سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
۰ |
۴
چهره ماندگار ورزش ایران درگذشت
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت وزنه‌برداری کشور صبح امروز به دلیل نارسایی حاد تنفسی در بیمارستان میلاد تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

استاد زهتاب، بی شک یکی از چهره‌های شاخص و ماندگار ورزش کشور است؛ کسی که بیش از ۷۵ سال به ورزش و وزنه‌برداری ایران خدمت کرد. او تنها بازمانده اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برای اعزام به المپیک ۱۹۴۸ لندن به شمار می‌رفت؛ اردویی که با حضور ۸ وزنه‌بردار تیر ماه ۱۳۲۷ در دانشکده افسری تهران برگزار شد. 

زهتاب سال‌ها به عنوان دبیر فدراسیون وزنه‌برداری فعالیت داشت و با ۵ رئیس فدراسیون کار کرد. به این سوابق باید چندین سال مربیگری و سرمربیگری در تیم ملی را هم اضافه کرد. از جمله شاخص‌ترین دوران فعالیت مربیگری محمد زهتاب به حدفاصل سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۰ باید اشاره کرد که ابتدا به عنوان دستیار درکنار رگوفسکی لهستانی در المپیک توکیو حضور داشت و سپس به عنوان سرمربی تیم ملی را در بازیهای آسیایی بانکوک هدایت کرد. 

زهتاب که خود وزنه برداری را زیر نظر مستقیم جهان پهلوان محمود نامجو آموزش دید، بعدها به عنوان کاشف قهرمان اسطوره‌ای وزنه‌برداری، محمد نصیری، یکی از کسانی بود که در پرورش این قهرمان نقش داشت. او همچنین سال‌ها به عنوان داور بین المللی در عرصه ملی و جهانی قضاوت کرد و در تمام این سالها ارتباط نزدیکی با شودل و آیان، روسای سابق فدراسیون جهانی وزنه‌برداری داشت. 

آخرین قضاوت محمد زهتاب در عرصه بین المللی به سال ۲۰۱۵ در مسابقات جوانان جهان برمی گردد که آنجا عضو هیات ژوری مسابقات بود تا در ۸۸ سالگی لقب مسن ترین داور فعال IWF را دریافت کند.

خبرورزشی این ضایعه را به خانواده ورزش کشور تسلیت عرض می کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی