بررسی آخرین وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس شانس حضور دارد؟
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مورد بررسی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قرار خواهد کرد.

با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در نیمه دوم سال و در کشور قطر، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تحت الشعاع قرار گرفته و طبق تصمیم AFC قرار است دو دوره از این مسابقات ادغام شده و سال آینده در یک دوره برگزار شود و از همین رو بحث سهمیه هر کشور در این مسابقات هم دستخوش تغییراتی شده که با تصمیم فدراسیون فوتبال هر کشور و با هماهنگی AFC صورت خواهد گرفت.

از همین رو پیش از این عنوان شده بود که قهرمان‌های لیگ و جام حذفی سال گذشته و سال جاری به عنوان ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده معرفی شوند و به این ترتیب از سال گذشته استقلال به عنوان قهرمان لیگ و نساجی به عنوان قهرمان جام حذفی سهمیه حضمی ور در مسابقات را دریافت کردند و پرسپولیس به عنوان نایب قهرمان لیگ این سهمیه را دریافت نمی‌کند.

این موضوع البته در حد یک طرح است و هنوز به تصویب نرسیده و برای اجرایی شدن باید مراحل بیشتری را پشت سر بگذارد.

از همین رو قرار است در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا و چگونگی اختصاص پیدا کردنش به تیم‌ها صحبت شده و در موردش تصمیم‌گیری شود و پرسپولیس هنوز شانسی برای حضور در این مسابقات خواهد داشت.

از سوی دیگر بحث مجوز حرفه‌ای تیم‌ها که لازمه حضور در لیگ قهرمانان آسیات و فصل گذشته منجر به حذف استقلال و پرسپولیس شد هم همچنان مطرح است و فدراسیون فوتبال به طور جدی پیگیر رفع و رجوع موانع آن است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی