نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
عکس| قهرمانی استقلال حاشیه‌ساز شد/ درگیری ۲ یاغی استقلال سر بازوبند کاپیتانی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال قهرمان اولین دوره لیگ باشگاهی برگزار شده ایران بعد از انقلاب، موسوم به لیگ قدس شد. این قهرمانی کم حاشیه نداشت.

 بعد از برگزاری رقابت‌های لیگ استانی موسوم به لیگ قدس، لیگ باشگاهی ایران در سال ۶۸ در دو گروه با نام لیگ قدس آغاز شد و استقلال در خرداد سال ۶۹ این لیگ را با قهرمانی به پایان رساند.

استقلال برای رسیدن به این قهرمانی که پایه گذار قهرمانی آنها در جام باشگاه‌های آسیا برای دومین بار هم شد مشکلات حاشیه ای زیادی را در جریان رقابت‌ها پشت سرگذاشت. 

در بازی استقلال مقابل تام اصفهان در دیدار رفت دو تیم در روز ۱۰شهریور سال ۱۳۶۸ ، نبردی که با نتیجه دو بریک به سود استقلال به پایان رسید تا احمد رضا عابدزاده دروازه‌بان تامی‌ها، تنها شکست دوران ورزشی خود در مقابل استقلال را اینجا ببیند. تام بازی برگشت را در تهران با یک گل برد ولی در فصل نقل و انتقالات  آنها عابدزاده را جدا شده دیدند و او به استقلال رفت  و  تا قهرمانی باشگاه‌های آسیا در کنار این تیم بود.

نکته قابل توجه در ترکیب استقلال، بستن بازوبند کاپیتانی توسط مجید نامجو مطلق در حضور شاهرخ بیانی بود. شاهرخ که با سالها سابقه بازی در استقلال بعد از دو سال بازی در پرسپولیس به قطر رفته بود، دربرگشت به فوتبال ایران دوباره استقلال را انتخاب کرد، ولی در این تیم با نامجو مطلق بابت بازوبند کاپیتانی به مشکل خورد، حضور بیانی در پرسپولیس را نامجو مطلق بر نمی‌تابید، اتفاقی که خودش چند سال بعد آن را تکرار کرد و بعد از سالها بازی در استقلال به پرسپولیس رفت. 

در آن سال بازوبند کاپیتانی بین بیانی ، نامجو مطلق و مختاری فر جابجا می‌شد، اتفاقی که خوشایند نبود و پورحیدری را پریشان کرده بود. این مشکل استقلال در سال ۶۹ با بازگشت شاهین بیانی به استقلال حل شد و پورحیدری بازوبند را به شاهین داد تا مشکل بازوبند استقلال در آن سالها به این شکل حل شود.

عکس| قهرمانی استقلال حاشیه ساز شد/ درگیری ۲ یاغی استقلال سر بازوبند کاپیتانی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیری IN ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    من پرسپولیسی هستم ، ولی عجب تیمی داشت استقلال اون سالها ، هر چی ستاره بود جمع کرده بود
  • ستاره سرخ ایران IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    یادم نمیره اون سال تام با دوازده بازیکن که چند تاشون زیر هیجده سال بودن با مینب بوس رفت تهران استقلال رو زد و برگشت ، یه دفاع هفده ساله داشتن بنام محمد یکرنگی که مامور مهار نامجو مطلق بود و عالی اینکار رو انجام داد البته طفلک‌ مدتی بعد از دنیا رفت
  • مازیار IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    واقعا اون سالها بازیکنان درجه یک و الحق مردونه بازی میکردندمثل برادران بیانی و پیوس و چنگیز و سرخاب
  • سیروس US ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    دعوا سر بازوبند کاپیتانی در تیم تاج سابقه تاریخی دارد! حسن نظری و حسن روشن هم همین مشکل را داشتند! :)
    • کیسه سوز IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      درسته همینطور دعوای آقای پودری و رحمتی و جباری با قربانی و بسیاری موارد دیگر برعکس پرسپولیس ، یادم نمیره تعارف بازوبند بین ممد آقای پنجعلی و حمید خان درخشان ، هااااای ما کجا ، اونا کجا ؟
  • سیدرضا FR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    اسم هاشمی مقدم میادیادآسیامیفتم که تنهاسوتی احمدرضاباعث شدقهرمانی ازچنگمون بره،بعدازاولین قهرمانی در آسیاباهمین تیم رویایی منصورخانوبونژاک مجاری که احمدرضاهم اومده بود استقلال،ودرو کردن جام‌های قهرمانی درایران طی دوسال وسه برد دربی در همین سالهاکسب سومین قهرمانی برامون رویانبود.نیمه نهایی طی یک بازی حماسی با الریان قطرمیزبان نتیجه یک برصفر باخته باتعویض طلایی منصورخان که دقایق پایانی چنگیزروبه میدان فرستاد،همین اعجوبه تونست در آخرین روزهای فوتبالش با زدن دوگل مارو برسونه فینال مقابل الهلال ، گل زیبای امیرخیالمونوراحت کرده بودبرای قهرمانی بااحمدرضا،اماسانتر سامی جابرازنزدیکی نقطه کرنر بااشتباه احمدرضامستقیاوارددروازه میشد تا درپایان ضربات پنالتی باعث بشه الهلال اولین قهرمانی درآسیاردجشن بگیره و دبل ما دررسیدن به فینال آسیامنجربه دبل قهرمانی درآسیانشه
  • سیدرضا FR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    هیچوقت سالهای رویایی ۶۸ تا ۷۱ فراموش نمیکنم ، تیم استقلال با احمدرضا شاهین اردستانی حسن زاده ورمزیار زرینچه موسوی نیا مهدی فنونی شاهرخ مجید نامجو ژنرال امیرقلعه نوی مختاریفر نعلچگر صمد سرخاب نعلچگر چنگیزسرخاب و...با سرمربی گری منصورخان مربیگری بونژاک و کمک مربی پرویز مظلومی تونسته بود قهرمان و نایب قهرمان در لیگ ایران ، جام حذفی ایران باشگاه‌های تهران و باشگاه‌های آسیا برسه و طی چهار بازی دربی با سه برد بدون باخت دست نیافتنی باشه ، شهرماشهرمیلانه تیم ما آث میلانه عقاب آسیاباماست دروازبان تیم ماست احمدرضاعابدزاده تیم ما قهرمان میشه رقبا اینو میدونن ....حیف که اون تیم بخاطر نایب قهرمانی درآسیا منصورخانواخراج کردن و با وجود پنجم‌ شدن در لیگ طی تصمیمات خلق الساعه و یکبارمصرف مستقیماازلیگ یک فرستادن دسته سه در حالیکه هجده تیم بعداز استقلال بودن
  • ایران IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    واقعا با شوت مستقیم سامی الجابر ب درون دروازه استقلال دومین قهرمانی پیاپی را با اشتباه احمدرضا از استقلال گرفته شد چ روزهایی داشت استقلال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی