نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
برنامه نهایی اسکوچیچ برای جام جهانی چه بود؟/ کارلوس کی‌روش هم راه مرد کروات را می‌رود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برگزاری مسابقات جام جهانی در فصل پاییز و اوج مسابقات باشگاهی باعث شده شرایط برگزاری این دوره از رقابت ها نسبت به ادوار قبلی متفاوت باشد.

در حالی که بخش اعظم نفرات حاضر در لیست تیم ملی فوتبال کشورمان را بازیکنان لژیونر شاغل در اروپا و یا لیگهای حوزه خلیج فارس تشکیل می دهند دستورالعمل فدراسیون بین‌المللی فوتبال در رابطه با برگزاری رقابت‌های باشگاهی تا نزدیکی شروع مسابقات جام جهانی باعث شده برنامه اردوی آخر تیم ملی خیلی از کشورها از جمله اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان تحت تاثیر برگزاری رقابت‌های این دوره از مسابقات جام جهانی در کشور قطر بشود.

یک مقام مسئول در سازمان لیگ در گفت‌وگو با خبر ورزشی درباره این بحث توضیحاتی را داد که مشخص شد هنوز تاریخ دقیقی برای پایان موقتی مسابقات لیگ برتر مشخص نشده است. اما در این توضیحات برای اولین بار اعلام شد که برنامه اسکوچیچ برای تشکیل اردوی نهایی تیم ملی در آبان ماه سال جاری و البته بدون لژیونرها، چه تاریخی بوده است.

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفتگویی در همین باره با خبر ورزشی، در این باره اظهاراتی را مطرح کرد.

با نگاهی به برنامه ریزی مسابقات لیگ‌های معتبر اروپایی مشخص شده باشگاه‌ها تقریباً تا ۶ روز پیش از شروع مسابقات جام جهانی همچنان در کورس رقابت‌های باشگاهی خواهند بود. این شرایط برای مسابقات ایران و لیگ برتر فوتبال ما به چه ترتیب است؟ آیا مسابقات لیگ ایران هم تا ۶ روز قبل از بازی ایران و انگلیس در حال برگزاری خواهد بود یا اینکه فرصت بیشتری برای تشکیل اردوی تمرینی به تیم ملی داده خواهد شد؟

امسال تقویم بین المللی فیفا تغییراتی داشته که ما هم جدا از آن نخواهیم بود. اثراتش را هم در اغلب لیگ‌های فوتبال دنیا می بینیم. زمان قانونی که فیفا برای قبل از اعزام تیم‌ها به جام جهانی و در اختیار بودن ملی پوشان اعلام کرده دقیقاً یک هفته پیش از شروع مسابقات است. این ۶ یا ۷ روز، فرصت کشورهای حاضر در جام جهانی برای برپایی اردوی تیم‌های ملی شان را به حداقل رسانده است که ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و عملاً لژیونرهای مان از همان تاریخ قادرند به اردوی تیم ملی ملحق شوند. مگر اینکه سرمربی محترم تیم ملی برای بازیکنان داخلی برنامه ویژه ای به لحاظ بدنسازی در نظر داشته باشد. همانطور که مربی محترم قبلی هم چنین درخواستی را از سازمان لیگ داشتند تا ده روز بیشتر از این موعد، بازیکنان داخلی در اختیار کادر فنی تیم ملی باشند. ما منتظریم تا برنامه‌های کی‌روش را هم ببینیم و بر اساس نظرات ایشان تغییراتی را در برنامه هفته ماقبل اعزام ایجاد کنیم.

با این شرایط هنوز مشخص نیست که لیگ مان پیش از تشکیل اردوی نهایی تیم ملی چه زمانی متوقف می شود یا در چه تاریخی برگزار خواهد شد؟

آن یک هفته تعطیلی و وقفه پیش از شروع جام جهانی که یک دستورالعمل بین المللی، بدیهی و غیر قابل تغییر است. اگر سرمربی تیم ملی بیش از یک هفته زمان بخواهد کما اینکه آقای اسکوچیچ هم از ما خواسته بود، ما باید این را در برنامه‌های تیم ملی ببینیم و سپس آن را لحاظ کنیم. همه چیز منوط به نشست ما با سرمربی محترم تیم ملی و شنیدن نظرات ایشان است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیروش IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    منهم مثل کشورهای اروپایی عمل میکنم یکماه قبل از شروع بازیها لیگ راتعطیل میکنم میدونم کل مدیران از وزارت تا پایین ترین رده جرات اعتراض ندارند خیالتان راحت صعود هم نکردیم فدای سرتان بازهم کسی حق اعتراض ندارد چون با من طرفند وگرنه ......
    • علی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      پس چی که اینکارو میکنم، توی این فرصت باقیمانده فکر کردی چجوری میشه شق و القمر کرد؟ همانطور که اون موقع هم میکفتم، باید تصمیم بگیرید، یا تیم ملی و جام جهانی یا لیگ، کدوم؟
    • سامان IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      وقتی لیگهای اروپایی یک هفته قبل از جام جهانی تعطیل میشن و اکثر بازیکنان تیم ملی هم در ارئپا هستن و در لیگ داخلی فقط یک یا دو بازیکن عضو تیم ملی هستن چرا لیگ رو تعطیل میکنیم .
  • فری IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    پرویز اگه تا یه ساعت دیگه نروسونی خودتو من میمیرم .من جز تو نمیتوتم با کسی ...‌من و اذیت بگو نکنن من سر قولم موندم بیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی