بازیساز جدید پرسپولیسی‌ها را بیشتر بشناسید/ ۴۰ لمس توپ؛ ۸۵ درصد پاس صحیح
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس شرایط این تیم در شروع مجدد با بهبود زیادی مواجه شده است.

یکی از خریدهای خوب پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات علیرضا بیرانوند بود. با توجه به عملکرد حامد لک در فصل گذشته خرید دروازه‌بان به یک خرید حیاتی برای قرمزها تبدیل شده بود. در پیش بودن سال جام‌جهانی و شرایط بد بیرانوند در تیم باشگاهی‌اش یکی از خوش‌شانسی‌های یحیی بود تا نقطه ضعف تیمش را با بهترین گزینه موجود برطرف کند و برای حل آن دچار چالش جدی نشود. حضور بیرانوند اما علاوه بر این که می‌تواند در بازگشت اقتدار دفاعی و کلین‌شیت به پرسپولیس موثر باشد در فاز هجومی هم به قرمزها کمک خواهد کرد.

یکی از نقاط ضعف حامد لک در فصل گذشته شروع مجددهایش بود. اتفاقی که باعث شد تا یحیی برای برطرف شدن این مشکل به سراغ احمد گوهری و بوژیدار رادوشویچ هم برود اما نتیجه نگرفت. برای تیم یحیی گل‌محمدی با تکیه بر فوتبال مالکانه شروع مجددهای بلند حامد لک مقابل تیم‌هایی که با پرس شدید مانع از شروع بازی با مدافعان می‌شدند به از دست رفتن مالکیت توپ و همچنین ایجاد موقعیت برای حریف منجر می‌شد. این ایرادی است که در بازی اول مقابل ذوب‌آهن که اتفاقا مقابل حریفی با خصوصیات ذکرشده انجام شد تا حدود زیادی برطرف شده بود. بیرانوند در این بازی در نقش یک مدافع میانی ظاهر شد و با بیرون آمدن از محوطه جریمه و پاس‌های بلند دقیق جای یک مدافع بازیساز را در ترکیب تیمش پر کرد. البته با اضافه شدن مرتضی پورعلی‌گنجی در بازی‌های بعدی قطعا زوج این دو بازیکن می‌تواند شرایط پرسپولیس را از این بهتر کند.

بازیساز جدید پرسپولیسی ها را بیشتر بشناسید/ ۴۰ لمس توپ؛ ۸۵ درصد پاس صحیح

در بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، علیرضا بیرانوند براساس آمار متریکا، ۲۵ لمس توپ خارج از محوطه جریمه داشت. این عدد برای دروازه‌بان حریف  بود ۱۱ عدد بود تا تفاوت عملکرد دو دروازه‌بان به خوبی مشخص شود. ۴۰ لمس توپ و حدود ۸۵ درصد پاس صحیح هم آمار دیگری برای تایید نقش این بازیکن در طراحی حملات تیمش بوده است. درصد پاس صحیح حبیب فرعباسی در این بازی به ۵۰ درصد هم نرسید. 

دانیال اسماعیلی‌فر و سعید صادقی بازیکنانی بودند که بیشترین پاس دریافتی از دروازه‌بان تیمشان را داشتند و مهدی عبدی هم از این پاس‌ها بی‌نصیب نبود.  اضافه شدن مهاجم بلندقد به ترکیب پرسپولیس در بازی‌های آینده می‌تواند کمک بیشتری برای بیرانوند باشد تا با شروع‌های خوبش توپ را به زمین حریف رسانده و مالکیت توپ را در مناطق خطرناک در اختیار تیمش قرار بدهد. 

قطعا بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی به ترکیب و بازی‌سازی او از خط دفاع و تشکیل زوج با علیرضا بیرانوند مشکلات پرسپولیس در زمینه بازیسازی از عقب زمین را تا حدودی رفع خواهد کرد. جدایی زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان باعث شد تا پرسپولیس در این زمینه با مشکل مواجه شود و بازیکنان جذب‌شده یحیی در فصل گذشته هم نتوانستند این نقیصه را برطرف کنند. زوج پورعلی‌گنجی و بیرانوند اما می‌توانند به حل شدن این مشکل به خصوص در مقابل تیم‌های دفاعی کمک کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • لنگ خاص IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    بازیساز جدید فقط پاپاحمید پیروزی چی ها
    • javad IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      دروازه مطمئن و ماهر فقط حسینی کیسه سوز سوراخ برین خودتونو مسخره کنید که دروازه تون تا حالا نتونسته گل نخوره تو همه بازیا تا الان ۳تا گل خورده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی