نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۱۲
روایتی تکان دهنده از رفتار زشت با بانوان فوتبالیست ایرانی/ ماجرای تهدید و قطع کردن غذا در خوابگاه دختران
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تعدادی از بازیکنان کیان نیشابور مدعی شدند که در طول لیگ از طرف مدیرعامل این تیم تهدید به اخراج از خوابگاه و قطع غذا شده‌اند.

لیگ برتر فوتبال زنان نهم خرداد ماه ۱۴۰۱ به پایان رسید و از آن زمان تاکنون دختران فوتبالیست کیان نیشابور هنوز مبالغ قرارداد خود را کامل دریافت نکرده‌اند. تعدادی از بازیکنان این تیم که نخواستند نامشان فاش شود، در گفت‌وگو با ایسنا حقایقی تکان دهنده از اوضاع خود در لیگ بیان کردند.

این بازیکنان اطلاع دادند که مدیریت باشگاه در زمان عقد قرارداد تعدادی از مسئولان شهر از جمله چنارانی نماینده مجلس را به تمرین تیم برده  از اوضاع خوب تیم با آنها صحبت کرده است اما از هفته پنجم به بعد و در موعد پرداخت قسط دوم قراردادها، با بهانه نتایج ضعیف ۵ درصد مبلغ را کم می‌کند.

این در حالی است که همسر مدیرعامل باشگاه به ادعای بازیکنان تیم با مدرک مربیگری C فوتسال به عنوان سرمربی تیم انتخاب می‌شود و قراردادی ۴۰۰ میلیون تومانی امضا می‌کند اما بالاترین مبلغ قرارداد بازیکنان ۶۰ و پایین‌ترین آن ۱۰ میلیون تومان است. البته برخی از بازیکنان بومی هم با قرارداد سفید امضا در مسابقات شرکت کردند. 

این بازیکنان با بیان اینکه طبق قرارداد حدود ۳۰ درصد پیش پرداخت گرفتند، گفتند:" مربی، بازیکنانی که تازه از فوتسال آورده بود را فیکس بازی می‌داد اما بازیکنان لیگ برتری روی سکو و نیمکت بودند حتی با ۵، ۶ نفر از بازیکنان یک طرفه فسخ کردند و آنها را به خانه هایشان فرستادند. "

" هر شکلی بود بازی کردیم تا زمان قسط سوم که گفت پول ندارم. در حالی که پیش از این به ما گفته بود پولی که می‌خواهم به شما بدهم اندازه پول یک ماه بچه من است. حدود ۱۸ نفر از بازیکنان اعتصاب کردیم. به سوییت هایمان آمد و با تهدید به برخی از بازیکنان گفت، قرارداد شما سه فصل است و اگر بازی نکنید دو فصل خانه نشینتان می‌کنم. بعد از تهدیدها ۷، ۸ نفر را جدا کرد اما ۱۱ نفر روی اعتصابمان ماندیم. به جای اینکه ما را راضی کند و با اطمینان از اینکه تیم دیگر سقوط نمی کند، با پنج نفر از بازیکنان نونهالان قرارداد بست. "

این بازیکنان مدعی شدند که مدیرعامل باشگاه با کارخانه فولاد تماس گرفته و گفته این بازیکنان را از خوابگاه بیرون و غذایشان را قطع کنید و ادامه دادند:" قبل از این ماجرا دو ماه غذای ما قطع شده بود. خودش یک وعده برایمان می خرید و مواد غذایی برایمان می‌آورد و یک وعده دیگر هم خودمان درست می کردیم. "

بعد از پایان لیگ به بازیکنان چند تاریخ برای پرداخت قرارداد می‌دهد اما در نهایت به آنها می گوید ۹ درصد به دلیل مالیات و ۲۰ درصد هم به خاطر نتایج ضعیف از قراردادها کم می‌شود.

این بازیکنان در واکنش به این موضوع گفتند:"مبلغ ما خیلی کم بود و با وجود آسیب دیدگی بازی کردیم اما به خاطر اعتصابمان با ما لج کرد. آنقدر مبلغ بعضی از بازیکنان پایین بود که خجالت می کشیدیم مطرح کنیم. گفتیم قرارداد بازیکن نیمکت نشین سپاهان ۱۲۰ میلیون تومان است اما قرارداد ما نصف این مبلغ هم نیست. گفتیم اگر باشگاه ما را نمی‌خواهد پولمان را بدهید تا برویم اما ما را از خوابگاه بیرون کردند، حتی نگهبان هم دلش برای ما می‌سوخت و بچه‌های بومی می گفتند به خانه ما بیایید".

بحث قراردادها و کم کردن درصدی از آنها به خواسته مدیرعامل باشگاه موضوعی قدیمی در فوتبال زنان است که هنوز حل نشده است. پیش از این هم بازیکنان تیم های دیگری همچون سارگل بوشهر مشکلاتی از این دست داشتند. به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته زنان باید به عدم دریافت مطالبات بازیکنان ورود کنند و قوانین سفت و سخت‌تری برای احقاق حق بازیکنان به اجرا درآوردند.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • مهدی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    خوب است که از بانوان بیشتر خبر پخش شود، دیگران که در حق آنان کوتاهی می کنند، پس خبرورزشی قدری اخبار آن‌ ها را پررنگ تر کند. قرارداد های بیچاره ها را ببینید و مقایسه کنید با بچه‌های لیگ برتر.
  • mahdi IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    چرا به چنین افرادی اجازه تیمداری می دهند؟
  • امید استقلالی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    خخخخخخخخخخ
  • لنگی های کیان نیشابور IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    بازیکنان کیان نیشابور پیراهن قرمز تنشان است. لنگی هستند پس هیچی بهشان ندهید.
    • مکتب حجازی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      احسنت.
  • mash akbar US ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    iran chish dorusteh keh footballe zanha durost bashe?
  • حامی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    سطح درک و کری خوانی دوستان در حدی که چون پیراهنشون قرمزه پس نباید هیچ چیزی بهشون بدید و جالبتر اسمشونم مکتب حجازی هست یا مکتبتون... یا بنده خدا حجازی این وسط داره نابود میشه. وقتی به هر قیمتی حاضرید یکی تیم داری کنه همین میشه خوب فوتبال ما تو همه سطوح شده محل اصلی پولشویی و متاسفانه فوتبال بانوان هم بخاطر اینکه خبراش اصلا پخش نمیشه بهترین جاس برای این اتفاقا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی