شرزود تمیروف
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهاجم ازبکستانی پرسپولیس در اولین بازی از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر نمایشی ناامیدکننده را از خود به‌جای گذاشت.

خط حمله پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن روز بدی را گذراند. مهدی عبدی و شرزود تمیروف دو بازیکنی که ماندن‌شان در پرسپولیس با انتقادهای زیادی مواجه شده بود، با حضور در بازی اول فصل جدید بر این انتقادها افزودند. البته شرزود تمیروف را احتمالا برای آخرین بار با پیراهن پرسپولیس در میدان دیدیم. بازیکنی که این‌بار علاوه بر گل‌نزدن، تعداد ۸ لمس توپ او در دقایق حضورش در میدان هم حسابی سوژه شد. محو بودن تمیروف در بازی حتی شایعاتی را مطرح کرد که شاید بازیکنان پرسپولیس به مهاجم تیمشان پاس نمی‌دهند. فرضیه‌ای که بعضی‌ها آن را به عدم هماهنگی و بعضی دیگر به اعتماد نداشتن هافبک‌ها به مهاجم ازبک ارتباط دادند.

با این‌حال مروری بر نزدیک به ۳۰ دقیقه‌ای که تمیروف در میدان حاضر بود، نشان می‌دهد که فرضیه پاس ندادن بازیکنان چندان هم نمی‌تواند درست باشد. تمیروف دقایقی در زمین حضور داشت که ذوب‌آهن به واسطه ۱۰ نفره شدن و تلاش بیشتر برای بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش وظایف دفاعی خود را چندین برابر کرد. عبدی در ۸۰ دقیقه حضور در میدان فقط ۱۵ لمس توپ داشت و بنابراین ۸ لمس توپ تمیروف خیلی هم عدد عجیبی نبوده است. نگاهی به بازی نشان می‌دهد که لمس توپ پایین مهاجمان تیم را باید به نقشه تاکتیکی مهدی تارتار مرتبط دانست تا به خواست هافبک‌های پرسپولیس.

پشت پرده اتفاق تلخی که برای بازیکن پرسپولیس رخ داد/ آیا بعضی ها عمدا به این مهاجم پاس نمی دادند؟

همانطور که در بازی مشخص بود بازیکنان ذوب‌آهن که به خوبی از نقشه‌های هجومی یحیی گل‌محمدی و تیمش اطلاع داشتند، با سد کردن راه سانتر بازیکنانی مانند مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و سعید صادقی ارتباط آن‌ها با خط حمله را قطع کردند. راه‌حلی که قطعا سایر تیم‌های لیگ هم مانند فصل گذشته آن را مقابل پرسپولیس به کار خواهند برد. شاید در هفته‌های آینده با حضور یورگن لوکادیا در خط حمله مشخص شود که آیا در این مشکل به‌وجود آمده مهاجمان پرسپولیس بیشتر نقش داشتند یا مدافعان حریف. آن چیز که مشخص است این است که کادرفنی پرسپولیس اگر برای مشکل موجود از فصل پیش در مقابل تیم‌‎هایی با پرس بالا و دفاع اتوبوسی راه‌حلی پیدا نکند، حتی حضور لوکادیا و یک مهاجم دیگر هم نمی‌تواند تاثیر چندانی در بازشدن این گره کور داشته باشد. 

در کل چیزی که مشخص است این است که نظریه پاس ندادن به تمیروف یا دیگر مهاجمان پرسپولیس با بررسی بازی تایید نمی‌شود و مشکل را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد. تمیروف که انتقادهای زیادی درباره چرایی حضورش در ترکیب پرسپولیس مطرح بود، حالا با نمایش ضعیف در اصفهان، یک گام دیگر به در خروجی باشگاه پرسپولیس نزدیک‌تر شده و گفته می‌شود در صورت نهایی‌شدن جذب دومین مهاجم خارجی سرخ‌پوشان طی روزهای آینده، تمیروف به صورت رسمی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا شده و یحیی گل‌محمدی با جدایی این مهاجم ازبکستانی مخالفتی ندارد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • رضایاک IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    لنگیا خودشان را خسته نکنند بدون امیری تیم نیستید
  • تاریخ تمدن افتخار IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    کیسه کشا هم بدون عزیزی خادم تیم نیستن.
  • امین IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    بابا بس کنید دست از سر ،این شرزود بدبخت وردارید .آبرو برایش نگذاشتید مشکل سرمربی پرسپولیس است که تو نیم فصل دوم لیگ پارسال این آقا رو که ترجبه کافی نداشت تو لیست اصلی قرار داد و تمامی مشکلات پرسپولیس رو میخواهند با بدنام کردن این بازیکن یه جورهای تطبیق بکنند خواهشها این قدر رو اعصاب این آقا راه نروید. با ذات خوب و انتقاد سالم و رفتار ملایم هم میشود مسله رو حل کرد اینقدر بی انصاف نباشیم
  • ناشناس IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    تیما گند زدن یه لیگ همشون جلوی پرسپولیس تدافعی بازی میکنن بسه دیگه شورشو رو درآورید اهههههه
  • محمد IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    چنانچه ثابت شود که بازیکنان پرسپولیس به عمد به هم تیمی یا خط حمله پاس نمی دهند باید هرچه سریعتر بازیکن خاکی را نیمکت نشین کرد تا موجب عبرت دیگران شود مهم نیست بازیکن خاکی چه کسی باشد
  • امین IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    این تیم باید باهم مچ بشن با دل جون بازی کنن رابطه خوبی داشته باشن هم دل همدیگه رو خوب پیدا کنن مثل پرسپولیس قبل
  • امین IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    این تیم باید باهم مچ بشن با دل جون بازی کنن رابطه خوبی داشته باشن هم دل همدیگه رو خوب پیدا کنن مثل پرسپولیس قبل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی