نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
فاجعه‌ای به نام گلیزرها؛ خروج میلیارد پوندی در باشگاه منچستریونایتد/ بدترین سرمایه‌گذاری در بین باشگاه‌های لیگ برتر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مالکان منچستریونایتد، خانواده گلیزر، از زمان ورود به این باشگاه در سال ۲۰۰۵، حدود ۱٫۱ میلیارد پوند از باشگاه خارج کرده‌اند.

شروع وحشتناک شیاطین سرخ در فصل لیگ برتر، بررسی وضعیت مالکان نامحبوب آنها را تشدید کرده است. هواداران یونایتد قبل از بازی افتتاحیه در مقابل برایتون اعتراضات خود را نشان دادند، و حالا ارقام فاش شده توسط پایگاه خبری «سوئیس رامبل» درک علت خشم هواداران را آسان می‌کند.

آنها تخمین می‌زنند که گلیزرها در ۱۷ سال گذشته ۱٫۱ میلیارد پوند از باشگاه خارج کردند. این رقم شامل ۷۴۳ میلیون پوند بابت پرداخت سود پولی است که آنها برای خرید باشگاه در وهله اول قرض گرفتند. ۱۴۷ میلیون پوند دیگر هم بابت بازپرداخت بدهی کسر شد، در حالی که مالکان ۱۶۶ میلیون پوند سود سهام را برای خودشان پرداخت کردند؛ از جمله ۱۳۳ میلیون پوند تنها در دهه گذشته.

در طول ۱۰ سال گذشته، هزینه‌های یونایتد حتی یک بار هم بیشتر از درآمدی که به باشگاه وارد شده، نبوده است. مدیران از زمان ورود گلیزرها ۵۵ میلیون پوند پاداش دریافت کرده‌اند، در حالی که ۲۳ میلیون پوند نیز به عنوان «حقوق مدیریت» از باشگاه خارج شده است.

مبلغ ۱۵۴ میلیون پوندی که گلیزرها در دهه گذشته از یونایتد خارج کردند بیش از هر باشگاه لیگ برتری دیگری است. مالکان منچسترسیتی ۶۸۴ میلیون پوند از پول خود را در همان بازه زمانی سرمایه‌گذاری کردند. این رقم برای چلسی ۵۱۶ میلیون پوند و برای استون ویلا ۵۰۶ میلیون پوند بوده است.

فاجعه‌ای به نام گلیزرها؛ خروج میلیارد پوندی در باشگاه منچستریونایتد/ بدترین سرمایه‌گذاری در بین باشگاه‌های لیگ برتر

ناظران عادی می‌توانند به ۱٫۴ میلیارد پوندی که منچستریونایتد در دهه گذشته برای نقل و انتقالات خرج کرده است اشاره کنند. اما این پولی است که توسط خود باشگاه در درآمدزایی ایجاد شده است. پولی که یونایتد برای نقل و انتقالات خرج کرده سرمایه‌گذاری ضعیفی به حساب می‌آید چراکه امثال کریستیانو رونالدو، رافائل واران و جیدن سانچو با افزایش دستمزدهای سالانه هنگفت‌شان بهبودی در تیم حاصل نکردند.

عملکرد شیاطین سرخ در زمین به شدت افت کرده و از قهرمانی در سال ۲۰۱۳ به قعر جدول در آگوست ۲۰۲۲ رسیده‌اند. اما حتی خارج از زمین، یونایتد به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها از رقبای خود عقب افتاده است.

هزینه خالص در جهت سرمایه‌گذاری یونایتد در دهه گذشته به ۱۳۶ میلیون پوند رسیده است؛ کمتر از فولام، لسترسیتی، لیورپول و منچسترسیتی. در حالی که تاتنهام، با جابجایی استادیوم‌ها، در دهه گذشته ۱٫۴ میلیارد پوند هزینه خالص داشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی