پیش‌بازی منچستریونایتد - آرسنال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچستریونایتد که با ۳ برد اخیر وضعیت بهتری پیدا کرده در دیداری حساس از هفته ششم لیگ برتر انگلیس به مصاف آرسنال صدرنشین خواهد رفت.

امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه اولدترافورد و در دیداری از هفته ششم لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد میزبان آرسنال خواهد بود. شیاطین‌سرخ با ۳ برد متوالی به روزهای خوب رسیده‌اند و آرسنال هم شروعی عالی در فصل جدید داشته.

منچستریونایتد؛ شیاطین بازگشته‌اند؟

کسی تصور نمی‌کرد آن منچستریونایتدِ آشفته بتواند ۳ بازی متوالی از جمله نبرد حساس و حیثیتی مقابل لیورپول را ببرد. در هر صورت تیک‌آفِ یک‎باره شیاطین‌سرخ این تیم را در وضعیت خیلی بهتری قرار داده و اعتماد هواداران نسبت به اریک تن‌هاخ را هم جلب کرده. از طرفی ماجراهای کریستیانو رونالدو و جدایی‌اش از تیم هم خاتمه یافته و به نظر می‌رسد کم‌کم آرامش بگیرند. یونایتد به رده پنجم رسیده و سرمربی هلندی به رده‌های بالاتر هم می‌اندیشد. او نمی‌خواهد بردهای تیمش یک جرقه باشد و به تداوم فکر می‌کند. ستاره‌های جدیدی از جمله کاسمیرو و آنتونی را به خدمت گرفته و دستش برای تقویت تیم بازتر هم شده. یک محک جدی دیگر مقابل آرسنال خواهند خورد و اگر این بازی را ببرند، برای بالای جدولی ماندن خودشان را کاندیدا خواهند کرد.

آرسنال؛ این موفقیت اتفاقی نیست

آرسنال سورپرایز این فصل لیگ برتر انگلیس بوده. موفقیت تیم با میکل آرتتا اتفاقی نیست و باشگاه حتی در شرایط سخت و وقتی که نتایج خوبی کسب نشد هم پشتِ این سرمربی اسپانیایی را خالی نکرد. حالا با جذب چند مهره، آرتتا توانسته برنامه‌هایش را بهتر از قبل هم اجرا کند. آرسنال هم جوان شده و هم پرستاره است. تیمی که در ۵ هفته پیروز می‌شود مدعی قرار گرفتن بین ۴ تیم بالای جدول هست، ولی فراموش نکنید توپچی‌ها هنوز در بازی بزرگی به میدان نرفته‌اند و تیم‌های بیگ‌سیکس را هم شکست نداده‌اند. حدود یک و نیم ماه حساس در پیش خواهند داشت چرا که در این مدت زمان باید به مصاف منچستریونایتد، تاتنهام، لیورپول و منچسترسیتی بروند. آیا موفقیت‌های توپچی‌های لندن ادامه‌دار خواهد شد؟

آخرین بازی
آوریل ۲۰۲۱ در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر، آرسنال ۳-۱ منچستریونایتد را برد. تاوارش، ساکا و ژاکا برای توپچی‌ها و رونالدو برای شیاطین‌سرخ گلزنی کردند

آمار بازی
۲۳۷) در تاریخ فوتبال انگلیس، منچستریونایتد و آرسنال ۲۳۷ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. ۹۸ مرتبه شیاطین‌سرخ پیروز شده‌اند و ۸۶ مرتبه توپچی‌ها برنده بوده‌اند. ۵۳ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۵۹) در ۶۰ دیدار لیگ برتری، منچستریونایتد ۲۶ برد داشته و آرسنال ۱۷ مرتبه برنده شده. ۱۸ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۱) منچستریونایتد در ۸ بازی اخیر فقط یک مرتبه آرسنال را شکست داده. توپچی‌ها ۴ برد کسب کرده‌اند و ۳ بازی هم مساوی شده.
۳) منچستریونایتد در حالی به استقبال بازی مقابل آرسنال خواهد رفت که برای اولین مرتبه در سال ۲۰۲۲ موفق شده ۳ بازی متوالی را ببرد. آخرین مرتبه‌ای که ۳ بازی را برده بودند دسامبر ۲۰۲۱ مقابل آرسنال، کریستال‌پالاس و نوریچ بود.
۴) در ۴ بازی اخیر دو تیم در اولدترافورد، هرکدام یک برد داشته و ۲ بازی هم مساوی شده. فصل قبل بعد از ۳ بازی، یونایتد موفق شد در خانه‌اش آرسنال را شکست دهد.
۵) میکل آرتتا ۵ مرتبه همراه آرسنال مقابل منچستریونایتد قرار گرفته که حاصل کارش ۳ برد، یک تساوی و یک شکست بوده.
۲) شیاطین‌سرخ در ۲ بازی آخرشان کلین‌شیت کرده‌اند که در سال ۲۰۲۲ این اتفاق هم برای‌شان رخ نداده بود. ۲ کلین‌شیت متوالی آخرین مرتبه دسامبر ۲۰۲۱ مقابل پالاس و نوریچ داشتند. از فوریه ۲۰۲۱ هم موفق نشده‌اند در ۳ بازی متوالی لیگ برتری دروازه‌شان را بسته نگه دارند.

مصدومان و محرومان
آنتونی مارسیال و فاکوندو پلیستری مصدومان منچستریونایتد هستند. احتمال رسیدن ویکتور لیندلوف، لوک شاو و آرون وان‌بیساکا مدافعان مصدوم شیاطین‌سرخ به این بازی حساس وجود دارد. توماس پارتی، اولکساندر زینچنکو، ریس نلسون و محمد الننی هم مصدومان آرسنال هستند. آرون رمزدیل و مارتین اودگارد هم آسیب‌دیده‌اند ولی شاید به این بازی برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
دخئا، دالو، واران، مارتینس، مالاسیا، فرناندش، مک‌تامینی، اریکسن، سانچو، الانگا و رشفورد
آرسنال: رمزدیل، تومیاسو، سالیبا، گابریل، تیرنی، ژاکا، وایت، ساکا، اسمیت‌راو، مارتینلی و ژسوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی