جنگ روانی دو مربی بزرگ/ مدعی نیستیم و بازیکنان بیشتری می‌خواهیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یوونتوس و رم پنجره نقل و انتقالات هیجان‌انگیزی داشتند اما به نظر می‌رسد مربی‌های دو تیم چندان رضایت نداشته باشند. 

یوونتوس و رم پنجره نقل و انتقالات هیجان‌انگیزی داشتند اما به نظر می‌رسد مربی‌های دو تیم چندان رضایت نداشته باشند. بیانکونری تا به حال آنخل دی‌ماریا، پل پوگبا، گلیسون برمر و فیلیپ کاستیچ را خریده و امیدوار است ممفیس دپای را از بارسلونا بگیرد.

رم هم پائولو دیبالا، نمانیا ماتیچ، جورجینیو واینالدوم، زکی چلیک و مایل اسویلار را به تیم ژوزه مورینیو اضافه کرده. روی کاغذ دو تیم خیلی بهتر از فصل قبل تقویت شده‌اند اما مورینیو و ماسیمیلیانو آلگری نظر مشابهی ندارند.

مورینیو گفت: «من برای خریدن این بازیکنان چراغ سبز دادم، شرایط خوبی با باشگاه دارم و ناامید نیستم. عملکرد باشگاه در مورد این پنج بازیکن قابل تحسین است اما برای یک فصل بدون نگرانی بازیکنان بیشتری می‌خواهیم. ما نمی‌توانیم مثل باشگاه‌های انگلیسی و برخی ایتالیایی‌ها پول و بازیکن بخواهیم. فقط سمپدوریا و لچه از رم کمتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند بنابراین در صورتی مدعی قهرمانی محسوب می‌شویم که ۱۸ جام قهرمانی بدهند.»

درست است که رم به استثنای پاداش و افزونه‌ها، تنها هفت میلیون یورو در این تابستان هزینه کرده اما تجربه و کیفیت را به تیمش اضافه کرده. این نخستین بار نیست که مورینیو تلاش می‌کند در ابتدای فصل فشار را از روی تیمش بردارد و به تیم‌های رقیب منتقل  کند.

همچنین اولین بار نیست که او باشگاه را برای آوردن بازیکنان بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد. او آشکارا گفته برای یک فصل بدون نگرانی بازیکنان بیشتری می‌خواهد. آلگری مستقیماً از باشگاه یوونتوس درخواست نکرده اما باور ندارد تیمش از فصل قبل بهتر شده: «نمی‌دانم قویتر شده‌ایم یا نه، برخی بازیکنان عالی رفتند و ما با بازیکنان عالی دیگر جایگزینشان کردیم.»

او چند بار از خریدهای باشگاه ابراز رضایت کرد اما تأکید داشت مدیران باشگاه بازیکنان فروخته شده را جایگزین کردند که معنایش این است تغییر زیادی صورت نگرفته. او باور دارد اینتر و میلان مدعی قهرمانی هستند و مشتاق دیدن رم است.

او و مورینیو هر دو فصل را با برد شروع کردند اما هیچ کدام فشار را دوست ندارند و برای همین باشگاه‌های میلانی را مدعی می‌دانند. بر خلاف مورینیو، آلگری از باشگاه درخواست نکرده اما از طرف دیگر به بازیکنان پیام روشنی داده که باید سختکوش و فروتن باشند و اینکه همه زیر ذره‌بین هستند.

مطمئناً یوونتوس به یک مهاجم نیاز دارد و باید جای خالی آدرین رابیو را پر کند اگر هافبک تیم ملی فرانسه به منچستریونایتد برود.  به قول استاد آلگری، جووانی گالئونه او مثل آنتونیو کونته و پپ گواردیولا تقویت نشده و یوونتوس برای قهرمانی به معجزه نیاز دارد مگر اینکه چهار بازیکن دیگر بخرد.

این دقیقاً فکر آلگری نیست اما پیام پنهان صحبت‌های آلگری این است که قبل از پایان فرصت نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان بیشتری می‌خواهد.  از طرف دیگر، مورینیو آشکارا تقویت تیم را خواستار شده. او حتی نمی‌خواهد نام اسکودتو را بشنود و لاتزیو را هم به فهرست مدعیان اضافه کرده و گفته تیم همشهری ۳۹ میلیون یورو هزینه کرده.

مورینیو و آلگری شاید حق داشته باشند که میلان و اینتر را تیم‌های قوی‌تری بدانند اما نوعی جنگ روانی راه انداخته‌اند که فشار را از روی بازیکنانشان بردارند. همزمان منتظر آخرین هدایای باشگاه در تابستان هستند با اینکه می‌دانند خریدها تمام مشکلاتشان را حل نمی‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی