرارداد ویلموس بماند) اون تجربه اش به چه دردی میخوره؟ برای مقایسه کل بودجه سالانه فدراسیون کانادا که از دولت میگیره سالی چهار میلیون دلاره! تازه قراره میزبان مشترک ج ج هم بشه.
    • عادل IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      شما اگه خيلي دلتون به حال پول مردم مي سوزه و حواست به دخل و خرج ملت ايرانه قربونت لطف كن برو يقه آقاي خاوري و ساير رانت خوران و آقازاده هايي كه توي همسايگي شما در كانادا تشريف دارند رو بگير ! به فرض محال اگر هم يك تيم فوتبال براي اردوي تداركاتي و هتل و پرواز و بازي و … ٣ ميليون دلار هم داده باشه كه البته با فاكتور و رسيد و … هست مبلغ خيلي زيادي نيست و حق فوتباليست و ملت ايرانه .شك و ترديد شما به هزينه ها فقط تاج و كيروش را زير سوال نمي بره بلكه كل نظام از وزير ورزش و رئيس دولت اركان فدراسيون و وزارت دارائي و سازمان بازرسي و قوه قضائيه و مجلس و حتي فيفا را زير سوال مي بره ! يعني چيزي را كه شما تنهائي كشف كردي ، كل سازمان هاي مربوطه متوجه تخلفش نشدند …! به هر حال ما طي چند وقت اخير از تراوشات ذهني شما كم بهره نبرديم برادر …
  • gaber IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    فدراسیون فوتبال را اگر حذف کنیم اتفاقی میوفته ؟ رییس نداشته باشه اتفاقی میوفته؟ قول میدم داشتن رئیس فدراسیون خسارتش بیشتره .بازیکنان ایرانی باعث افتخار روسای قبایل شدند. کی‌روش از لبنان شکست خورد که اگر اسکوچیچ شکست از لبنان خورده بود زودتر رییس را انتخاب میکردند تا سرو سامانی به فدراسیون دهد فدراسیونی که هر جا دخالت داشته جز ضرر چیزی نبوده .نه باشگاههای حرفه ای نه تیمهای راست و ریست و حذف ۲ تیم ایرانی از آسیا .نتایج درخشان تیم کی‌روش به زحمات بازیکنانی بود که لژیونر بودند و شانس کی‌روش بود با اینهمه بازیکن. بخدا رییس کاری جز روزمرگی ندارد و نمیکنه . آشفته حالی فوتبال ما را همین تاج و کفاشیان با حرافی و زرنگی و اصفهانی بازی به اینجا رساندند. چرا ما عاجزیم از آوردن یک فرد شایسته .که اگر مصطفوی سالهاست با راهنمائیهایش حالا رییس انتخاب می‌کنه نتیجه همین بداخلاقی‌هاست. کافی بود یک سال مدیریت تاج را در پرسپولیس زیر ذره بین بگذارید.اصلا در قواره باشگاه نبود چه رسد به ریاست فدراسیون. از اعجاب روزگاری این مدیریت‌های کشور. براحتی زرنگها و خرافات و مقصران راه را بلد شدند رزومه اش را داده؟ پس بر
  • ghavidel IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    اقای محترم شما نون خور تاج هسین باید هم ازش دفاع کنید. اگه جام جهانی اعتبار می اره چرا مربیان داخلی همین هاشمیان کاری به رنگها ندارم بزارن سرمربی قلعه نوعی ایحی گل محمدی برن اون اعتبار داشته باشن چه کیروش بیاد چه اسکل ویچ با سه باخت ویک مساوی برمی گردیم پس بهتر نیست این تجربه رایه ایرانی کسب کنه
  • علیرضا IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    بلایی که امروز سرتیم ملی و استقلال رفته به خاطر وزرات بابا مسعود و خدمت به تیم سوگلیش بود.کی رش با برانکو مخالف بود و به حمایت های بی حساب سلطانی فر از لنگ به جای تیم ملی معترض بود که کی رش را اخراج و به جاش ویلموتس را به تیم قالب کردند.استراماچونی هم داشت تیم استقلال را قهرمان می کرد دوباره سلطانی فر و نوچه هاش در فدراسیون و باشگاه استقلال مثل فتحی جلوی پرداخت حقوق چند هزار دلاریش رو گرفتند تا بهانه دست این مربی بدهند و تیم را ترک کند و الان هم کل قراردادش را بگیرد.به نظر من مقصر اول و آخر پرونده ویلموتس و استراماچونی شخص سلطانی فر وزیر اسبق ورزش است که الان بدون هیچ گونه پاسخگویی راحت در منزلش نشسته و به ریش همه می خندد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی